Programarea viitorului

/Digitalizarea este o oportunitate, spun Stefan Hohm și Burkhard Eling

Prin utilizarea unui proces transparent, prin urmărirea livrărilor în timp real, prin răspunsuri către clienți oferite într-o scurtă perioadă de timp și prin controlul precis al lanțului de aprovizionare în cadrul tuturor țărilor și a continentelor, este clar faptul că digitalizarea ocupă un loc important în serviciile logistice marca DACHSER. Ce înseamnă acest lucru pentru viitoarea rețea DACHSER? Și ce beneficii cuantificabile oferă sfera IT cumpărătorilor? Acestea sunt doar câteva întrebări pe care i le-am adresat lui Burkhard Eling, CEO DACHSER și lui Stefan Hohm, CDO DACHSER.

Lumea personală și cea profesională devine din ce în ce mai digitalizată. Care este situația actuală la DACHSER?

Stefan Hohm - În drumul către transformarea digitală, ne concentrăm pe trei arii de interes. Prima arie, digitalizarea constantă și practică a proceselor business-urilor și dezvoltarea instrumentelor și a soluțiilor care livrează valuare adaugată clienților, a angajaților și a partenerilor. În al doilea rând, modernizarea continuă a sistemului propriu de transport și depozitare. În acest caz, departamenul de IT are rolul unui orchestrator, căci această sarcină include integrarea sigură a unui sistem venit din partea unei părți terțe. Cea de-a treia arie de interes se referă la gândirea digitală și atragerea angajaților către această mentalitate modernă. Prin acest lucru ne referim la o atitudine pozitivă față de cultura digitalizării în cadrul companiei. Lucrăm din greu la aceste trei elemente de bază și deja vedem roade pozitive.

Burkhard Eling - Aceste trei arii care fac referire la transformarea digitală reprezintă un spațiu clar de evoluție într-o companie de dimensiunea DACHSER, căci este nevoie să gândim cu mult în spatele dificultăților tehologice. Nu este de ajuns sa schimbăm procele și sistemele, trebuie să privim către modul de gândire, modul în care lucrăm împreună și cum putem, într-o manieră eficientă, să adunăm oportunitățile și potențialul de digitalizare în munca noastră de zi cu zi, pentru a fi în beneficiul clienților și pentru a contribui la îmbunătățirea companiei.

Totuși digitalizarea nu reprezintă un domeniu nou pentru DACHSER. Care este fundația pe care construiți acum?

B. Eling - Compania DACHSER a început să facă mari progrese în direcția sistemelor și a schimbului transparent de date într-o perioadă în care competiția se afla într-un stadiu pur analog. Ca și rezultat, în decursul anilor am fost capabili să ne dedicăm toate resursele interne procesului de dezvoltare a sistemului și software-ului construit precis pe necesitățile clienților și a rețelei DACHSER.

S. Hohm - Acest pas a reprezentat îmbunătățirea proceselor în cazul implementării unor noi operațiuni și informații, precum logistica sustenabilă, într-un stadiu incipient. Din acest moment putem continua procesul de construire pe baza deja existentă. Și există multe resurse. De exemplu, acum lucrăm la dezvoltarea unui flux de date complet (end-to-end), special conceput pentru transportul intercontinental. Încă există birocrația în circulație și nivelul de automatizare al facilităților logistice este încă scăzut. Din acest motiv încă există procese și muncă manuală.

B. Eling - În același timp, cerințele pentru transparență și adaptabilitate, precum și pentru eficiență și sustenabilitate sunt în creștere. Așadar, noi trebuie să gândim și să acționăm în favoarea digitalizării în mai multe arii.

În ce privință a afectat criza recentă impactul pe care digitalizarea l-a avut în strategia de dezvoltare la DACHSER?

B. Eling - În mod sigur a reprezentat un pas important în demonstrarea necesității digitalizării. Cu cât există mai multă informație legată de situația curentă și neregularitățile rețelei, cu atât mai rapid și mai bine țintit este răspunsul nostru. Prin identificarea punctelor slabe devreme și găsirea unor soluții îndeplinim așteptările clienților DACHSER în aceste vremuri schimbătoare.

