Articole recomandate

28.02.2024
Dr. Tobias Burger devine COO pentru rețeaua logistică DACHSER de Aer & Apă

Încă de la începutul anului, Dr. Tobias Burger (46) a fost noul Chief Operations Office (COO) pentru rețeaua de logistică pe calea aerului și a apei și un membru al Boardu-lui Executiv de logistică DACHSER. Fostul Director de logistică pe Aer & Apă a fost Edoardo Podesta (61) care s-a pensionat după o carieră de 20 de ani la DACHSER, dintre care ultimii patru petrecuți în rolul de lider pe această zonă de business.

Citește
22.02.2024
DACHSER primește premiul eLearning pentru proiectul Blue Box

Proiectul Blue Box realizat de DACHSER, noul mediu de învățare specific construit pentru angajații din depozite, a câștigat premiul pentru eLearning. Pentru juriul din Institutul de Training IFBB și Jurnalul de eLearning, accesul facil la oferta de eLearning și influența pozitivă a culturii de învățare au fost factori decisivi în procesul de evaluare.

Citește
21.02.2024
Madalina Sandu, Team Lead Customer Service DACHSER Romania: DACHSER a fost primul si singurul interviu la care am participat

Pentru Madalina, intalnirea cu DACHSER a fost ‘dragoste la prima vedere ‘. Primul interviu pentru un job s-a dovedit a fi potrivirea perfecta. Au trecut zece ani de-atunci, timp in care Madalina a avut diverse roluri in companie, a invatat, a castigat experienta pentru a ajunge intr-un moment in care a preluat o pozitie-cheie, aceea de Team Lead Customer Service. Un job complex si sensibil, in care modul in care abordezi clientii este esential pentru sanatatea businessului. Am povestit cu Madalina, in cadrul programului strategic al DACHSER intitulat “Logistica este businessul oamenilor”, despre cum reuseste sa gestioneze sincopele inerente care apar in relatia cu clientii, despre munca de echipa si despre modul in care isi doreste sa se dezvolte profesional in continuare. Aflati povestea colegei voastre din interviul care urmeaza. Speram sa va placa si sa va inspire.

Citește
15.02.2024
DACHSER folosește camioane electricle în tot cuprinsul vămilor naționale 

Pentru prima dată, DACHSER lansează un camion electric în întregul vămilor naționale. Un eActors de la Mercedez-Benz a început să conducă de cinci ori pe saptămână de la Centrul de Logistică Hof până la branșa din Kladno de lângă Praga, în jur de 200 de km de părtare și retur.

Citește

DACHSER România

30.01.2024
Anul Nou Chinezesc 2024 - Date cheie și impact asupra logisticii

Anul nou chinezesc sau Anul Dragonului debutează în 10 februarie 2024 și este cel mai mare festival în comunitățile chineze, loc în care oamenii sărbătoresc începerea unui nou an alături de familie.

Citește
23.01.2024
Anca Ghitulescu, HR Manager DACHSER Romania: Avem o fluctuatie de personal mica raportata la piata

Anca Ghitulescu gestioneaza de aproape doi ani politicile de HR ale biroului din Romania al companiei germane DACHSER, furnizor de servicii de transport si logistice la nivel international. Expertul in HR spune despre echipa locala, care numara peste 100 de angajati, ca este talentata, implicata si fidela, multi fiind anagajati inca de la lansarea operatiunilor pe piata romaneasca, in 2009. Anca mai povesteste ca se simte la birou ca intr-o familie, ceea ce reflecta esenta DACHSER, pornita ca afacere de familie in Germania anilor ’30. Care sunt provocarile managerului HR intr-o companie lider pe piata europeana, intr-un domeniu extrem de competitiv? Care este profilul angajatilor si cum face compania sa isi fidelizeze oamenii?

Am discutat despre toate aceste teme cu Anca in interviul de mai jos, primul dintr-o serie care isi propune sa puna #Oamenii DACHSER fata-n fata, sa ii aduca mai aproape unii de altii, sa descopere ce ii pasioneaza si ce asteptari au de la locul de munca.


