Articole recomandate

14.07.2022
Noul număr al revistei DACHSER este aici!

Curajul și încrederea au fost întotdeauna buni însoțitori, iar în acest moment sunt mai importanți ca niciodată – provocările și crizele par să nu aibă sfârșit. În mijlocul întregii incertitudini, noi cei de la DACHSER luăm lucrurile în propriile mâini pentru a obține tot ce este mai bun pentru clienții noștri. Poveștile din noua revistă DACHSER arată acest lucru clar.

Citește
14.07.2022
Marea Britanie introduce un nou sistem vamal

În Regatul Unit, actualul sistem Customs Handling of Import and Export Freight (CHIEF) este înlocuit de noul Customs Declaration Service (CDS). Prin urmare, importatorii din Marea Britanie trebuie să se pregătească pentru schimbări.

Citește
13.07.2022
Alte greve de avertizare în porturile germane

Greve de avertizare au fost deja organizate în porturile Hamburg și Bremerhaven pe 9 iunie 2022. Alte greve de acest tip vor avea loc în porturile maritime germane de joi, 14 iulie 2022 până sâmbătă, 16 iulie 2022.

Citește
07.07.2022
Perturbații pe aeroporturile europene

O frecvență crescută a zborurilor în Europa a dus la aglomerații în aeroporturi, în special la Frankfurt, Amsterdam și Paris. În plus, pentru aeroportul Paris CDG, au fost anunțate greve pentru weekendul următor. DACHSER Air & Sea Logistics răspunde zilnic situației.

Citește

DACHSER România

24.05.2022
Timp de tranzit DACHSER Ungaria – DACHSER România – 24 ore

S-a deschis o linie zilnică între Pilisvörösvár și Arad care permite transportarea mărfurilor din Ungaria în România în doar 24 de ore

Citește
23.05.2022
Pachetul UE de mobilitate: ce se schimbă în acest an și ce înseamnă

Noi condiții pentru un sector de transport rutier mai eficient, armonizat și mai acceptabil din punct de vedere social: Pachetul UE de mobilitate 2020/2022 are scopul de a promova standardizarea europeană în domeniul transportului de mărfuri și al logisticii.

Citește
08.04.2022
Veniturile DACHSER depășesc pentru prima dată 7 miliarde EUR

2021 a fost un an excepțional: creșterile de volum au generat o dezvoltare record; transporturile aerian și maritim cresc cu 78,3 la sută

Citește
30.03.2022
Noul număr al revistei DACHSER este aici!

Economia, logistica și oamenii din întreaga lume — indiferent unde privești, cu toții încă încercăm să ne găsim drumul prin vremuri foarte incerte. Încă trebuie să îmblânzim coronavirusul, așa cum a arătat recent focarul masiv din centrul comercial internațional din Hong Kong. Între timp, lumea se uită cu neîncredere la ceea ce se întâmplă în inima Europei. Teribilul război din Ucraina determină numeroși oameni să-și părăsească casele.

Citește
03.03.2022
Conflictul dintre Rusia și Ucraina: impact asupra operațiunilor globale de transport aerian și maritim de la DACHSER

Dorim să vă informăm despre impactul conflictului dintre Rusia și Ucraina asupra transportului aerian internațional, transportului maritim și feroviar. Mai mult, am dori să vă împărtășim ce măsuri a trebuit să luăm pentru a proteja lanțurile de aprovizionare cât mai mult posibil.

Suspendăm orice booking din sau către Ucraina până la o nouă notificare. În plus, nu mai putem accepta booking-uri pentru serviciile noastre feroviare între Asia și Europa. Aceeași regulă se aplică transporturilor intercontinentale între Asia și Europa, ori de câte ori astfel de transporturi ar  tranzita Rusia, Belarus sau Ucraina. Motivul pentru aceste măsuri este că nu mai putem garanta tranzitul în siguranță al mărfurilor clienților noștri prin țările menționate mai sus.

Acceptăm în continuare booking-uri provenite din sau destinate Rusiei și Belarusului, doar dacă companiile aeriene și maritime continuă să ofere volume pe aceste rute. Observăm că primii transportatori și companii aeriene își suspendă activitățile legate de transportul către/din aceste țări. Inutil să spunem că booking-urile către/dinspre Rusia și Belarus trebuie să respecte pe deplin cele mai recente sancțiuni guvernamentale impuse acestor țări.

