16 Intrări
Sortare: Data | Relevanţă

Rezultate

Noutăți 11/19/2019
DACHSER România sprijină programul ”Școala Altfel”

Programul național  „Școala Altfel”  are ca scop dezvoltarea competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale în rândul copiilor preșcolari și al elevilor.

Citește
Informații despre piață 10/31/2019
Noi întârzieri în cazul Brexit - Ce mai este de luat în considerare?

După cum se știe, alegerile generale anticipate pentru Camera Comunelor sunt programate pentru 12 decembrie 2019 în Marea Britanie. De asemenea, UE a fost de acord să extindă termenul limită pentru Brexit până la 31 ianuarie 2020. Deocamdată este evitat pericolul unui Brexi fără acord. Dacă se ajunge la un acord asupra contractului negociat înainte de 31.01.2020, perioada de tranziție convenită va rămâne inițial în vigoare până la 31.12.2020.

Indiferent dacă va fi vorba despre un Brexit cu sau fără acord, o autoritate vamală a destinatarului este esențială pentru procesarea transporturilor către și dinspre Marea Britanie. Prin urmare, cerem clienților noștri să continue să-i sfătuiască pe destinatarii lor să ne ofere toate informațiile necesare cu privire la acest subiect.

Vă vom ține la curent cu evoluțiile ulterioare.

Citește
Noutăți 10/23/2019
România și Polonia – destin similar

Poziționarea geografică, precum și implicațiile spațiului baltic și pontic, unde s-au ciocnit de-a lungul timpului cele mai mari imperii, au construit premisele unui destin aproximativ comun pentru România și Polonia, din diverse puncte de vedere.

Citește
Informații despre piață 10/21/2019
Incoterms 2020

O nouă versiune a condițiilor de livrare, denumite Incoterms va intra în vigoare la 1 ianuarie 2020 și va include o serie de modificări. Condițiile de livrare emise de Camera de Comerț Internațională reglementează obligațiile esențiale ale cumpărătorului și ale vânzătorului în comerțul internațional, cum ar fi transferul mărfurilor către cumpărător, costurile de transport, răspunderea pentru pierderea și deteriorarea bunurilor și costurile de asigurare.

Odată cu adaptarea Incoterms 2020 la practicile comerciale actuale la nivel mondial, noua versiune este actualizată și orientată spre practică. Scopul revizuirii a fost de a face clauzele Incoterms mai ușor de utilizat. De exemplu, prezentarea acestora a fost revizuită pentru a facilita selectarea clauzei corespunzătoare pentru utilizatori. În plus, ordinea clauzelor a fost modificată și instrucțiunile către utilizator au fost revizuite și adăugate la fiecare clauză.

În ceea ce privește conținutul, Intercoms 2020 vin cu modificări semnificative:

  • Niveluri diferite de acoperire în CIF și CIP

Ca și în trecut, vânzătorul este în continuare obligat să încheie o asigurare de transport pe propria cheltuieli în clauzele CIF (Cost Insurance Freight) și CIP (Carriage Insurance Paid).

           Cele două clauze prevăd acum acoperiri minime diferite.

Rata minimă care trebuie respectată atunci când este convenită clauza CIF rămâne neschimbată. Asigurarea de transport care urmează să fie încheiată de vânzător trebuie să corespundă cel puțin acoperirii în conformitate cu clauzele (C) din Clauzele Institutului Cargo  sau cu clauze similare (asigurarea riscurilor numite).

În cazul în care clauza CIP este convenită, vânzătorul trebuie să asigure acum o acoperire de asigurare în conformitate cu clauzele (A) din Clauzele Institutului Cargo (acoperire cu riscuri).

Atât clauza CIF, cât și clauza CIP permit părților contractului să convină asupra gradului de acoperire a asigurării care derivă de acestea.

  • Includerea cerințelor legate de securitate

Cerințele legate de securitate pentru transportul de mărfuri au fost acum incluse în Regulile A 4 și A 7 din fiecare clauză Incoterms 2020. Ca și în cazul altor clauze Incoterms, trebuie menționat faptul că acestea se aplică direct părților contractului de vânzare și nu fac obiectul contractului de transport.

  • Incoterms 2020 conțin reglementări privitoare la mijloacele proprii de transport în FCA, Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU) și Delivered Duty Paid (DDP).
  • Pentru mărfurile vândute în conformitate cu clauza FCA (Free Carrier) și destinate transportului pe mare (cum ar fi mărfurile în containere), FCA prevede o nouă opțiune în viitor. Cumpărătorul și vânzătorul pot fi de acord cu privire la faptul că cel care cumpără va instrui transportatorul de marfă să emită vânzătorului un conosament după ce mărfurile au fost încărcate. În același timp, vânzătorul este obligat să predea cumpărătorului conosamentul. Acest lucru se face de obicei prin băncile participante.
  • Redenumirea DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded). Conform clauzei DAT din Incoterms 2010, vânzătorul a livrat mărfurile de îndată ce au fost descărcate din mijlocul de transport la un „terminal”. Cu toate acestea, potrivit notelor inculse în Incoterms 2010, termenul „terminal” nu trebuia înțeles din punct de vedere tehnic, dar însemna orice locație de descărcare. Acest fapt a fost luat în considerare în normele Incoterms 2020 prin redenumirea clauzei DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded) din motive de claritate. Asta înseamnă că, în viitor, orice loc (agreat) poate fi locul de destinație.