 
Citește
2
22.01.2024
DACHSER achiziționează furnizorul suedez de bunuri alimentare Frigoscandia AB 

DACHSER a achiziționat furnizorul de servicii complete care se află în topul preferințelor de alimente perisabile, transportate cu o temperatură controlată sau înghețate, din regiunea nordică, Frigoscandia AB, cu sediul central în Helsingborg, Suedia. Achiziția urmează să fie aprobată de autoritățile care analizează competiția în Europa.

Citește
20.12.2023
A apărut noul număr al revistei DACHSER!

Să menținem fluxurile de mărfuri ale clienților noștri în condiții de fiabilitate, să asigurăm întotdeauna un nivel ridicat de calitate și, din când în când, să facem imposibilul posibil - acesta este obiectivul pentru realizarea căruia cei peste 30.000 de angajați ai DACHSER depun eforturi zi de zi. Și în niciun caz nu considerăm că toate acestea sunt de la sine înțelese.

Citește
2
11.12.2023
Suntem atenți la toate provocările

Într-o lume care pare că se învârte tot mai repede, predictibilitatea și transparența reprezintă provocări majore în numeroase afaceri. Acestea sunt de asemenea o preocupare importantă pentru experții în logistică care se ocupă cu transporturile pentru o varietate mare de produse pe tot cuprinsul Europei, în numele clienților. Pentru a implementa urmărirea în timp real a coletelor, DACHSER a dotat echipamentele și trailerele europene cu opțiuni 5G și urmărire inteligentă a dispozitivelor precum și conectarea lor la sisteme IT inteligente.

Citește
2
06.12.2023
DACHSER și Fraunhofer, Institutul pentru Materiale de Logistică, primesc Premiul German Logistics

Asociația Germană de Logistică a oferit premiul anului 2023 de Logistică Germană companiilor DACHSER și Fraunhofer. Juriul a oferit premiul pentru inițiativa denumită @ILO Localizare și Operaționare Avansată Desfășurată în Interior Companiei pentru copia digitală. Dezvoltată în strânsă colaborare în cadrul întreprinderii DACHSER, această tehnologie - care deja se utilizează în interiorul celor două branșe - a creat automat și continuu o copie digitală a tuturor pachetelor, materialelor și a fluxului de lucru transmis în terminal. Angajații pot accesa toate aceste informații prezentate prin intermediul telefoanelor mobile sau a prezentărilor disponibile.

Citește
3
24.11.2023
Suntem dedicați modei

Indistria modei este o lume rapidă, sezonieră, globală și într-o continuă dezvoltare din punct de vedere al sustenabilității. În momentul în care hainele ajung pe rafturile magazinelor, au o anumită imagine, nu sunt șifonate și desigur, ajung la timp. Această provocare este, cu drag, soluționată de DACHSER în cadrul departamentului de logistică dedicată modei.

Citește
24.11.2023
Departamentul DACHSER care se ocupă cu sănătatea și calitatea vieții, primește certificarea GDP

Furnizorul de servicii logistice a fost supus unul sistem stabil de distribuție (GDP) în cadrul locațiilor din Frankfurt, Madrid, Barcelona și Mumbai, precum și în sediul central din Kempten. O insituție independentă a hotărât faptul că DACHSER se conformează cu specificațiile legate de siguranță și securitatea lanțului de transport în cadrul sectorului farmaceutic.

Citește
2
08.11.2023
Crescând deodată cu oportunitățile

Creșterea economică stagnează sau chiar scade în multe locații, dar în zona Pacificului Asiatic, este surpizător de puternică. Compania DACHSER își extinde rețeaua într-o manieră puternică pentru cumpărătorii din toată lumea.

Citește
31.10.2023
Programarea viitorului

Prin utilizarea unui proces transparent, prin urmărirea livrărilor în timp real, prin răspunsuri către clienți oferite într-o scurtă perioadă de timp și prin controlul precis al lanțului de aprovizionare în cadrul tuturor țărilor și a continentelor, este clar faptul că digitalizarea ocupă un loc important în serviciile logistice marca DACHSER. Ce înseamnă acest lucru pentru viitoarea rețea DACHSER? Și ce beneficii cuantificabile oferă sfera IT cumpărătorilor? Acestea sunt doar câteva întrebări pe care i le-am adresat lui Burkhard Eling, CEO DACHSER și lui Stefan Hohm, CDO DACHSER.