Pe lângă aceste măsuri specifice, ne așteptăm la implicații suplimentare asupra operațiunilor noastre. Regiunea conflictuală, respectiv țările implicate în conflict au o mare importanță pe piețele internaționale de petrol și energie. Acest lucru provoacă deja unele evoluții foarte dinamice ale prețurilor petrolului și, prin urmare, suprataxe legate de petrol, cum ar fi BAF și suprataxe pentru combustibil. Vom monitoriza îndeaproape evoluțiile ulterioare și vă vom ține la curent. Mai mult, vedem deja ce ar putea fi începutul unei crize de capacitate pe piața transportului aerian de mărfuri, deoarece companiile aeriene europene sunt interzise în spațiul aerian rus și companiile aeriene ruse sunt interzise în spațiul aerian european.

Deocamdată, nu este previzibil cât va dura această situație sau cum se va dezvolta situația. Vom continua să depunem toate eforturile pentru a oferi soluții clienților noștri și pentru a vă ține la curent cu evoluțiile viitoare pentru a asigura continuarea lanțurilor dumneavoastră internaționale de aprovizionare.

Echipele noastre din întreaga lume vă vor contacta, dar vă rugăm să nu ezitați să luați legătura cu  persoana dumneavoastră de contact de la DACHSER pentru a vă evalua situația particulară și pentru a discuta despre alte aranjamente pentru transportul dumneavoastră aerian, maritim și feroviar.

Citește
24.02.2022
Declarația CEO-ului DACHSER, Burkhard Eling, despre conflictul militar din Ucraina

Pacea și libera circulație a mărfurilor reprezintă premise fundamentale pentru dezvoltarea pozitivă și liberă a tuturor societăților. În acest spirit, DACHSER a crescut ca furnizor internațional de logistică în ultimele decenii. Prin urmare, regretăm profund escaladarea conflictului militar din Ucraina. Printre altele, conflictul va avea un impact substanțial și asupra lanțurilor de aprovizionare din Europa de Est.

Prima noastră prioritate este siguranța tuturor șoferilor care transportă transporturi în numele DACHSER. Prin urmare, astăzi am impus oprirea imediată pentru toate transporturile către Ucraina. Acest lucru se aplică tuturor transporturilor europene din segmentul nostru de servicii Cargoplus, care este specializat în transporturi FTL și LTL către țările CSI, printre altele, precum și tuturor transporturilor din rețeaua logistică europeană care sunt gestionate în Ucraina de partenerul nostru ACE. Traficul regulat de la platforma noastră Strykow (Polonia) către Kiev va fi întrerupt. Toate camioanele care se află în prezent încă în drum spre Ucraina trebuie returnate în coordonare cu clienții. Suntem în strânsă legătură cu partenerul nostru ucrainean, care și-a închis și depozitele.

În transportul aerian, spațiul aerian deasupra Ucrainei a fost închis pe o rază largă. Decolările și aterizările nu sunt posibile aici, așa că aglomerația pe aeroporturile alternative reprezintă un motiv de îngrijorare.

Echipele noastre de logistică europeană și de logistică aeriană și maritimă monitorizează îndeaproape evoluția situației și sunt în contact strâns cu clienții noștri. Acest lucru se aplică și în special restricțiilor privind circulația mărfurilor care pot apărea în zilele următoare ca urmare a sancțiunilor anunțate împotriva Rusiei.

Activitățile DACHSER în Ucraina și Rusia

DACHSER nu are propriile locații în Ucraina, dar lucrează acolo cu partenerul său ACE Logistics. Compania estonă este, de asemenea, partenerul lui Dachser pentru țările baltice și partener în joint venture în Finlanda. Segmentul de servicii Cargoplus se ocupă de servicii suplimentare de încărcare completă.

În Rusia, DACHSER este reprezentată de propria sa companie națională din 2008 și furnizează servicii în segmentele de afaceri Road Logistics și Air & Sea Logistics. Aproximativ 160 de angajați sunt angajați în șapte locații. În 2020, DACHSER Rusia a gestionat aproximativ 17.000 de loturi și a generat venituri de 21,6 milioane EUR.

Citește
04.02.2022
DACHSER se dezvoltă în Suedia

DACHSER Suedia se dezvoltă pozitiv: prin deschiderea unui nou birou de vânzări în Örebro, furnizorul de logistică își extinde prezența în centrul Suediei. Mai mult, Carl-Johan Westas a fost numit noul Country Manager Sweden European Logistics pentru a consolida echipa de management a DACHSER în regiunea nordică.

Citește
04.02.2022
DACHSER își menține o poziție puternică în  European TOP 100

În noul studiu „ TOP 100 in European Transport and Logistics Services 2021/2022” al Centrului Fraunhofer pentru Cercetare Aplicată a Serviciilor Lanțului de Aprovizionare (SCS), DACHSER s-a clasat din nou bine în segmentele sale relevante de logistică.

