Articole recomandate

3
16.06.2025
Asistenții digitali în practica logistică

Inteligența artificială devine o tehnologie de zi cu zi. Reprezintă un potențial considerabil pentru logistică și merge peste analiza volumelor mari de date. Ca și un asistent practic, AI sprijină angajații în luarea deciziilor sau preia taskurile monotone. Andre Kranke, Head of Corporate Research and Development la DACHSER, explică cum inteligența artificială este deja folosită în logistică de grupaj precum și care este potențialul său.

Citește
13.06.2025
România, o piață strategică pentru liderul global în logistică DACHSER

Cu afaceri de peste 21,4 milioane de euro în 2024 și 103 angajați, DACHSER România este într-o dinamică de dezvoltare, fiind considerată o piață cu potențial ridicat la nivelul grupului. Poziția strategică, cu deschidere la Marea Neagră, crește importanța DACHSER România în economia companiei de logistică fondată de Thomas Dachser în 1930, la Kemptem, în Germania, și aflată și azi în proprietatea familiei. Din România, sunt asigurate rute strategice de transport al mărfurilor către țările balcanice (Bulgaria, Grecia) și tot de aici sunt transferate către Europa de Vest mărfuri provenite din Asia, care ajung în țară pe mare, la Constanța. Anul trecut, DACHSER România a gestionat în total 122.452 tone de mărfuri, efectuând 177.668 de transporturi. Un efort uriaș, posibil datorită investițiilor în noul centru logistic de la București, inaugurat recent în Parcul Industrial Schwartz Immobilien.

Dan Georgescu, Branch Manager DACHSER București, ne-a povestit despre activitatea DACHSER Romania, despre impactul noului centru asupra operațiunilor și despre planurile de dezvoltare.

Citește
30.05.2025
Noul număr al revistei DACHSER este aici!

Este de la sine înțeles faptul că comunitatea globală trebuie să ia o serie de acțiuni consecvente pentru a proteja climatul cu scopul de a salva viața viitoarelor generații. Dar o simplă privire la știrile din ultimele luni sugerează faptul că problema sustenabilității nu mai este o prioritate. De exemplu, Statele Unite au decis să se retragă din Hotărârea de la Paris care face referire la schimbarea climatică și se concentrează pe combustibil fosil. Uniunea Europeană urmărește înțelegerile bazate pe sustenabilitate raportând obligațiile și discutând despre țelurile climatice care deja au fost puse în aplicare, dar pot fi considerate vagi pentru moment.

Citește
23.04.2025
Focus pe dezvoltare

Claudiu Petcu a acceptat provocarea de a coordona Departamentul Sales al DACHSER România în urmă cu trei ani pentru că l-a atras planul ambițios de dezvoltare a operațiunilor de pe piața locală. Are o echipă de 11 oameni pe care o ține  “în priză“ cu proiecte complexe și este preocupat de evoluția profesională personală și a echipei, așa că sunt conectați la resursele nelimitate de învățare ale Academiei DACHSER. Rolul acesteia este de a dezvolta și îmbunătăți competențele angajaților pentru a stimula dezvoltarea punctelor forte, a creativității, a spiritului inovator. În Academia DACHSER studiază anual peste 4000 de angajați, inclusiv din România, pentru că procesul de învățare continuă este esențial într-un domeniu intens competitiv precum logistica, aflat în continuă schimbare. Am discutat cu Claudiu și despre cum sunt abordați clienții, despre munca intensă pentru conturarea unui contract nou, despre cum se transformă compania, despre lucrul în echipă și aspirațiile sale viitoare.

Citește

DACHSER România

16.04.2025
DACHSER crește prin achiziții

Kempten/Munich, 16 aprilie, 2025 – Furnizorul global de servicii logistice DACHSER a înregistrat în 2024 o creștere a vânzărilor de 13%, cu un impact pozitiv asupra veniturilor, care au urcat la 8,027 miliarde de euro. Compania DACHSERr, o afacere de familie cu sediul la Kempten, în Germania, a înregistrat creșteri  semnificative anuale și în ceea ce privește numărul angajaților (peste 3.300), locațiile (peste 56) și spațiile de paleți din depozite (peste 720.000).

