Articole recomandate

2
23.04.2024
O dublură digitală

O dublură digitală reprezintă una dintre inovațiile cheie din lanțul de aprovizionare al viitorului. Pe ce tehnologii de bază se bazează acestea? Și ce înseamnă o dublură digitală în transporturile de zi cu zi manipulate în sistemul logistic? Răspunsurile sunt pe măsură.

Citește
3
16.04.2024
Luăm atitudine în fața schimbărilor climatice împreună 

Sustenabilitatea și acțiunea către schimbările climatice sunt părți integrale în cultura DACHSER. Energia nouă, mobilitatea verde și în special dezvoltarea lanțului de aprovizionare fără emisii pentru orașele europene joacă un rol fundamantal în acest proiect. Toate aceste inițiative sunt o combinație a procesului de învățare și a momentelor aha.

Citește
15.04.2024
DACHSER & Fercam Italia au încheiat un tratat

Începând din data de 28 martie, 2024 DACHSER a achiziționat 80% din acțiunile comune pentru a se fuziona în DACHSER & Fercam Italia.

Citește
09.04.2024
Logistică 2030 - Oamenii fac diferența

Logistica joacă un rol complex între distribuirea bunurilor și a informațiilor în rețelele inteligente. Oamenii sunt și rămân cheia succesului și a încrederii. Maxima Logistica noastră de business o reprezintă oamenii are mai multe fețe - în strategia DACHSER precum și în viața de zi cu zi în compania de familie.

Citește

DACHSER România

25.04.2024
Noua revistă DACHSER este aici!

Nimeni nu poate prezice viitorul - nici politicienii, oamenii de știință și nici economiștii. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că renunțăm și nu mai încercăm să clasificăm dezvoltările curente, să urmărim trenduri și să ajungem la concluzii relevante. Toate acestea necesită atenția noastră sporită, adresarea de întrebări și mai presus de toate, necesită să ascultăm.

Citește
05.04.2024
Aveți probleme tehnice? Chemați-l pe Ionuț!

La prima vedere, Ionuț Constantin, coordonator IT la DACHSER Romania, pare că are un job solitar, înconjurat de servere, într-o lume a sistemelor și automatizării, de puțini înțeleasă. Și totuși nu este deloc așa, Ionuț este o verigă de bază în lanțul DACHSER Romania, mereu în miezul operațiunilor, în dialog permanent cu echipa pentru că departamentul IT este de importanță strategică pentru companie.

Ionuț a venit la DACHSER în urmă cu 13 ani. Interviul a fost o probă de foc pe care a trecut-o cu brio și de atunci se ocupă de tot ceea ce înseamnă funcționarea echipamentelor companiei, infrastructura pentru Internet, aparatura specifică depozitelor până la calculatoarele și laptopurile angajaților. Cu alte cuvinte, Ionuț estimează că gestionează buna funcționare a unui departament care dispune de echipamente în valoare de 600.000 de euro.

Aflați mai multe detalii despre provocările cu care se confruntă zilnic Ionuț Constantin,  colegul care se asigură că totul merge șnur din punct de vedere tehnic. Urmăriți așadar interviul care face parte din programul strategic al DACHSER intitulat “Logistica este businessul oamenilor”.

Citește
2
03.04.2024
DACHSER continuă investițiile și extinderea rețelei logistice la nivel global

După o perioadă de boom economic generată de ieșirea din pandemie și disfuncționalități ale lanțurilor de aprovizionare la nivel mondial, piața de logistică a înregistrat anul trecut o revenire la normalitate. DACHSER a fost printre companiile al căror an finaniar a fost marcat de un nivel redus al cererii de servicii logistice, în contextul unei supracapacități semnificative și al scăderii puternice a tarifelor de transport aerian și maritim.

Citește
02.04.2024
DACHSER crește în nordul Danemarcei

Serviciile de logistică DACHSER cresc în piața daneză și se deschide o nouă branșă în nordul regiunii Jutland. Noua branșă situată în parcul industrial din portul Aalborg se va deschide în prima jumătate din 2024 și va reprezenta un hub de conectare între rețelele nordice de grupaj.