Citește
01.02.2022
Transit Embargo: situația actuală în Paris și Frankfurt

Din cauza limitărilor de personal cauzate de COVID-19, există probleme la terminalul Lufthansa din Frankfurt. Aceleași evoluții au loc acum și la Air France/KLM și hub-ul său din Paris. Prin urmare, au fost luate următoarele măsuri:

Citește
01.02.2022
DACHSER își extinde flota de vehicule cu emisii zero

Furnizorul de logistică investește în camioane electrice, în flota proprie, precum și în tehnologia de încărcare corespunzătoare. De asemenea, sunt planificate teste cu camioane alimentate cu hidrogen.

Citește
Afișați mai multe

DACHSER Corporate

2
11.08.2022
Exoskeletons pass practical trial: Innovative technology takes the strain for warehouse employees

For the first time, DACHSER has tested active exoskeletons produced by German Bionic under everyday work conditions in the warehouse. The results are impressive. Now the technology will be rolled out at additional locations.

Citește
02.08.2022
DACHSER puts its first hydrogen trucks into service

Next year, the logistics service provider will put a 27-ton Hyundai Xcient truck on the road in Magdeburg, Germany. The zero-emission truck will be used for regional distribution as well as regular scheduled nighttime services to Berlin. Another hydrogen fuel-cell truck, the 19-ton Enginius Bluepower, will start making deliveries for DACHSER to Hamburg’s city center in mid-2023.

Citește
15.07.2022
DACHSER has strengthened its management in Asia Pacific

With Marcel Schmidt and Mario Morich, DACHSER is filling management positions in Hong Kong and Malaysia with leaders from its own ranks.

Citește
13.07.2022
Further warning strikes at German ports

Warning strikes were already held at short notice in the ports of Hamburg and Bremerhaven on June 9, 2022. Further warning strikes will take place at German seaports from Thursday, July 14, 2022 to Saturday, July 16, 2022.

Citește
Mergi la

Cel mai citit

21.10.2019
Incoterms 2020

O nouă versiune a condițiilor de livrare, denumite Incoterms va intra în vigoare la 1 ianuarie 2020 și va include o serie de modificări. Condițiile de livrare emise de Camera de Comerț Internațională reglementează obligațiile esențiale ale cumpărătorului și ale vânzătorului în comerțul internațional, cum ar fi transferul mărfurilor către cumpărător, costurile de transport, răspunderea pentru pierderea și deteriorarea bunurilor și costurile de asigurare.

Odată cu adaptarea Incoterms 2020 la practicile comerciale actuale la nivel mondial, noua versiune este actualizată și orientată spre practică. Scopul revizuirii a fost de a face clauzele Incoterms mai ușor de utilizat. De exemplu, prezentarea acestora a fost revizuită pentru a facilita selectarea clauzei corespunzătoare pentru utilizatori. În plus, ordinea clauzelor a fost modificată și instrucțiunile către utilizator au fost revizuite și adăugate la fiecare clauză.

În ceea ce privește conținutul, Intercoms 2020 vin cu modificări semnificative:

  • Niveluri diferite de acoperire în CIF și CIP

Ca și în trecut, vânzătorul este în continuare obligat să încheie o asigurare de transport pe propria cheltuieli în clauzele CIF (Cost Insurance Freight) și CIP (Carriage Insurance Paid).

           Cele două clauze prevăd acum acoperiri minime diferite.

Rata minimă care trebuie respectată atunci când este convenită clauza CIF rămâne neschimbată. Asigurarea de transport care urmează să fie încheiată de vânzător trebuie să corespundă cel puțin acoperirii în conformitate cu clauzele (C) din Clauzele Institutului Cargo  sau cu clauze similare (asigurarea riscurilor numite).

În cazul în care clauza CIP este convenită, vânzătorul trebuie să asigure acum o acoperire de asigurare în conformitate cu clauzele (A) din Clauzele Institutului Cargo (acoperire cu riscuri).

Atât clauza CIF, cât și clauza CIP permit părților contractului să convină asupra gradului de acoperire a asigurării care derivă de acestea.

  • Includerea cerințelor legate de securitate

Cerințele legate de securitate pentru transportul de mărfuri au fost acum incluse în Regulile A 4 și A 7 din fiecare clauză Incoterms 2020. Ca și în cazul altor clauze Incoterms, trebuie menționat faptul că acestea se aplică direct părților contractului de vânzare și nu fac obiectul contractului de transport.