Citește
01.04.2025
DACHSER conduce din Irlanda până pe continentul european

DACHSER își folosește experiența din zona vămii și conduce rețeaua de grupaj europeană prin introducerea noului serviciu Smart Landbridge Connect. Ca și inainte de Brexit, furnizorul logistic este acum lider pe piața din Irlanda, acoperind zona britanică și până în Europa. În comparație cu conexiunile prin feribot, această rută oferă mai multă flexibilitate, un timp de tranzit mai scurt și plecări mai frecvente. Acest lucru face din DACHSER primul partener logistic care reînvie serviciul la standradul pre-Brexit.

Citește
26.03.2025
Puterea educației continue

Ștefan Paraschiv, Contract Logistic Manager, este în echipa DACHSER încă de la lansarea în România. Absolvent de Cibernetică, s-a specializat în domeniul expedițiilor și transporturilor și gestionează contracte multianuale cu companii de calibru mondial. Crede în oameni, este empatic și pune accent pe well-being-ul angajaților ca și condiție esențială pentru performanță. În egală măsură îi apreciază pe “lupii tineri” din generația Alfa, vede potențialul lor uriaș și este preocupat de integrarea lor pe piața muncii.

Am povestit pe larg cu Ștefan despre jobul său și despre felul în care sesiunile de training ale Academiei DACHSER i-au îmbogățit backgroundul profesional. Vă invităm să aflați mai multe despre colegul vostru în cele ce urmează.

Citește
10.03.2025
Compania DACHSER a fost din nou premiată pentru aplicația de succes destinată comunității

Compania DACHSER a fost din nou onorată cu premiul "Citizen Development Empowerment Award". Prin intermediul acestui premiu, smalOne AG onorează furnizorul serviciului de logistică pentru construirea unei comunități globale de angajați care construiesc propriile aplicații fără cunoștințe de programare și care conduc procesul de digitalizare în cadrul companiei.

Citește
04.03.2025
Doisprezece camioane electrice noi pentru rețeaua extinsă DACHSER

Flota de camioane electrice din rețeaua DACHSER crește cu 12 noi camioane Mercedes-Benz eActros 600s care au fost livrate catre filiala germano-austriacă Brummer Logistik în cursul lunii decembrie. Vehiculele, care au o autonomie de 500 km, vor fi folosite pentru transportul alimentelor, atât pe distranțe scurte cât și lungi.

Citește
10.02.2025
DACHSER preia controlul asupra unei organizații comune în Finlanda

Pe data de 15 ianuarie, DACHSER a achiziționat toate acțiunile unei organizații comune, DACHSER Finland Oy. Acest pas îmbunătățește rețeaua de logistică în zona de nord a Europei.

Citește
03.02.2025
Thomas Hiemer este noul Chief Financial Officer la DACHSER

Thomas Hiemera devenit noul Chief Financial Officer (CFO) în cadrul rețelei de logistică a furnizorului DACHSER începând cu 1 ianuarie, 2025. Ca și membru al boardului executiv, el este responsabil de zona financiară, de control, precum și taxele sau trezoreria. Hiemer a preluat rolul de la actualul CEO DACHSER, Burkhard Eling, care a condus acest departament executiv în ultimele 18 luni.

Citește
15.01.2025
Anul Nou Chinezesc 2025 - Date cheie și impactul asupra sistemului logistic

 

Festivalul destinat Anului Nou Chinezesc, Anul Șarpelui de Lemn, începe în data de 29 ianuarie 2025 și este cea mai lungă sărbătoare a comunității chineze, unde oamenii celebrează începerea unui nou an alături de familiile lor.

Citește
3
17.12.2024
Idei care conturează viitorul

În 2014, DACHSER a lansat progamul de focus strategic, Idea2net. S-a fondat în urma convingerii că există un mare potențial demn de explorat în urma integrării angajaților în toate procesele de inovație și brainstorming - câștiguri atât pentru DACHSER, pentru angajați, cât și pentru clienți. În ultimii zece ani, Idea2net nu doar că a atins așteptările dar de multe ori le-a și depășit prin livrarea unor rezultate care transformă logistica de zi cu zi.

Citește
09.12.2024
Noua revistă DACHER este aici!

Aceste vremuri turbulente nu lasa pe nimeni neatins. Schimbările politice, miscările economice, problemele geopolitice, criza climatică, dar de asemenea și dezvolatarea tehnologică a inteligenței artificale și a digitalizării - toate acestea fac dificilă dar de asemenea necesară acționarea cu atenție.