Condițiile de livrare se aplică între părțile unui contract de vânzare (național sau internațional) și fac referire - dar nu sunt limitate - la drepturi și obligații speciale în cadrul acestei relații contractuale. Pe baza unei definiții uniforme garantate în acest mod, trebuie evitate problemele ulterioare de interpretare sau discrepanțe între părțile contractului de vânzare. Trebuie menționat faptul că acestea, datorită caracterului lor ca dispoziții GT&C, nu constituie dispoziții legale și, astfel, devin obligatorii din punct de vedere legal numai dacă au fost convenite în mod eficient între părțile contractului de vânzare cu ajutorul unei referințe corespunzătoare (pt. Incoterms 2020, acest lucru este posibil și înainte de 1/1/2020). Indiferent de acest lucru, în cazuri individuale, dispozițiile legale contradictorii au încă prioritate asupra unei clauze Incoterm.

Condițiile de livrare au fost revizuite de 500 de experți din mai mult de 40 de țări.

Clauzele sunt recunoscute la nivel mondial și sunt utilizate în mai mult de 30 de limbi diferite.

Citește
Informații despre piață 10/21/2019
Hard Brexit – Măsuri

Chiar dacă există anumite mișcări în negocierile dintre UE și Marea Britanie, totuși, un Brexit „fără acord” la 31 octombrie 2019 nu poate fi exclus.

Sunt bine cunoscute consecințele unei ieșiri fără acord la data de 31 octombrie, în special pentru circulația mărfurilor către și dinspre Marea Britanie. În primul rând, vor exista timpi mai lungi de așteptare din cauza controalelor la frontieră și a vămuirii tuturor mărfurilor, în conformitate cu normele OMC.

DACHSER va lua măsurile corespunzătoare pentru a se asigura că toate mărfurile care sosesc / pleacă din Marea Britanie după ora 23.00 GMT (00.00 CET) la 31 octombrie sunt vămuite și impozitate în consecință.

Prin intermediul acestei scrisori am dori să reamintim cele mai importante puncte și măsuri pentru a menține cât mai scăzute efectele și întârzierile în livrare pentru clienții noștri.

 În cazul unui Brexit neratificat, următoarele informații și documente trebuie să fie disponibile pentru vămuire înainte de colectarea mărfurilor:

  • Nota de transport
  • Factură comercială / factură pro forma
  • Packing list / delivery note
  • Document de însoțire la export (poate fi emis de noi, dacă este necesar)
  • Documente speciale și alte documente specifice produsului, numai dacă este posibil și este necesar

Vă rugăm să vă asigurați că aceste documente conțin următoarele informații:

Expeditor cu număr EORI, destinatar cu date de contact, importator, dacă este diferit de destinatar, cu date de contact, număr de factură secvențială, Incoterms, număr și tip de pachete, descrierea mărfurilor, țara de origine, cod Taric, valoarea mărfii, monedă, greutate netă/brută.

Vă rugăm să acordați o atenție deosebită asupra corectitudinii informațiilor - documentele trebuie să corespundă întocmai cu marfa fizică.

Dacă documentele sunt puse la dispoziția noastră în formă electronică, acestea ar trebui să corespundă unei rezoluții de 300dpi dacă este posibil.

În plus, avem nevoie de persoana de contact pentru vamă, inclusiv datele de contact ale destinatarului / importatorului (adresa de e-mail), astfel încât să le putem contacta pentru a obține procura vamală necesară. Avem nevoie de acestea pentru a putea efectua formalitățile vamale necesară. Fără împuternicire nu putem vămui mărfurile.

Vă rugăm să rețineți, de asemenea, că vom avea nevoie de informații de expediere mai detaliate, precum numărul și tipul de pachete, descrierea mărfii, valoarea mărfii, dacă primiți mărfuri din Irlanda cu tranzitare pe teritoriul Marii Britanii, deoarece va trebui să emitem o procedură de tranzit prin Marea Britanie. Pentru început, vă recomandăm, de asemenea, să adăugați un document de tipul T2L la aceste transporturi, deoarece nu suntem încă siguri, dacă agențiile vamale din Irlanda vor accepta T2 ca dovadă pentru mărfurile aflate în liberă circulație după tranzitarea prin Marea Britanie.

În cadrul aplicației noastre eLogistică, posibilele condiții de livrare vor fi modificate datorită necesității vămuirii mărfurilor. La început doar FCA / EXW sau DAP sunt posibile în eLogisitcs pentru a asigura procesul. De asemenea, informațiile despre EDI cu privire la condițiile de livrare trebuie adaptate, persoana responsabilă din sucursala DACHSER cu care dvs. colaborați vă va contacta pentru a efectua modificările necesare.