  • Incoterms 2020 conțin reglementări privitoare la mijloacele proprii de transport în FCA, Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU) și Delivered Duty Paid (DDP).
  • Pentru mărfurile vândute în conformitate cu clauza FCA (Free Carrier) și destinate transportului pe mare (cum ar fi mărfurile în containere), FCA prevede o nouă opțiune în viitor. Cumpărătorul și vânzătorul pot fi de acord cu privire la faptul că cel care cumpără va instrui transportatorul de marfă să emită vânzătorului un conosament după ce mărfurile au fost încărcate. În același timp, vânzătorul este obligat să predea cumpărătorului conosamentul. Acest lucru se face de obicei prin băncile participante.
  • Redenumirea DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded). Conform clauzei DAT din Incoterms 2010, vânzătorul a livrat mărfurile de îndată ce au fost descărcate din mijlocul de transport la un „terminal”. Cu toate acestea, potrivit notelor inculse în Incoterms 2010, termenul „terminal” nu trebuia înțeles din punct de vedere tehnic, dar însemna orice locație de descărcare. Acest fapt a fost luat în considerare în normele Incoterms 2020 prin redenumirea clauzei DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded) din motive de claritate. Asta înseamnă că, în viitor, orice loc (agreat) poate fi locul de destinație.

Condițiile de livrare se aplică între părțile unui contract de vânzare (național sau internațional) și fac referire - dar nu sunt limitate - la drepturi și obligații speciale în cadrul acestei relații contractuale. Pe baza unei definiții uniforme garantate în acest mod, trebuie evitate problemele ulterioare de interpretare sau discrepanțe între părțile contractului de vânzare. Trebuie menționat faptul că acestea, datorită caracterului lor ca dispoziții GT&C, nu constituie dispoziții legale și, astfel, devin obligatorii din punct de vedere legal numai dacă au fost convenite în mod eficient între părțile contractului de vânzare cu ajutorul unei referințe corespunzătoare (pt. Incoterms 2020, acest lucru este posibil și înainte de 1/1/2020). Indiferent de acest lucru, în cazuri individuale, dispozițiile legale contradictorii au încă prioritate asupra unei clauze Incoterm.

Condițiile de livrare au fost revizuite de 500 de experți din mai mult de 40 de țări.

Clauzele sunt recunoscute la nivel mondial și sunt utilizate în mai mult de 30 de limbi diferite.

Citește
27.08.2019
DACHSER Cehia începe să folosească camioane mai lungi

În Republica Cehă, DACHSER a început recent să ruleze două camioane mai lungi pe traseul zilnic între filialele sale din Ostrava și Brno. Aceasta va crește capacitatea de încărcare și, în același timp, va elibera un vehicul convențional.

Citește
23.04.2019
România și Cehia: Relații comerciale cu centrul Europei

Istoria relațiilor bilaterale dintre Cehia și România începe încă din secolul al XIV-lea, atunci când în timpul dinastiei Přemysl s-au stabilit relații comerciale, iar din Bohemia se aduceau postavuri, pânză și pălării.

Citește
14.08.2019
DACHSER construiește în Neumünster

Furnizorul de servicii logistice, DACHSER începe construcția unei noi filiale pentru bunuri industriale și produse alimentare în Neumünster, în extremitatea nordului Germaniei. Această investiție valorează aproximativ 17,4 milioane EUR. Se preconizează finalizarea construcției până în al treilea trimestru al anului 2020. În noul centru logistic vor lucra aproximativ 30 de angajați.

Citește
25.02.2019
Brexit: Timpul aproape s-a scurs

În timp ce politicienii încearcă să găsească o cale de ieșire din criza cauzată de Brexit, data de ieșire este din ce în ce mai aproape. Acum, companiile trebuie să planifice și să se pregătească în mod sistematic pentru toate eventualele situații. O problemă majoră: vama.

Citește
29.01.2019
DACHSER este pe locul III între furnizorii de ligistică  din germania

Începutul anului 2019 ne aduce vești bune și câteva premii care demonstrează încă o dată că DACHSER își merită locul printre liderii mondiali din domeniul logisticii.

Citește
12.07.2019
România și Suedia – relații bilaterale de succes

Primele relaţii româno-suedeze datează din secolul al XVI-lea, domnitorii Moldovei având frecvente contacte cu regii suedezi. Ca urmare a înfrângerii de la Poltava, din 709, Regele Carl al-XII-lea al Suediei a petrecut aproape cinci ani la Bender / Tighina (în prezent Republica Moldova), timp în care a avut numeroase contacte cu domnitorii de atunci ai Moldovei şi Ţării Româneşti (Dimitrie Cantemir şi Nicolae Mavrocordat, respectiv Constantin Brâncoveanu şi Ştefan Cantacuzino).