Citește
Afișați mai multe

DACHSER Corporate

03.06.2025
First industry-ready eCMR software:legally compliant, interoperable, and freely available for all

There have been various international attempts to digitalise the CMR consignment note. However, the resulting solutions are rarely compatible. The Open Logistics Foundation now presents an industry-ready software that creates a common standard for the digital consignment note (eCMR). The new software is legally compliant, interoperable, and suitable for companies of all sizes and industries – freely available on an open source basis. Open Logistics Foundation members Rhenus, Dachser, Blue Yonder, and Markant presented the solution for the first time on June 2nd during a press conference at transport logistic 2025 in Munich, Germany.

Citește
07.05.2025
The new DACHSER magazine is here!

It should go without saying that the global community must take consistent action to protect the climate in order to safeguard the livelihoods of future generations. But a look at the news in recent months suggests that the issue of sustainability is no longer top of mind. For example, the United States is withdrawing from the Paris Agreement on climate change and focusing on fossil fuels. And the European Union is revisiting painstakingly crafted agreements on sustainability reporting obligations and discussing whether climate targets that have already been put in place might be too ambitious after all.

Citește
03.04.2025
DACHSER grows through acquisitions

Global logistics provider DACHSER grew significantly in 2024, with sales growth of 13 percent lifting revenue above the 8 billion mark to EUR 8.027 billion. The family-owned company also recorded significant year-over-year increases in other key figures such as headcount (+3,300), locations (+56), and pallet spaces in its warehouses (+720,000).

Citește
07.03.2025
DACHSER drives from Ireland to the European continent

DACHSER is utilizing its customs expertise and its leading European groupage network to introduce the new 'Smart Landbridge Connect' service. As before Brexit, the logistics provider is now once again driving from Ireland across the British landbridge to continental Europe. Compared to ferry connections, this route offers more flexibility, shorter transit times and more frequent departures. This makes DACHSER the first major logistics provider to revive this Pre-Brexit service.

Citește
Mergi la

Cel mai citit

21.10.2019
Incoterms 2020

O nouă versiune a condițiilor de livrare, denumite Incoterms va intra în vigoare la 1 ianuarie 2020 și va include o serie de modificări. Condițiile de livrare emise de Camera de Comerț Internațională reglementează obligațiile esențiale ale cumpărătorului și ale vânzătorului în comerțul internațional, cum ar fi transferul mărfurilor către cumpărător, costurile de transport, răspunderea pentru pierderea și deteriorarea bunurilor și costurile de asigurare.

Odată cu adaptarea Incoterms 2020 la practicile comerciale actuale la nivel mondial, noua versiune este actualizată și orientată spre practică. Scopul revizuirii a fost de a face clauzele Incoterms mai ușor de utilizat. De exemplu, prezentarea acestora a fost revizuită pentru a facilita selectarea clauzei corespunzătoare pentru utilizatori. În plus, ordinea clauzelor a fost modificată și instrucțiunile către utilizator au fost revizuite și adăugate la fiecare clauză.

În ceea ce privește conținutul, Intercoms 2020 vin cu modificări semnificative:

  • Niveluri diferite de acoperire în CIF și CIP

Ca și în trecut, vânzătorul este în continuare obligat să încheie o asigurare de transport pe propria cheltuieli în clauzele CIF (Cost Insurance Freight) și CIP (Carriage Insurance Paid).

           Cele două clauze prevăd acum acoperiri minime diferite.

Rata minimă care trebuie respectată atunci când este convenită clauza CIF rămâne neschimbată. Asigurarea de transport care urmează să fie încheiată de vânzător trebuie să corespundă cel puțin acoperirii în conformitate cu clauzele (C) din Clauzele Institutului Cargo  sau cu clauze similare (asigurarea riscurilor numite).

În cazul în care clauza CIP este convenită, vânzătorul trebuie să asigure acum o acoperire de asigurare în conformitate cu clauzele (A) din Clauzele Institutului Cargo (acoperire cu riscuri).

Atât clauza CIF, cât și clauza CIP permit părților contractului să convină asupra gradului de acoperire a asigurării care derivă de acestea.

  • Includerea cerințelor legate de securitate

Cerințele legate de securitate pentru transportul de mărfuri au fost acum incluse în Regulile A 4 și A 7 din fiecare clauză Incoterms 2020. Ca și în cazul altor clauze Incoterms, trebuie menționat faptul că acestea se aplică direct părților contractului de vânzare și nu fac obiectul contractului de transport.

