Articole recomandate

07.10.2022
Noul număr al revistei DACHSER este aici!

Logistica este un „stup“ al inovației, soluțiile devin din ce în ce mai rapid parte din munca de zi cu zi. Acestea includ sisteme de propulsie alternative, o gamă largă de aplicații digitale, utilizarea inteligentă a datelor și ajutoare noi, autonome, în terminalele de tranzit și depozite.

Citește
28.09.2022
DACHSER îl numește pe Andreas Fritsch în funcția de director general al diviziei European Logistics din Germania

Andreas Fritsch va conduce și va continua să extindă activitățile DACHSER din Germania cu transportul și depozitarea mărfurilor industriale în calitate de director general al diviziei European Logistics, începând cu 1 ianuarie 2023. Experimentatul director general al centrului logistic Ostwestfalen-Lippe din Bad Salzuflen, în apropiere de Bielefeld, va prelua acest domeniu de responsabilitate de la directorul de operațiuni al diviziei Road Logistics, Alexander Tonn, care a condus divizia germană a liniei de activitate European Logistics din 2017 și care, de la numirea sa în Consiliul de administrație al DACHSER la începutul anului 2021, a deținut funcție dublă.

Citește
15.09.2022
DACHSER înființează trei locații principale pentru electromobilitate

În cele trei „locații pentru e-mobilitate” din Freiburg, Hamburg și Malsch, lângă Karlsruhe, furnizorul de servicii logistice cercetează și testează utilizarea tehnologiilor cu emisii zero, precum și gestionarea inteligentă a energiei și a încărcăturii.

Citește
09.09.2022
Hidrogenul - propulsorul viitorului?

Cercetătorii de la Universitatea de Științe Aplicate din Kempten au fost desemnați de către DACHSER să analizeze mai îndeaproape hidrogenul ca vector energetic neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2, în cadrul unui studiu.

Hidrogenul este văzut ca un candidat de nădejde pentru decarbonizarea transportului rutier. Acesta este motivul pentru care DACHSER a desemnat Universitatea de Științe Aplicate din Kempten în vederea realizării studiului „Infrastructura și logistica H2”. Scopul a fost de a investiga disponibilitatea publică a hidrogenului, precum și procesele de producție cunoscute în prezent și opțiunile de realimentare pentru camioanele electrice cu pile de combustie în perioada 2025-2030, pentru rețeaua europeană de logistică rutieră DACHSER. Studiul arată că: în căutarea unui combustibil nepoluant și sustenabil, rămân de depășit o serie de provocări.

Citește

DACHSER România

06.09.2022
DACHSER livrează în centrul orașului München cu zero emisii

Livrarea DACHSER fără emisii se lansează în capitala bavareză. Într-o zonă delimitată din centrul orașului, furnizorul de servicii logistice livrează acum cu zero emisii toate coletele și mărfurile generale. În acest scop, sunt utilizate camioane electrice FUSO eCanter.

Citește
23.08.2022
Pas cu pas către obiectiv -  Containerele de grupaj pentru transportul maritim de mărfuri facilitează fluxul continuu de mărfuri

În vremuri economice dificile, containerele de grupaj pentru transportul maritim de mărfuri devin din ce în ce mai populare. Blocajele de producție, lanțurile de aprovizionare globale fragile și lipsa containerelor au crescut și mai mult cererea de transporturi de dimensiuni mici și previzibile în transportul maritim. Michael Kriegel, șeful departamentului DACHSER Chem Logistics, explică serviciul care permite un flux fiabil de mărfuri în transportul maritim. De asemenea, acesta explică de ce o conexiune bună la rețea este crucială, în special pentru mărfurile cu cerințe de securitate ridicate.

Citește
2
12.08.2022
Exoscheletele trec proba practică: Tehnologia inovatoare reduce efortul angajaților din depozite

Este pentru prima dată când DACHSER testează exoscheletele active produse de German Bionic în condiții de muncă zilnică în depozit. Rezultatele sunt impresionante. Tehnologia va fi acum implementată în alte locații. 