Citește
23.10.2019
România și Polonia – destin similar

Poziționarea geografică, precum și implicațiile spațiului baltic și pontic, unde s-au ciocnit de-a lungul timpului cele mai mari imperii, au construit premisele unui destin aproximativ comun pentru România și Polonia, din diverse puncte de vedere.

Citește
13.12.2019
Alegerile din Marea Britanie 2019 - Update

Alegerile generale din Marea Britanie din 12 decembrie 2019 au avut un rezultat clar în favoarea Torries. Drept urmare, se poate presupune că Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană la 31 ianuarie 2020 pe baza acordului de retragere negociat la 17 octombrie 2019.

Acest acord de retragere include o perioadă de tranziție de până la 31 decembrie 2020. În această perioadă, va fi convenit un acord comercial cuprinzător între Marea Britanie și Uniunea Europeană. Până la expirarea acestei perioade, nu se simt efecte materiale ale retragerii. Astfel, conform stării actuale, în perioada de tranziție pot fi așteptate numai restricții marginale privind livrările către și dinspre Marea Britanie.

Pentru orice nelămuriri, vă rugăm să luați legătura cu persoana dumneavoastră de contact de la DACHSER.

Citește
25.02.2020
COVID-19: actualizări ale operațiunilor DACHSER din China

Dorim să ne informăm clienții că toate sucursalele DACHSER din China sunt deschise din nou, cu excepția sucursalei din Wuhan.

Majoritatea sucursalelor funcționează cu personalul de bază, în timp ce restul personalului nostru lucrează de acasă din motive de igienă și din cauza măsurilor preventive.

Deși agențiile noastre sunt deschise, operațiunile nu se desfășoară la capacitate maximă. Controale de trafic sunt realizate în toată țara; alți furnizori din lanțul de transport operează, de asemenea, cu personal limitat și capacitate redusă. În prezent, deficitul de camioane este principala provocare.

Vă rugăm să ne scuzați pentru întârzierea în unele procese, deoarece majoritatea unităților din lanțul de furnizare din China nu funcționează la capacitate maximă.

Logistica transporturilor în China

În timp ce facem tot posibilul să vă menținem lanțul de aprovizionare cât mai constant posibil, vă rugăm să luați în considerare faptul că alte unități din lanțul de aprovizionare nu funcționează încă la capacitatea maximă. Transportatorii și terminalele își reiau treptat operațiunile cu personalul de baza. Se așteaptă întârzieri și alte probleme operaționale.

Rutier:

  • Lipsa de camioane este în prezent problema majoră din China. Serviciul se reia cu mai puțin de 50% din forța de muncă obișnuită;
  • Transportul dintre orașe este deosebit de dificil datorită reglementărilor din ce în ce mai stricte, ceea ce face ca întârzierile rutiere să fie și mai mari.

Feroviar:

  • Transportatorii feroviari au redus plecările din și către China în februarie;
  • Platformele feroviare Yiwu și Zhengzhou sunt acum închise, dar se așteaptă redeschiderea din martie 2020, programul detaliat urmând a fi actualizat;
  • Starea celorlalte căi ferate rămân aceleași, vă rugăm să consultați ultima noastră actualizare;

Aerian:

  • Companiile aeriene au reluat transportul către și din China;
  • Capacitatea este încă o problemă, deoarece multe companii aeriene au suspendat zborurile de pasageri;
  • Serviciile charter sunt disponibile pentru clienții noștri cu livrări urgente;

Maritim:

  • Lipsa de camioane este problema majoră;
  • Aprovizionarea cu echipamente reprezintă o provocare crescândă;
  • Transportatorii au redus navigațiile către și din China;
  • Vest: odata ce fabricile vor reintra pe deplin în funcțiune, sunt așteptate efecte precum lipsa de camioane și de spatiu;
  • Est: deficit intens de spațiu;
  • Terminalele funcționează, cu excepția Wuhan.

La DACHSER, avem măsuri de urgență în vigoare și vă vom oferi cele mai bune soluții alternative pentru a vă menține lanțul de aprovizionare neatins în cazul în care transporturile sunt afectate.

Vă vom ține la curent prin intermediul site-ul nostru web. Dacă aveți întrebări / nelămuriri, vă rugăm să contactați persoana dumneavoastră de contact DACHSER.

Citește