Citește
Afișați mai multe

DACHSER Corporate

01.03.2024
Statement of the DACHSER Executive Board

Right-wing extremist ideas, intolerance, and isolationism are not compatible with DACHSER’s values. The DACHSER Executive Board therefore takes a clear stance against all forms of political extremism.  

Citește
2
28.02.2024
Connected in the electrification age

The switch to electromobility is changing logistics chains worldwide. Swoboda, an automotive supplier based in Germany’s Allgäu region, sees this as an opportunity. To pursue it, DACHSER is helping the company reorganize its global supply chains.

Citește
28.02.2024
DACHSER connects Tunisia and Turkey directly to its groupage network

At the beginning of the year, DACHSER put two gateways for groupage transportation, full truckload (FTL) and less than truckload (LTL) to Tunisia and Turkey into operation. The logistics service provider is thus expanding its service portfolio and offering its customers faster and more efficient road transportation to and from the two countries.

Citește
2
28.02.2024
The future of trucking starts now

Zero-emission commercial vehicles have finally made it out of the future lab. But there are still a few challenges for the new breed of trucks to master on the road to becoming a practical everyday technology.

Citește
Mergi la

Cel mai citit

21.10.2019
Incoterms 2020

O nouă versiune a condițiilor de livrare, denumite Incoterms va intra în vigoare la 1 ianuarie 2020 și va include o serie de modificări. Condițiile de livrare emise de Camera de Comerț Internațională reglementează obligațiile esențiale ale cumpărătorului și ale vânzătorului în comerțul internațional, cum ar fi transferul mărfurilor către cumpărător, costurile de transport, răspunderea pentru pierderea și deteriorarea bunurilor și costurile de asigurare.

Odată cu adaptarea Incoterms 2020 la practicile comerciale actuale la nivel mondial, noua versiune este actualizată și orientată spre practică. Scopul revizuirii a fost de a face clauzele Incoterms mai ușor de utilizat. De exemplu, prezentarea acestora a fost revizuită pentru a facilita selectarea clauzei corespunzătoare pentru utilizatori. În plus, ordinea clauzelor a fost modificată și instrucțiunile către utilizator au fost revizuite și adăugate la fiecare clauză.

În ceea ce privește conținutul, Intercoms 2020 vin cu modificări semnificative:

  • Niveluri diferite de acoperire în CIF și CIP

Ca și în trecut, vânzătorul este în continuare obligat să încheie o asigurare de transport pe propria cheltuieli în clauzele CIF (Cost Insurance Freight) și CIP (Carriage Insurance Paid).

           Cele două clauze prevăd acum acoperiri minime diferite.

Rata minimă care trebuie respectată atunci când este convenită clauza CIF rămâne neschimbată. Asigurarea de transport care urmează să fie încheiată de vânzător trebuie să corespundă cel puțin acoperirii în conformitate cu clauzele (C) din Clauzele Institutului Cargo  sau cu clauze similare (asigurarea riscurilor numite).

În cazul în care clauza CIP este convenită, vânzătorul trebuie să asigure acum o acoperire de asigurare în conformitate cu clauzele (A) din Clauzele Institutului Cargo (acoperire cu riscuri).

Atât clauza CIF, cât și clauza CIP permit părților contractului să convină asupra gradului de acoperire a asigurării care derivă de acestea.

  • Includerea cerințelor legate de securitate

Cerințele legate de securitate pentru transportul de mărfuri au fost acum incluse în Regulile A 4 și A 7 din fiecare clauză Incoterms 2020. Ca și în cazul altor clauze Incoterms, trebuie menționat faptul că acestea se aplică direct părților contractului de vânzare și nu fac obiectul contractului de transport.