Citește
03.08.2022
DACHSER pune în circulație primele sale camioane alimentate cu hidrogen

Anul viitor, furnizorul de servicii de logistică va pune în circulație un camion Hyundai Xcient de 27 de tone în Magdeburg, Germania. Camionul cu emisii zero va fi utilizat pentru distribuția regională, precum și pentru servicii regulate programate pe timp de noapte către Berlin. Un alt camion cu pilă de combustie pe bază de hidrogen, Enginius Bluepower, de 19 tone, va începe să facă livrări pentru DACHSER în centrul orașului Hamburg la mijlocul anului 2023.

Citește
14.07.2022
Cu gândul la viitor - Megatendințele și impactul acestora asupra logisticii produselor chimice

Pentru ce trebuie să se pregătească în viitor actorii din lanțul de aprovizionare din industria chimică? Ce tendințe vor modela acest sector? Johann-Peter Nickel, directorul executiv al Asociației Industriei Chimice din Germania (VCI), și Michael Kriegel, șef al departamentului DACHSER Chem Logistics, analizează cinci repere cheie pentru piața logistică a industriei chimice de acum până în 2030.

Citește
14.07.2022
Noul număr al revistei DACHSER este aici!

Curajul și încrederea au fost întotdeauna buni însoțitori, iar în acest moment sunt mai importanți ca niciodată – provocările și crizele par să nu aibă sfârșit. În mijlocul întregii incertitudini, noi cei de la DACHSER luăm lucrurile în propriile mâini pentru a obține tot ce este mai bun pentru clienții noștri. Poveștile din noua revistă DACHSER arată acest lucru clar.

Citește
14.07.2022
Marea Britanie introduce un nou sistem vamal

În Regatul Unit, actualul sistem Customs Handling of Import and Export Freight (CHIEF) este înlocuit de noul Customs Declaration Service (CDS). Prin urmare, importatorii din Marea Britanie trebuie să se pregătească pentru schimbări.

Citește
13.07.2022
Alte greve de avertizare în porturile germane

Greve de avertizare au fost deja organizate în porturile Hamburg și Bremerhaven pe 9 iunie 2022. Alte greve de acest tip vor avea loc în porturile maritime germane de joi, 14 iulie 2022 până sâmbătă, 16 iulie 2022.

Citește
07.07.2022
Perturbații pe aeroporturile europene

O frecvență crescută a zborurilor în Europa a dus la aglomerații în aeroporturi, în special la Frankfurt, Amsterdam și Paris. În plus, pentru aeroportul Paris CDG, au fost anunțate greve pentru weekendul următor. DACHSER Air & Sea Logistics răspunde zilnic situației.

Citește
2
06.07.2022
Rețeaua globală de experți în materie de operațiuni

De 10 ani, DACHSER își pregătește angajații pentru a deveni experți în materie de operațiuni. Scopul este de a le permite acestora să își îmbunătățească și să își sprijine propriile sucursale și, astfel, întreaga rețea DACHSER printr-o experiență bogată și un know-how detaliat. Dar ce anume face un astfel de specialist?

Citește
Afișați mai multe

DACHSER Corporate

01.12.2022
Increase in truck toll rates in Germany

The German government has decided to increase the toll rates for trucks with a permissible total weight of 7.5 metric tons or more as of 1 January, 2023. Accordingly the toll rates for motorways and federal roads will be adjusted and external costs, such as air and noise pollution caused by trucks, will also be taken into account. These adjustments will result in an increase in toll rates in all classes. This must be taken into account in the toll tables of DACHSER.

The parliamentary groups in the German parliament have also agreed on a toll reform to take effect on January 1, 2024. This is to include the extension of the truck toll to vehicles weighing 3.5 tons or more and a CO2 toll.

If you need further information or have any questions, please contact your usual DACHSER contact.

Citește
30.11.2022
DACHSER France expands in Salon de Provence

DACHSER France is expanding its warehouse capacity in Salon de Provence in response to continued high demand in the region. The site in the Bouches-du-Rhône department on the Mediterranean Sea began operations six years ago and has since developed successfully.