Vă suntem recunoscători pentru înțelegere și cooperare, deoarece în felul acesta, DACHSER va reuși să  eficintizeze fluxul dvs.de mărfuri și va evita numeroase probleme în cazul unui Brexit neratificat.

Cele mai importante măsuri de pregătire le veți găsi menționate suplimentar în lista noastră de verificare Brexit (consultați mai jos).

Vă rugăm să nu ezitați să contactați sucursala DACHSER cu care colaborați dacă aveți întrebări suplimentare.

Citește
Noutăți 09/30/2019
Noua revistă DACHSER este aici!

Rețeaua europeană de transport DACHSER s-a extins de-a lungul anilor. Secretul a fost întotdeauna aranjarea pieselor de puzzle în locurile potrivite pentru a completa imaginea de ansamblu.

Citește
Noutăți 08/27/2019
DACHSER Cehia începe să folosească camioane mai lungi

În Republica Cehă, DACHSER a început recent să ruleze două camioane mai lungi pe traseul zilnic între filialele sale din Ostrava și Brno. Aceasta va crește capacitatea de încărcare și, în același timp, va elibera un vehicul convențional.

Citește
Informații despre piață 08/22/2019
Brexit checklist - la ce ar trebui să fii atent?

Pe 31 octombrie, Brexit-ul ar putea fi real. Cu toate acestea, nu este încă clar ce formă va lua. Lista noastră de verificare le vine în ajutor clienților noștri, pregătindu-i pentru toate scenariile.

Ce aspecte ar trebui să ia în considerare clienții DACHSER în cazul unui Brexit ”hard“?

Întârzierile în ceea ce privește trecerea la frontieră ar fi o provocare majoră în cazul unui Brexit ”hard” – o alta ar fi noua povară birocratică a traficului de mărfuri cu Marea Britanie. În primul rând, termenii de așteptare mai lungi aferenți controalelor de la frontieră și vămuirea tuturor mărfurilor ar trebui efectuate conform normelor OMC. Companiile care trimit mărfuri către și din Marea Britanie, pot vizualiza lista noastră de verificare cu privire la Brexit, listă ce poate fi descărcată mai jos:

Citește
Noutăți 08/14/2019
DACHSER construiește în Neumünster

Furnizorul de servicii logistice, DACHSER începe construcția unei noi filiale pentru bunuri industriale și produse alimentare în Neumünster, în extremitatea nordului Germaniei. Această investiție valorează aproximativ 17,4 milioane EUR. Se preconizează finalizarea construcției până în al treilea trimestru al anului 2020. În noul centru logistic vor lucra aproximativ 30 de angajați.

Citește
Informații despre piață 08/09/2019
Posibile întârzieri de zbor către și dinspre China

Un taifun din China, echivalent cu un uragan de categoria 3, poate duce la întârzieri de zbor spre și dinspre China. Impactul furtunii se resimte și în Taiwan. În weekend, taifunul se va deplasa către China sau va trece aproape de coasta sa, lucru care va duce la închiderea școlilor și birourilor, precum și anulări de zbor din cauza condițiilor meteorologice.

Dacă aveți întrebări, contactați reprezentantul DACHSER local.

Citește
Noutăți 07/30/2019
DACHSER susține „La Vuelta”

Pentru al 11-lea an consecutiv, furnizorul de logistică oferă servicii de logistică personalizate pentru celebra cursă de ciclism.

Citește
2
Noutăți 07/22/2019
DACHSER testează camioanele Mercedes-Benz eActros

Camionul electric de 18 tone deservește clienții DACHSER din centrul orașului Stuttgart

Citește
Noutăți 07/12/2019
România și Suedia – relații bilaterale de succes

Primele relaţii româno-suedeze datează din secolul al XVI-lea, domnitorii Moldovei având frecvente contacte cu regii suedezi. Ca urmare a înfrângerii de la Poltava, din 709, Regele Carl al-XII-lea al Suediei a petrecut aproape cinci ani la Bender / Tighina (în prezent Republica Moldova), timp în care a avut numeroase contacte cu domnitorii de atunci ai Moldovei şi Ţării Româneşti (Dimitrie Cantemir şi Nicolae Mavrocordat, respectiv Constantin Brâncoveanu şi Ştefan Cantacuzino).

Citește
Noutăți 07/04/2019
Noua revistă DACHSER este aici!

Nimic nu ar funcționa în logistică fără oamenii din birou, din camion, din terminalul de tranzit și din depozit.

Citește
Noutăți 04/23/2019
România și Cehia: Relații comerciale cu centrul Europei

Istoria relațiilor bilaterale dintre Cehia și România începe încă din secolul al XIV-lea, atunci când în timpul dinastiei Přemysl s-au stabilit relații comerciale, iar din Bohemia se aduceau postavuri, pânză și pălării.

Citește
Noutăți 01/29/2019
DACHSER este pe locul III între furnizorii de ligistică  din germania

Începutul anului 2019 ne aduce vești bune și câteva premii care demonstrează încă o dată că DACHSER își merită locul printre liderii mondiali din domeniul logisticii.

Citește