  • Incoterms 2020 conțin reglementări privitoare la mijloacele proprii de transport în FCA, Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU) și Delivered Duty Paid (DDP).
  • Pentru mărfurile vândute în conformitate cu clauza FCA (Free Carrier) și destinate transportului pe mare (cum ar fi mărfurile în containere), FCA prevede o nouă opțiune în viitor. Cumpărătorul și vânzătorul pot fi de acord cu privire la faptul că cel care cumpără va instrui transportatorul de marfă să emită vânzătorului un conosament după ce mărfurile au fost încărcate. În același timp, vânzătorul este obligat să predea cumpărătorului conosamentul. Acest lucru se face de obicei prin băncile participante.
  • Redenumirea DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded). Conform clauzei DAT din Incoterms 2010, vânzătorul a livrat mărfurile de îndată ce au fost descărcate din mijlocul de transport la un „terminal”. Cu toate acestea, potrivit notelor inculse în Incoterms 2010, termenul „terminal” nu trebuia înțeles din punct de vedere tehnic, dar însemna orice locație de descărcare. Acest fapt a fost luat în considerare în normele Incoterms 2020 prin redenumirea clauzei DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded) din motive de claritate. Asta înseamnă că, în viitor, orice loc (agreat) poate fi locul de destinație.

Condițiile de livrare se aplică între părțile unui contract de vânzare (național sau internațional) și fac referire - dar nu sunt limitate - la drepturi și obligații speciale în cadrul acestei relații contractuale. Pe baza unei definiții uniforme garantate în acest mod, trebuie evitate problemele ulterioare de interpretare sau discrepanțe între părțile contractului de vânzare. Trebuie menționat faptul că acestea, datorită caracterului lor ca dispoziții GT&C, nu constituie dispoziții legale și, astfel, devin obligatorii din punct de vedere legal numai dacă au fost convenite în mod eficient între părțile contractului de vânzare cu ajutorul unei referințe corespunzătoare (pt. Incoterms 2020, acest lucru este posibil și înainte de 1/1/2020). Indiferent de acest lucru, în cazuri individuale, dispozițiile legale contradictorii au încă prioritate asupra unei clauze Incoterm.

Condițiile de livrare au fost revizuite de 500 de experți din mai mult de 40 de țări.

Clauzele sunt recunoscute la nivel mondial și sunt utilizate în mai mult de 30 de limbi diferite.

Citește
27.08.2019
DACHSER Cehia începe să folosească camioane mai lungi

În Republica Cehă, DACHSER a început recent să ruleze două camioane mai lungi pe traseul zilnic între filialele sale din Ostrava și Brno. Aceasta va crește capacitatea de încărcare și, în același timp, va elibera un vehicul convențional.

Citește
23.04.2019
România și Cehia: Relații comerciale cu centrul Europei

Istoria relațiilor bilaterale dintre Cehia și România începe încă din secolul al XIV-lea, atunci când în timpul dinastiei Přemysl s-au stabilit relații comerciale, iar din Bohemia se aduceau postavuri, pânză și pălării.

Citește
14.08.2019
DACHSER construiește în Neumünster

Furnizorul de servicii logistice, DACHSER începe construcția unei noi filiale pentru bunuri industriale și produse alimentare în Neumünster, în extremitatea nordului Germaniei. Această investiție valorează aproximativ 17,4 milioane EUR. Se preconizează finalizarea construcției până în al treilea trimestru al anului 2020. În noul centru logistic vor lucra aproximativ 30 de angajați.

Citește
25.02.2019
Brexit: Timpul aproape s-a scurs

În timp ce politicienii încearcă să găsească o cale de ieșire din criza cauzată de Brexit, data de ieșire este din ce în ce mai aproape. Acum, companiile trebuie să planifice și să se pregătească în mod sistematic pentru toate eventualele situații. O problemă majoră: vama.

Citește
12.07.2019
România și Suedia – relații bilaterale de succes

Primele relaţii româno-suedeze datează din secolul al XVI-lea, domnitorii Moldovei având frecvente contacte cu regii suedezi. Ca urmare a înfrângerii de la Poltava, din 709, Regele Carl al-XII-lea al Suediei a petrecut aproape cinci ani la Bender / Tighina (în prezent Republica Moldova), timp în care a avut numeroase contacte cu domnitorii de atunci ai Moldovei şi Ţării Româneşti (Dimitrie Cantemir şi Nicolae Mavrocordat, respectiv Constantin Brâncoveanu şi Ştefan Cantacuzino).

Citește
29.01.2019
DACHSER este pe locul III între furnizorii de ligistică  din germania

Începutul anului 2019 ne aduce vești bune și câteva premii care demonstrează încă o dată că DACHSER își merită locul printre liderii mondiali din domeniul logisticii.