Citește
28.11.2022
Closely networked: DACHSER opens new general cargo lines between Germany and Spain

Despite the current economic challenges, DACHSER is constantly creating new direct general cargo lines between its locations in order to densify its European transport network and optimize supply chains. This includes daily departures from all regions of Germany to the Iberian Peninsula, Spain and Portugal.

Citește
5+
28.11.2022
Giving joy in war

Under the most difficult conditions, DACHSER and terre des hommes are committed to helping children, young people and their parents in Ukraine overcome trauma.

Citește
Mergi la

Cel mai citit

21.10.2019
Incoterms 2020

O nouă versiune a condițiilor de livrare, denumite Incoterms va intra în vigoare la 1 ianuarie 2020 și va include o serie de modificări. Condițiile de livrare emise de Camera de Comerț Internațională reglementează obligațiile esențiale ale cumpărătorului și ale vânzătorului în comerțul internațional, cum ar fi transferul mărfurilor către cumpărător, costurile de transport, răspunderea pentru pierderea și deteriorarea bunurilor și costurile de asigurare.

Odată cu adaptarea Incoterms 2020 la practicile comerciale actuale la nivel mondial, noua versiune este actualizată și orientată spre practică. Scopul revizuirii a fost de a face clauzele Incoterms mai ușor de utilizat. De exemplu, prezentarea acestora a fost revizuită pentru a facilita selectarea clauzei corespunzătoare pentru utilizatori. În plus, ordinea clauzelor a fost modificată și instrucțiunile către utilizator au fost revizuite și adăugate la fiecare clauză.

În ceea ce privește conținutul, Intercoms 2020 vin cu modificări semnificative:

  • Niveluri diferite de acoperire în CIF și CIP

Ca și în trecut, vânzătorul este în continuare obligat să încheie o asigurare de transport pe propria cheltuieli în clauzele CIF (Cost Insurance Freight) și CIP (Carriage Insurance Paid).

           Cele două clauze prevăd acum acoperiri minime diferite.

Rata minimă care trebuie respectată atunci când este convenită clauza CIF rămâne neschimbată. Asigurarea de transport care urmează să fie încheiată de vânzător trebuie să corespundă cel puțin acoperirii în conformitate cu clauzele (C) din Clauzele Institutului Cargo  sau cu clauze similare (asigurarea riscurilor numite).

În cazul în care clauza CIP este convenită, vânzătorul trebuie să asigure acum o acoperire de asigurare în conformitate cu clauzele (A) din Clauzele Institutului Cargo (acoperire cu riscuri).

Atât clauza CIF, cât și clauza CIP permit părților contractului să convină asupra gradului de acoperire a asigurării care derivă de acestea.

  • Includerea cerințelor legate de securitate

Cerințele legate de securitate pentru transportul de mărfuri au fost acum incluse în Regulile A 4 și A 7 din fiecare clauză Incoterms 2020. Ca și în cazul altor clauze Incoterms, trebuie menționat faptul că acestea se aplică direct părților contractului de vânzare și nu fac obiectul contractului de transport.

  • Incoterms 2020 conțin reglementări privitoare la mijloacele proprii de transport în FCA, Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU) și Delivered Duty Paid (DDP).
  • Pentru mărfurile vândute în conformitate cu clauza FCA (Free Carrier) și destinate transportului pe mare (cum ar fi mărfurile în containere), FCA prevede o nouă opțiune în viitor. Cumpărătorul și vânzătorul pot fi de acord cu privire la faptul că cel care cumpără va instrui transportatorul de marfă să emită vânzătorului un conosament după ce mărfurile au fost încărcate. În același timp, vânzătorul este obligat să predea cumpărătorului conosamentul. Acest lucru se face de obicei prin băncile participante.
  • Redenumirea DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded). Conform clauzei DAT din Incoterms 2010, vânzătorul a livrat mărfurile de îndată ce au fost descărcate din mijlocul de transport la un „terminal”. Cu toate acestea, potrivit notelor inculse în Incoterms 2010, termenul „terminal” nu trebuia înțeles din punct de vedere tehnic, dar însemna orice locație de descărcare. Acest fapt a fost luat în considerare în normele Incoterms 2020 prin redenumirea clauzei DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded) din motive de claritate. Asta înseamnă că, în viitor, orice loc (agreat) poate fi locul de destinație.