Citește
2
27.03.2024
Când mai puțin înseamnă mai mult

Pentru a ne asigura că sensorul tehnologic la cerere atinge o dinamică de încredere pe piață, tehnologia electronică a companiei se bazează pe un lanț de aprovizionare flexibil și global - incluzând “lanțul grupajului mărilor” cu încărcături pațiale provenite din diverse expedieri trimise într-un singur container.

Citește
26.03.2024
DACHSER își extinde portofoliul de servicii către livări B2C

Consumatorii au mari așteptări de la distribuitori: cumpărăturile se desfășoară în orice moment doresc și livrarea produselor comandate se face la ora și locația selectată în prealabil. Într-un mediu competitiv, cel mai bine poziționat distribuitor este cel care mută bunurile printr-o rețea vastă de canale de vânzare: pornind de la magazine de cărămizi și mortar la magazine online și mobile. Prin aceste omnicanale sofisticate se realizează un concept de vânzare cu o performanță înaltă către lanțut de aprovizionare cu o flexibilitate de adaptare. DACHSER a lansat acum un nou produs în zona Europei, site-ul fix Targo, care suportă omnicanalul cumpărătorilor cu un concept care oferă flexiblitate completă pentru aranjarea datelor de livrare.

Citește
28.02.2024
Dr. Tobias Burger devine COO pentru rețeaua logistică DACHSER de Aer & Apă

Încă de la începutul anului, Dr. Tobias Burger (46) a fost noul Chief Operations Office (COO) pentru rețeaua de logistică pe calea aerului și a apei și un membru al Boardu-lui Executiv de logistică DACHSER. Fostul Director de logistică pe Aer & Apă a fost Edoardo Podesta (61) care s-a pensionat după o carieră de 20 de ani la DACHSER, dintre care ultimii patru petrecuți în rolul de lider pe această zonă de business.

Citește
22.02.2024
DACHSER primește premiul eLearning pentru proiectul Blue Box

Proiectul Blue Box realizat de DACHSER, noul mediu de învățare specific construit pentru angajații din depozite, a câștigat premiul pentru eLearning. Pentru juriul din Institutul de Training IFBB și Jurnalul de eLearning, accesul facil la oferta de eLearning și influența pozitivă a culturii de învățare au fost factori decisivi în procesul de evaluare.

Citește
21.02.2024
Madalina Sandu, Team Lead Customer Service DACHSER Romania: DACHSER a fost primul si singurul interviu la care am participat

Pentru Madalina, intalnirea cu DACHSER a fost ‘dragoste la prima vedere ‘. Primul interviu pentru un job s-a dovedit a fi potrivirea perfecta. Au trecut zece ani de-atunci, timp in care Madalina a avut diverse roluri in companie, a invatat, a castigat experienta pentru a ajunge intr-un moment in care a preluat o pozitie-cheie, aceea de Team Lead Customer Service. Un job complex si sensibil, in care modul in care abordezi clientii este esential pentru sanatatea businessului. Am povestit cu Madalina, in cadrul programului strategic al DACHSER intitulat “Logistica este businessul oamenilor”, despre cum reuseste sa gestioneze sincopele inerente care apar in relatia cu clientii, despre munca de echipa si despre modul in care isi doreste sa se dezvolte profesional in continuare. Aflati povestea colegei voastre din interviul care urmeaza. Speram sa va placa si sa va inspire.

Citește
15.02.2024
DACHSER folosește camioane electricle în tot cuprinsul vămilor naționale 

Pentru prima dată, DACHSER lansează un camion electric în întregul vămilor naționale. Un eActors de la Mercedez-Benz a început să conducă de cinci ori pe saptămână de la Centrul de Logistică Hof până la branșa din Kladno de lângă Praga, în jur de 200 de km de părtare și retur.

Citește
Afișați mai multe

DACHSER Corporate

2
24.04.2024
Fresh wins

Food logistics is a growth factor in Europe. DACHSER has further expanded its own network with pioneering acquisitions and is investing in climate action and digitalization. Its network partners on the Continent benefit from this as well.