  • Incoterms 2020 conțin reglementări privitoare la mijloacele proprii de transport în FCA, Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU) și Delivered Duty Paid (DDP).
  • Pentru mărfurile vândute în conformitate cu clauza FCA (Free Carrier) și destinate transportului pe mare (cum ar fi mărfurile în containere), FCA prevede o nouă opțiune în viitor. Cumpărătorul și vânzătorul pot fi de acord cu privire la faptul că cel care cumpără va instrui transportatorul de marfă să emită vânzătorului un conosament după ce mărfurile au fost încărcate. În același timp, vânzătorul este obligat să predea cumpărătorului conosamentul. Acest lucru se face de obicei prin băncile participante.
  • Redenumirea DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded). Conform clauzei DAT din Incoterms 2010, vânzătorul a livrat mărfurile de îndată ce au fost descărcate din mijlocul de transport la un „terminal”. Cu toate acestea, potrivit notelor inculse în Incoterms 2010, termenul „terminal” nu trebuia înțeles din punct de vedere tehnic, dar însemna orice locație de descărcare. Acest fapt a fost luat în considerare în normele Incoterms 2020 prin redenumirea clauzei DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded) din motive de claritate. Asta înseamnă că, în viitor, orice loc (agreat) poate fi locul de destinație.

Condițiile de livrare se aplică între părțile unui contract de vânzare (național sau internațional) și fac referire - dar nu sunt limitate - la drepturi și obligații speciale în cadrul acestei relații contractuale. Pe baza unei definiții uniforme garantate în acest mod, trebuie evitate problemele ulterioare de interpretare sau discrepanțe între părțile contractului de vânzare. Trebuie menționat faptul că acestea, datorită caracterului lor ca dispoziții GT&C, nu constituie dispoziții legale și, astfel, devin obligatorii din punct de vedere legal numai dacă au fost convenite în mod eficient între părțile contractului de vânzare cu ajutorul unei referințe corespunzătoare (pt. Incoterms 2020, acest lucru este posibil și înainte de 1/1/2020). Indiferent de acest lucru, în cazuri individuale, dispozițiile legale contradictorii au încă prioritate asupra unei clauze Incoterm.

Condițiile de livrare au fost revizuite de 500 de experți din mai mult de 40 de țări.

Clauzele sunt recunoscute la nivel mondial și sunt utilizate în mai mult de 30 de limbi diferite.

Citește
27.08.2019
DACHSER Cehia începe să folosească camioane mai lungi

În Republica Cehă, DACHSER a început recent să ruleze două camioane mai lungi pe traseul zilnic între filialele sale din Ostrava și Brno. Aceasta va crește capacitatea de încărcare și, în același timp, va elibera un vehicul convențional.

Citește
29.01.2019
DACHSER este pe locul III între furnizorii de ligistică  din germania

Începutul anului 2019 ne aduce vești bune și câteva premii care demonstrează încă o dată că DACHSER își merită locul printre liderii mondiali din domeniul logisticii.

Citește
12.07.2019
România și Suedia – relații bilaterale de succes

Primele relaţii româno-suedeze datează din secolul al XVI-lea, domnitorii Moldovei având frecvente contacte cu regii suedezi. Ca urmare a înfrângerii de la Poltava, din 709, Regele Carl al-XII-lea al Suediei a petrecut aproape cinci ani la Bender / Tighina (în prezent Republica Moldova), timp în care a avut numeroase contacte cu domnitorii de atunci ai Moldovei şi Ţării Româneşti (Dimitrie Cantemir şi Nicolae Mavrocordat, respectiv Constantin Brâncoveanu şi Ştefan Cantacuzino).

Citește
14.08.2019
DACHSER construiește în Neumünster

Furnizorul de servicii logistice, DACHSER începe construcția unei noi filiale pentru bunuri industriale și produse alimentare în Neumünster, în extremitatea nordului Germaniei. Această investiție valorează aproximativ 17,4 milioane EUR. Se preconizează finalizarea construcției până în al treilea trimestru al anului 2020. În noul centru logistic vor lucra aproximativ 30 de angajați.

Citește
23.04.2019
România și Cehia: Relații comerciale cu centrul Europei

Istoria relațiilor bilaterale dintre Cehia și România începe încă din secolul al XIV-lea, atunci când în timpul dinastiei Přemysl s-au stabilit relații comerciale, iar din Bohemia se aduceau postavuri, pânză și pălării.

Citește
25.02.2019
Brexit: Timpul aproape s-a scurs

În timp ce politicienii încearcă să găsească o cale de ieșire din criza cauzată de Brexit, data de ieșire este din ce în ce mai aproape. Acum, companiile trebuie să planifice și să se pregătească în mod sistematic pentru toate eventualele situații. O problemă majoră: vama.