Citește
23.10.2019
România și Polonia – destin similar

Poziționarea geografică, precum și implicațiile spațiului baltic și pontic, unde s-au ciocnit de-a lungul timpului cele mai mari imperii, au construit premisele unui destin aproximativ comun pentru România și Polonia, din diverse puncte de vedere.

Citește
13.12.2019
Alegerile din Marea Britanie 2019 - Update

Alegerile generale din Marea Britanie din 12 decembrie 2019 au avut un rezultat clar în favoarea Torries. Drept urmare, se poate presupune că Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană la 31 ianuarie 2020 pe baza acordului de retragere negociat la 17 octombrie 2019.

Acest acord de retragere include o perioadă de tranziție de până la 31 decembrie 2020. În această perioadă, va fi convenit un acord comercial cuprinzător între Marea Britanie și Uniunea Europeană. Până la expirarea acestei perioade, nu se simt efecte materiale ale retragerii. Astfel, conform stării actuale, în perioada de tranziție pot fi așteptate numai restricții marginale privind livrările către și dinspre Marea Britanie.

Pentru orice nelămuriri, vă rugăm să luați legătura cu persoana dumneavoastră de contact de la DACHSER.

Citește
25.02.2020
COVID-19: actualizări ale operațiunilor DACHSER din China

Dorim să ne informăm clienții că toate sucursalele DACHSER din China sunt deschise din nou, cu excepția sucursalei din Wuhan.

Majoritatea sucursalelor funcționează cu personalul de bază, în timp ce restul personalului nostru lucrează de acasă din motive de igienă și din cauza măsurilor preventive.

Deși agențiile noastre sunt deschise, operațiunile nu se desfășoară la capacitate maximă. Controale de trafic sunt realizate în toată țara; alți furnizori din lanțul de transport operează, de asemenea, cu personal limitat și capacitate redusă. În prezent, deficitul de camioane este principala provocare.

Vă rugăm să ne scuzați pentru întârzierea în unele procese, deoarece majoritatea unităților din lanțul de furnizare din China nu funcționează la capacitate maximă.

Logistica transporturilor în China

În timp ce facem tot posibilul să vă menținem lanțul de aprovizionare cât mai constant posibil, vă rugăm să luați în considerare faptul că alte unități din lanțul de aprovizionare nu funcționează încă la capacitatea maximă. Transportatorii și terminalele își reiau treptat operațiunile cu personalul de baza. Se așteaptă întârzieri și alte probleme operaționale.

Rutier:

  • Lipsa de camioane este în prezent problema majoră din China. Serviciul se reia cu mai puțin de 50% din forța de muncă obișnuită;
  • Transportul dintre orașe este deosebit de dificil datorită reglementărilor din ce în ce mai stricte, ceea ce face ca întârzierile rutiere să fie și mai mari.

Feroviar:

  • Transportatorii feroviari au redus plecările din și către China în februarie;
  • Platformele feroviare Yiwu și Zhengzhou sunt acum închise, dar se așteaptă redeschiderea din martie 2020, programul detaliat urmând a fi actualizat;
  • Starea celorlalte căi ferate rămân aceleași, vă rugăm să consultați ultima noastră actualizare;

Aerian:

  • Companiile aeriene au reluat transportul către și din China;
  • Capacitatea este încă o problemă, deoarece multe companii aeriene au suspendat zborurile de pasageri;
  • Serviciile charter sunt disponibile pentru clienții noștri cu livrări urgente;

Maritim:

  • Lipsa de camioane este problema majoră;
  • Aprovizionarea cu echipamente reprezintă o provocare crescândă;
  • Transportatorii au redus navigațiile către și din China;
  • Vest: odata ce fabricile vor reintra pe deplin în funcțiune, sunt așteptate efecte precum lipsa de camioane și de spatiu;
  • Est: deficit intens de spațiu;
  • Terminalele funcționează, cu excepția Wuhan.

La DACHSER, avem măsuri de urgență în vigoare și vă vom oferi cele mai bune soluții alternative pentru a vă menține lanțul de aprovizionare neatins în cazul în care transporturile sunt afectate.

Vă vom ține la curent prin intermediul site-ul nostru web. Dacă aveți întrebări / nelămuriri, vă rugăm să contactați persoana dumneavoastră de contact DACHSER.

Citește