Condițiile de livrare se aplică între părțile unui contract de vânzare (național sau internațional) și fac referire - dar nu sunt limitate - la drepturi și obligații speciale în cadrul acestei relații contractuale. Pe baza unei definiții uniforme garantate în acest mod, trebuie evitate problemele ulterioare de interpretare sau discrepanțe între părțile contractului de vânzare. Trebuie menționat faptul că acestea, datorită caracterului lor ca dispoziții GT&C, nu constituie dispoziții legale și, astfel, devin obligatorii din punct de vedere legal numai dacă au fost convenite în mod eficient între părțile contractului de vânzare cu ajutorul unei referințe corespunzătoare (pt. Incoterms 2020, acest lucru este posibil și înainte de 1/1/2020). Indiferent de acest lucru, în cazuri individuale, dispozițiile legale contradictorii au încă prioritate asupra unei clauze Incoterm.

Condițiile de livrare au fost revizuite de 500 de experți din mai mult de 40 de țări.

Clauzele sunt recunoscute la nivel mondial și sunt utilizate în mai mult de 30 de limbi diferite.

Citește
27.08.2019
DACHSER Cehia începe să folosească camioane mai lungi

În Republica Cehă, DACHSER a început recent să ruleze două camioane mai lungi pe traseul zilnic între filialele sale din Ostrava și Brno. Aceasta va crește capacitatea de încărcare și, în același timp, va elibera un vehicul convențional.

Citește
23.04.2019
România și Cehia: Relații comerciale cu centrul Europei

Istoria relațiilor bilaterale dintre Cehia și România începe încă din secolul al XIV-lea, atunci când în timpul dinastiei Přemysl s-au stabilit relații comerciale, iar din Bohemia se aduceau postavuri, pânză și pălării.

Citește
14.08.2019
DACHSER construiește în Neumünster

Furnizorul de servicii logistice, DACHSER începe construcția unei noi filiale pentru bunuri industriale și produse alimentare în Neumünster, în extremitatea nordului Germaniei. Această investiție valorează aproximativ 17,4 milioane EUR. Se preconizează finalizarea construcției până în al treilea trimestru al anului 2020. În noul centru logistic vor lucra aproximativ 30 de angajați.

Citește
25.02.2019
Brexit: Timpul aproape s-a scurs

În timp ce politicienii încearcă să găsească o cale de ieșire din criza cauzată de Brexit, data de ieșire este din ce în ce mai aproape. Acum, companiile trebuie să planifice și să se pregătească în mod sistematic pentru toate eventualele situații. O problemă majoră: vama.

Citește
29.01.2019
DACHSER este pe locul III între furnizorii de ligistică  din germania

Începutul anului 2019 ne aduce vești bune și câteva premii care demonstrează încă o dată că DACHSER își merită locul printre liderii mondiali din domeniul logisticii.

Citește
12.07.2019
România și Suedia – relații bilaterale de succes

Primele relaţii româno-suedeze datează din secolul al XVI-lea, domnitorii Moldovei având frecvente contacte cu regii suedezi. Ca urmare a înfrângerii de la Poltava, din 709, Regele Carl al-XII-lea al Suediei a petrecut aproape cinci ani la Bender / Tighina (în prezent Republica Moldova), timp în care a avut numeroase contacte cu domnitorii de atunci ai Moldovei şi Ţării Româneşti (Dimitrie Cantemir şi Nicolae Mavrocordat, respectiv Constantin Brâncoveanu şi Ştefan Cantacuzino).

Citește
23.10.2019
România și Polonia – destin similar

Poziționarea geografică, precum și implicațiile spațiului baltic și pontic, unde s-au ciocnit de-a lungul timpului cele mai mari imperii, au construit premisele unui destin aproximativ comun pentru România și Polonia, din diverse puncte de vedere.