Citește
22.04.2024
Global Groupage: When everything that belongs together, comes together

The world is changing. And as a result, so are the markets. Shifts in geopolitical power and interests combined with supply chains under almost constant strain highlight the need for new concepts. For logistics, this means achieving the best possible integration of global end-to-end transports and contract logistics solutions.

Citește
22.04.2024
“We’re pursuing a clear goal”

Dr. Tobias Burger has been COO Air & Sea Logistics at DACHSER since January 1, 2024. Burger is 46 and has a doctorate in business administration. His vision for the future is built on a strong ASL organization and the potential offered by integrated transport and contract logistics services worldwide: Global Groupage.

Citește
19.04.2024
The new DACHSER magazine is here!

Nobody can predict the future—not politicians, not scientists, and not economists. However, that doesn’t mean we can give up the constant task of classifying current developments, tracking trends, and drawing the appropriate conclusions for tomorrow. This requires us to look closely, ask questions—and, most importantly, listen. That might sound obvious, but it can be a real challenge in day-to-day business.

Citește
Mergi la

Cel mai citit

21.10.2019
Incoterms 2020

O nouă versiune a condițiilor de livrare, denumite Incoterms va intra în vigoare la 1 ianuarie 2020 și va include o serie de modificări. Condițiile de livrare emise de Camera de Comerț Internațională reglementează obligațiile esențiale ale cumpărătorului și ale vânzătorului în comerțul internațional, cum ar fi transferul mărfurilor către cumpărător, costurile de transport, răspunderea pentru pierderea și deteriorarea bunurilor și costurile de asigurare.

Odată cu adaptarea Incoterms 2020 la practicile comerciale actuale la nivel mondial, noua versiune este actualizată și orientată spre practică. Scopul revizuirii a fost de a face clauzele Incoterms mai ușor de utilizat. De exemplu, prezentarea acestora a fost revizuită pentru a facilita selectarea clauzei corespunzătoare pentru utilizatori. În plus, ordinea clauzelor a fost modificată și instrucțiunile către utilizator au fost revizuite și adăugate la fiecare clauză.

În ceea ce privește conținutul, Intercoms 2020 vin cu modificări semnificative:

  • Niveluri diferite de acoperire în CIF și CIP

Ca și în trecut, vânzătorul este în continuare obligat să încheie o asigurare de transport pe propria cheltuieli în clauzele CIF (Cost Insurance Freight) și CIP (Carriage Insurance Paid).

           Cele două clauze prevăd acum acoperiri minime diferite.

Rata minimă care trebuie respectată atunci când este convenită clauza CIF rămâne neschimbată. Asigurarea de transport care urmează să fie încheiată de vânzător trebuie să corespundă cel puțin acoperirii în conformitate cu clauzele (C) din Clauzele Institutului Cargo  sau cu clauze similare (asigurarea riscurilor numite).

În cazul în care clauza CIP este convenită, vânzătorul trebuie să asigure acum o acoperire de asigurare în conformitate cu clauzele (A) din Clauzele Institutului Cargo (acoperire cu riscuri).

Atât clauza CIF, cât și clauza CIP permit părților contractului să convină asupra gradului de acoperire a asigurării care derivă de acestea.

  • Includerea cerințelor legate de securitate

Cerințele legate de securitate pentru transportul de mărfuri au fost acum incluse în Regulile A 4 și A 7 din fiecare clauză Incoterms 2020. Ca și în cazul altor clauze Incoterms, trebuie menționat faptul că acestea se aplică direct părților contractului de vânzare și nu fac obiectul contractului de transport.

  • Incoterms 2020 conțin reglementări privitoare la mijloacele proprii de transport în FCA, Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU) și Delivered Duty Paid (DDP).
  • Pentru mărfurile vândute în conformitate cu clauza FCA (Free Carrier) și destinate transportului pe mare (cum ar fi mărfurile în containere), FCA prevede o nouă opțiune în viitor. Cumpărătorul și vânzătorul pot fi de acord cu privire la faptul că cel care cumpără va instrui transportatorul de marfă să emită vânzătorului un conosament după ce mărfurile au fost încărcate. În același timp, vânzătorul este obligat să predea cumpărătorului conosamentul. Acest lucru se face de obicei prin băncile participante.
  • Redenumirea DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded). Conform clauzei DAT din Incoterms 2010, vânzătorul a livrat mărfurile de îndată ce au fost descărcate din mijlocul de transport la un „terminal”. Cu toate acestea, potrivit notelor inculse în Incoterms 2010, termenul „terminal” nu trebuia înțeles din punct de vedere tehnic, dar însemna orice locație de descărcare. Acest fapt a fost luat în considerare în normele Incoterms 2020 prin redenumirea clauzei DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded) din motive de claritate. Asta înseamnă că, în viitor, orice loc (agreat) poate fi locul de destinație.