S. Hohm - Pentru mulți clienți, cea mai importantă întrebare din mintea lor este: ”Cum pot construi mai multă rezistență în lanțul de aprovizionare?”. Pe lângă construirea unui inventar transparent în depozitul nostru, tehnologia digitală joacă un rol important - când lanțul de aprovizionare este întrerupt, transparența și transmiterea rapidă a informației se reduce drastic. Clienții din sectorul casă, grădină, cosmetice sau modă sunt în acest moment concentrați pe conceptul de vânzare prin omnicanale care plasează cererea mare în cadrul capacității suportate de partenerii IT. Vedem de asemenea și un interes mare pentru zona de livrare cu emisii zero de carbon pentru magazine din locații centrale care fac parte din conceptul nostru de emisii zero, marca DACHSER.

B.Eling - Am lansat un proiect de cercetare pe anumite topice, precum inteligența artificială sau gemeni digitali, în cadrul întreprinderii DACHSER împreună cu IML Fraunhofer. De asemenea am creat un centru dedicat științei, denumit Centru de Competență Științifică și Descoperirea Mașinăriilor. Acest centru a pus deja un număr important de algoritmi în practică - cel mai recent clasificarea livrărilor către B2C - și anume către clienți direcți.

Interviu cu: Interviu cu Burkhard Eling și Stefan Hohm

Burkhard Eling este CEO DACHSER. Stefan Hohm este CDO DACHSER.

Cu cât sunt mai multe interfețe în lumea digitală cu atât urgentăm mai mult întrebarea despre securitatea cibernetică. Care este situația la DACHSER?

B. Eling - Numărul atacurilor cibernetice a crescut rapid în ultimii ani, deci securitatea software-ului nostru și infrastructura noastră digitală este o prioritate. Cu ajutorul certificatului ISO 27001 și sistemului IT, consultanții Gartner au confirmat că avem o maturitate semnificativă față de competiție. Însă cu siguranță nu trebuie să devenim delăsători și să măsurăm atent toate riscurile.

S. Hohm - Vom transforma sistemul software central și structura hardware - vom dedica atenție sporită securității deci vom asigura flexibilitate și siguranță de navigare aplicațiilor noastre.

Unde se află călătoria către sfera digitală la DACHSER?

B. Eling - Digitalizarea joacă un role important dacă ar fi să ne concentrăm pe misiunea noastră în viitor. În linie cu cerințele venite din partea clienților pentru folosire și transparență, vom dezvolta în viitorul apropiat, aplicațiile de logistică pentru plasarea comenzilor și livrarea, urmărirea comenzilor în cadrul unei platforme digitale potrivită pentru clienți. Părerile inițiale venite din partea clienților ne arată că suntem pe drumul cel bun, chiar dacă abia am început.

S. Hohm - O altă mișcare importantă a fost achiziționarea unui sistem kasai, un furnizor de software fondat în 2009. Acesta dezvoltă sisteme inovatoare de soft care optimizează și aduc transparență unui proces de transport potrivit pentru calea terestră, ferată sau pe mare. Acest lucru înseamnă că putem să le oferim clienților programați pe diverse departamente, precum și clienților din alte zone digitale, valoare adăugată pentru planificarea transporturilor, urmărirea livrărilor și controlul acestora. De exemplu, putem să luăm infomațiile telematice din cele peste 8,500 de corpuri și 5,000 de remorci, combinate cu livrările și planificările venite din partea sistemului de management Domino, și mai apoi analizate și clar structurate.

Care este țelul final pe care doriți să îl atingeți la DACHSER?

B. Eling - Obiectivul nostru pentru anul 2030 este următorul - dorim ca toți clienții și partenerii noștri să ne vadă drept cel mai avansat furnizor logistic, din punct de vedere al digitalizării și al inovării în toate domeniile, iar în același timp să ne menținem standardele înalte de lider al calității. Ca un furnizor global de sisteme logistice, suntem capabili să livrăm de la o ușă la alta în diferite modalități de transport și să avem transparență completă asupra situației din rețeaua proprie.

S. Hohm - Dacă clienții noștri spun: Preferăm să lucrăm cu DACHSER pentru că este o companie profesionistă și în același timp, cea mai convenabilă opțiune, atunci am făcut multe lucruri satisfăcătoare. Iar acesta este țelul nostru final.

Mulțumim pentru acest interviu interesant!

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Madalina Sandu