Citește
13.12.2019
Alegerile din Marea Britanie 2019 - Update

Alegerile generale din Marea Britanie din 12 decembrie 2019 au avut un rezultat clar în favoarea Torries. Drept urmare, se poate presupune că Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană la 31 ianuarie 2020 pe baza acordului de retragere negociat la 17 octombrie 2019.

Acest acord de retragere include o perioadă de tranziție de până la 31 decembrie 2020. În această perioadă, va fi convenit un acord comercial cuprinzător între Marea Britanie și Uniunea Europeană. Până la expirarea acestei perioade, nu se simt efecte materiale ale retragerii. Astfel, conform stării actuale, în perioada de tranziție pot fi așteptate numai restricții marginale privind livrările către și dinspre Marea Britanie.

Pentru orice nelămuriri, vă rugăm să luați legătura cu persoana dumneavoastră de contact de la DACHSER.

Citește
25.02.2020
COVID-19: actualizări ale operațiunilor DACHSER din China

Dorim să ne informăm clienții că toate sucursalele DACHSER din China sunt deschise din nou, cu excepția sucursalei din Wuhan.

Majoritatea sucursalelor funcționează cu personalul de bază, în timp ce restul personalului nostru lucrează de acasă din motive de igienă și din cauza măsurilor preventive.

Deși agențiile noastre sunt deschise, operațiunile nu se desfășoară la capacitate maximă. Controale de trafic sunt realizate în toată țara; alți furnizori din lanțul de transport operează, de asemenea, cu personal limitat și capacitate redusă. În prezent, deficitul de camioane este principala provocare.

Vă rugăm să ne scuzați pentru întârzierea în unele procese, deoarece majoritatea unităților din lanțul de furnizare din China nu funcționează la capacitate maximă.

Logistica transporturilor în China

În timp ce facem tot posibilul să vă menținem lanțul de aprovizionare cât mai constant posibil, vă rugăm să luați în considerare faptul că alte unități din lanțul de aprovizionare nu funcționează încă la capacitatea maximă. Transportatorii și terminalele își reiau treptat operațiunile cu personalul de baza. Se așteaptă întârzieri și alte probleme operaționale.

Rutier:

  • Lipsa de camioane este în prezent problema majoră din China. Serviciul se reia cu mai puțin de 50% din forța de muncă obișnuită;
  • Transportul dintre orașe este deosebit de dificil datorită reglementărilor din ce în ce mai stricte, ceea ce face ca întârzierile rutiere să fie și mai mari.

Feroviar:

  • Transportatorii feroviari au redus plecările din și către China în februarie;
  • Platformele feroviare Yiwu și Zhengzhou sunt acum închise, dar se așteaptă redeschiderea din martie 2020, programul detaliat urmând a fi actualizat;
  • Starea celorlalte căi ferate rămân aceleași, vă rugăm să consultați ultima noastră actualizare;

Aerian:

  • Companiile aeriene au reluat transportul către și din China;
  • Capacitatea este încă o problemă, deoarece multe companii aeriene au suspendat zborurile de pasageri;
  • Serviciile charter sunt disponibile pentru clienții noștri cu livrări urgente;

Maritim:

  • Lipsa de camioane este problema majoră;
  • Aprovizionarea cu echipamente reprezintă o provocare crescândă;
  • Transportatorii au redus navigațiile către și din China;
  • Vest: odata ce fabricile vor reintra pe deplin în funcțiune, sunt așteptate efecte precum lipsa de camioane și de spatiu;
  • Est: deficit intens de spațiu;
  • Terminalele funcționează, cu excepția Wuhan.

La DACHSER, avem măsuri de urgență în vigoare și vă vom oferi cele mai bune soluții alternative pentru a vă menține lanțul de aprovizionare neatins în cazul în care transporturile sunt afectate.

Vă vom ține la curent prin intermediul site-ul nostru web. Dacă aveți întrebări / nelămuriri, vă rugăm să contactați persoana dumneavoastră de contact DACHSER.

Citește