Condițiile de livrare se aplică între părțile unui contract de vânzare (național sau internațional) și fac referire - dar nu sunt limitate - la drepturi și obligații speciale în cadrul acestei relații contractuale. Pe baza unei definiții uniforme garantate în acest mod, trebuie evitate problemele ulterioare de interpretare sau discrepanțe între părțile contractului de vânzare. Trebuie menționat faptul că acestea, datorită caracterului lor ca dispoziții GT&C, nu constituie dispoziții legale și, astfel, devin obligatorii din punct de vedere legal numai dacă au fost convenite în mod eficient între părțile contractului de vânzare cu ajutorul unei referințe corespunzătoare (pt. Incoterms 2020, acest lucru este posibil și înainte de 1/1/2020). Indiferent de acest lucru, în cazuri individuale, dispozițiile legale contradictorii au încă prioritate asupra unei clauze Incoterm.

Condițiile de livrare au fost revizuite de 500 de experți din mai mult de 40 de țări.

Clauzele sunt recunoscute la nivel mondial și sunt utilizate în mai mult de 30 de limbi diferite.

Citește
27.08.2019
DACHSER Cehia începe să folosească camioane mai lungi

În Republica Cehă, DACHSER a început recent să ruleze două camioane mai lungi pe traseul zilnic între filialele sale din Ostrava și Brno. Aceasta va crește capacitatea de încărcare și, în același timp, va elibera un vehicul convențional.

Citește
23.04.2019
România și Cehia: Relații comerciale cu centrul Europei

Istoria relațiilor bilaterale dintre Cehia și România începe încă din secolul al XIV-lea, atunci când în timpul dinastiei Přemysl s-au stabilit relații comerciale, iar din Bohemia se aduceau postavuri, pânză și pălării.

Citește
14.08.2019
DACHSER construiește în Neumünster

Furnizorul de servicii logistice, DACHSER începe construcția unei noi filiale pentru bunuri industriale și produse alimentare în Neumünster, în extremitatea nordului Germaniei. Această investiție valorează aproximativ 17,4 milioane EUR. Se preconizează finalizarea construcției până în al treilea trimestru al anului 2020. În noul centru logistic vor lucra aproximativ 30 de angajați.

Citește
12.07.2019
România și Suedia – relații bilaterale de succes

Primele relaţii româno-suedeze datează din secolul al XVI-lea, domnitorii Moldovei având frecvente contacte cu regii suedezi. Ca urmare a înfrângerii de la Poltava, din 709, Regele Carl al-XII-lea al Suediei a petrecut aproape cinci ani la Bender / Tighina (în prezent Republica Moldova), timp în care a avut numeroase contacte cu domnitorii de atunci ai Moldovei şi Ţării Româneşti (Dimitrie Cantemir şi Nicolae Mavrocordat, respectiv Constantin Brâncoveanu şi Ştefan Cantacuzino).

Citește
25.02.2019
Brexit: Timpul aproape s-a scurs

În timp ce politicienii încearcă să găsească o cale de ieșire din criza cauzată de Brexit, data de ieșire este din ce în ce mai aproape. Acum, companiile trebuie să planifice și să se pregătească în mod sistematic pentru toate eventualele situații. O problemă majoră: vama.

Citește
29.01.2019
DACHSER este pe locul III între furnizorii de ligistică  din germania

Începutul anului 2019 ne aduce vești bune și câteva premii care demonstrează încă o dată că DACHSER își merită locul printre liderii mondiali din domeniul logisticii.