Citește
23.10.2019
România și Polonia – destin similar

Poziționarea geografică, precum și implicațiile spațiului baltic și pontic, unde s-au ciocnit de-a lungul timpului cele mai mari imperii, au construit premisele unui destin aproximativ comun pentru România și Polonia, din diverse puncte de vedere.

Citește
13.12.2019
Alegerile din Marea Britanie 2019 - Update

Alegerile generale din Marea Britanie din 12 decembrie 2019 au avut un rezultat clar în favoarea Torries. Drept urmare, se poate presupune că Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană la 31 ianuarie 2020 pe baza acordului de retragere negociat la 17 octombrie 2019.

Acest acord de retragere include o perioadă de tranziție de până la 31 decembrie 2020. În această perioadă, va fi convenit un acord comercial cuprinzător între Marea Britanie și Uniunea Europeană. Până la expirarea acestei perioade, nu se simt efecte materiale ale retragerii. Astfel, conform stării actuale, în perioada de tranziție pot fi așteptate numai restricții marginale privind livrările către și dinspre Marea Britanie.

Pentru orice nelămuriri, vă rugăm să luați legătura cu persoana dumneavoastră de contact de la DACHSER.

Citește
25.02.2020
COVID-19: actualizări ale operațiunilor DACHSER din China

Dorim să ne informăm clienții că toate sucursalele DACHSER din China sunt deschise din nou, cu excepția sucursalei din Wuhan.

Majoritatea sucursalelor funcționează cu personalul de bază, în timp ce restul personalului nostru lucrează de acasă din motive de igienă și din cauza măsurilor preventive.

Deși agențiile noastre sunt deschise, operațiunile nu se desfășoară la capacitate maximă. Controale de trafic sunt realizate în toată țara; alți furnizori din lanțul de transport operează, de asemenea, cu personal limitat și capacitate redusă. În prezent, deficitul de camioane este principala provocare.

Vă rugăm să ne scuzați pentru întârzierea în unele procese, deoarece majoritatea unităților din lanțul de furnizare din China nu funcționează la capacitate maximă.

Logistica transporturilor în China

În timp ce facem tot posibilul să vă menținem lanțul de aprovizionare cât mai constant posibil, vă rugăm să luați în considerare faptul că alte unități din lanțul de aprovizionare nu funcționează încă la capacitatea maximă. Transportatorii și terminalele își reiau treptat operațiunile cu personalul de baza. Se așteaptă întârzieri și alte probleme operaționale.

Rutier:

  • Lipsa de camioane este în prezent problema majoră din China. Serviciul se reia cu mai puțin de 50% din forța de muncă obișnuită;
  • Transportul dintre orașe este deosebit de dificil datorită reglementărilor din ce în ce mai stricte, ceea ce face ca întârzierile rutiere să fie și mai mari.

Feroviar:

  • Transportatorii feroviari au redus plecările din și către China în februarie;
  • Platformele feroviare Yiwu și Zhengzhou sunt acum închise, dar se așteaptă redeschiderea din martie 2020, programul detaliat urmând a fi actualizat;
  • Starea celorlalte căi ferate rămân aceleași, vă rugăm să consultați ultima noastră actualizare;

Aerian:

  • Companiile aeriene au reluat transportul către și din China;
  • Capacitatea este încă o problemă, deoarece multe companii aeriene au suspendat zborurile de pasageri;
  • Serviciile charter sunt disponibile pentru clienții noștri cu livrări urgente;

Maritim:

  • Lipsa de camioane este problema majoră;
  • Aprovizionarea cu echipamente reprezintă o provocare crescândă;
  • Transportatorii au redus navigațiile către și din China;
  • Vest: odata ce fabricile vor reintra pe deplin în funcțiune, sunt așteptate efecte precum lipsa de camioane și de spatiu;
  • Est: deficit intens de spațiu;
  • Terminalele funcționează, cu excepția Wuhan.

La DACHSER, avem măsuri de urgență în vigoare și vă vom oferi cele mai bune soluții alternative pentru a vă menține lanțul de aprovizionare neatins în cazul în care transporturile sunt afectate.

Vă vom ține la curent prin intermediul site-ul nostru web. Dacă aveți întrebări / nelămuriri, vă rugăm să contactați persoana dumneavoastră de contact DACHSER.

Citește