Citește
23.10.2019
România și Polonia – destin similar

Poziționarea geografică, precum și implicațiile spațiului baltic și pontic, unde s-au ciocnit de-a lungul timpului cele mai mari imperii, au construit premisele unui destin aproximativ comun pentru România și Polonia, din diverse puncte de vedere.

Citește
13.12.2019
Alegerile din Marea Britanie 2019 - Update

Alegerile generale din Marea Britanie din 12 decembrie 2019 au avut un rezultat clar în favoarea Torries. Drept urmare, se poate presupune că Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană la 31 ianuarie 2020 pe baza acordului de retragere negociat la 17 octombrie 2019.

Acest acord de retragere include o perioadă de tranziție de până la 31 decembrie 2020. În această perioadă, va fi convenit un acord comercial cuprinzător între Marea Britanie și Uniunea Europeană. Până la expirarea acestei perioade, nu se simt efecte materiale ale retragerii. Astfel, conform stării actuale, în perioada de tranziție pot fi așteptate numai restricții marginale privind livrările către și dinspre Marea Britanie.

Pentru orice nelămuriri, vă rugăm să luați legătura cu persoana dumneavoastră de contact de la DACHSER.

Citește
25.02.2020
COVID-19: actualizări ale operațiunilor DACHSER din China

Dorim să ne informăm clienții că toate sucursalele DACHSER din China sunt deschise din nou, cu excepția sucursalei din Wuhan.

Majoritatea sucursalelor funcționează cu personalul de bază, în timp ce restul personalului nostru lucrează de acasă din motive de igienă și din cauza măsurilor preventive.

Deși agențiile noastre sunt deschise, operațiunile nu se desfășoară la capacitate maximă. Controale de trafic sunt realizate în toată țara; alți furnizori din lanțul de transport operează, de asemenea, cu personal limitat și capacitate redusă. În prezent, deficitul de camioane este principala provocare.

Vă rugăm să ne scuzați pentru întârzierea în unele procese, deoarece majoritatea unităților din lanțul de furnizare din China nu funcționează la capacitate maximă.

Logistica transporturilor în China

În timp ce facem tot posibilul să vă menținem lanțul de aprovizionare cât mai constant posibil, vă rugăm să luați în considerare faptul că alte unități din lanțul de aprovizionare nu funcționează încă la capacitatea maximă. Transportatorii și terminalele își reiau treptat operațiunile cu personalul de baza. Se așteaptă întârzieri și alte probleme operaționale.

Rutier:

  • Lipsa de camioane este în prezent problema majoră din China. Serviciul se reia cu mai puțin de 50% din forța de muncă obișnuită;
  • Transportul dintre orașe este deosebit de dificil datorită reglementărilor din ce în ce mai stricte, ceea ce face ca întârzierile rutiere să fie și mai mari.

Feroviar:

  • Transportatorii feroviari au redus plecările din și către China în februarie;
  • Platformele feroviare Yiwu și Zhengzhou sunt acum închise, dar se așteaptă redeschiderea din martie 2020, programul detaliat urmând a fi actualizat;
  • Starea celorlalte căi ferate rămân aceleași, vă rugăm să consultați ultima noastră actualizare;

Aerian:

  • Companiile aeriene au reluat transportul către și din China;
  • Capacitatea este încă o problemă, deoarece multe companii aeriene au suspendat zborurile de pasageri;
  • Serviciile charter sunt disponibile pentru clienții noștri cu livrări urgente;

Maritim:

  • Lipsa de camioane este problema majoră;
  • Aprovizionarea cu echipamente reprezintă o provocare crescândă;
  • Transportatorii au redus navigațiile către și din China;
  • Vest: odata ce fabricile vor reintra pe deplin în funcțiune, sunt așteptate efecte precum lipsa de camioane și de spatiu;
  • Est: deficit intens de spațiu;
  • Terminalele funcționează, cu excepția Wuhan.

La DACHSER, avem măsuri de urgență în vigoare și vă vom oferi cele mai bune soluții alternative pentru a vă menține lanțul de aprovizionare neatins în cazul în care transporturile sunt afectate.

Vă vom ține la curent prin intermediul site-ul nostru web. Dacă aveți întrebări / nelămuriri, vă rugăm să contactați persoana dumneavoastră de contact DACHSER.

Citește