Manevre Robotice

Logistica are foarte multă putere în cazul vehiculelor autonome. Un lucru util face referire la o manieră de a automatiza în totalitate procesul de manevrare a containerelor mobile. Dar cum putem face acest lucru în mod eficient și sigur într-o zonă foarte ocupată de marfă? Sediul DACHSER Langeneau, lândă Ulm a făcut această cercetare sub condiții de operare reale.

În mișcare în laboratorul real - Andre Bliz mută vehicule în timp ce programează.
În mișcare în laboratorul real - Andre Bliz mută vehicule în timp ce programează.

Precizia Tractorului Kamag este bună pentru că poate prelua un semi-trailer gol din parcare și îl poate conduce la poarta 35. Persoana din spatele volanului se poate relaxa, pentru că camionul se conduce independent. Și altceva iese în evidență de asemenea - bara frontală a tractorului are trei senzori mari și circulari, unul în fiecare parte și unul în mijloc, din care se reflectă cabluri verzi către interiorul digital al vehiculului - există mai mulți senzori și mai multe antene pe acoperiș.

 

La depozitul DACHSER din Langenau, în sudul Germaniei, viziunea asupra viitorului a devenit realitate prin proiectul SAFE20, fondat de către Ministerul Federal German pentru Economic Affairs and Climate Action, prin testarea operațiunilor de zi cu zi a vehiculelor total independente din depozite. Și cele două vehicule autonome se folosesc și sunt dificile la muncă. La viteze precum 20 km/h, se clasează perfect într-un mix de vehicul condus manual și pieton. Acompaniat doar de un șofer pentru siguranță, care este pregătit să intervină în caz de urgență, vehiculele construite de specialiști logistici Kamag trebuie să se confrunte cu multe incertitudini pe rută, evitând obstacole, schimbarea direcției și atenția constantă la pietoni și trafic. Este o provocare reală pentru tehnologia senzorilor și IT asociat. Lidar scanners folosesc lumina laser pentru a captura și crea o imagine digitală a spațiului înconjurător. O antenă GPS pe acoperiș asigură o poziționare precisă a vehiculului în timp ce se mișcă. A doua antenă primește informație de la infrastructura de senzori externă, oferind vehiculului informația obținută prin radar și camera. “ Există un potențial uriaș de a automativa manevrarea de containere mobile și trailere din parcare către locul de tranzit și terminal pentru încărcare sau descărcare - în special luând în considerare lipsa șoferilor.” spune Stefan Hohm, Chief Development Officer la DACHSER.

 

Pentru a descărca în maniere de siguranță maximă camionul automat se transportă într-o facilitate logistică - un proces complex - datorită procesului de cercetare complex s-au instalat camere și senzori în exteriorul clădirilor. Dacă una dintre acestea detectează, de exemplu, o persoană care traversează strada, vehiculul autonom va primi o atenționare. În acest fel, se poate reduce viteza și daca este nevoie se poate opri imediat chiar și înainte de a face colțul și persoana se află în acea arie.

Integrarea în trafic

“Pentru operațiuni fixe în zona noastră, este important ca vehiculele autonome sa nu devină un obstacol” spune Andre Bilz, Team Leader pentru Truck & Terminal Equipment la sediul central DACHSER. Cum stau lucrurile, regulile aplicabile de siguranță cu care operează asemena vehicule operează doar la viteză de 6 până la 8 kph. Vehiculele sunt testate aici, doar că, pot circula cu viteze de până la 20 kph. Trebuie să facă parte din structura normală de trafic pe lângă șoferii cu camioane și alte vehicule și alți pietoni de la depozit. “În zona noastră, noi am cerut obiective de transport în cadrul zonei de automare - precum mutarea containerelor mobile și a semi-trailerilor către vehicule speciale care sunt complet autonome” explică Bilz.

 

Proiectul de cercetare a petrecut acum trei ani și jumătate investigând cum se manifestă în practică în operații de logistică. Fundația a fost făcută, drept un concept sigur care a fost validat într-o continuă operație sub condiții reale. Rezultatele proiectului sunt acum bazate pe un set care va fi incorporat într-o zonă de dezvoltare a unei zone legale pentru transport automat către terminalele de tranzit. Pe lângă DACHSER, alți șapte parteneri s-au înscris în SAFE20. Acestea sunt Fraunhofer Institutes pentru Material Flow și Logistics IML și pentru Transportation și Infrastructure Systems IVI. ZF Commercial Vehicle Systems din Hannover se comportă ca și un proiect coordonator și a fost responsabil pentru convertirea camionului Kamag PT. Kamag Transporttechnik oferă două vehicule speciale, care echipează partenerii variați cu senzori potriviți și electronice pentru procesarea datelor. SICK AG, care se specializează în acest domeniu, oferă senzori și se ocupă de desenarea unui concept de siguranță. Ca și un expert în automare, Gotting oferă componente esențiale pentru poziționarea vehiculelor.

Cum stau lucrurile, regulile aplicabile de siguranță cu care operează asemena vehicule operează doar la viteză de 6 până la 8 kph.

Andre Bliz și Christoph Ehrhardt, Department Head Trends și Technology Research în cadrul diviziei Corporate Research & Development, sunt mulțumiți de felul în care s-a testat la scară înaltă în condiții reale: “Nu avem o linie de producție gata pentru soluționare încă, dar am reușit să colectăm experiențe valoroase și date pe care le putem folosi de acum înainte.” spune Ehrhardt. Bliz adaugă că acum este posibil să demonstrăm că mix sigur de operație este fezabil. “În plus față de un proces de încredere, noi ne așteptăm la o reducere notabilă în coliziuni” el spune. Vehiculele pot manipula nu doar containere mobile dar și semi-trailers.

 

În ambele cazuri, condusul trebuie să fie corect până la ultimul centimentru. Senzorii sunt întotdeauna în alertă și niciodată distrași, și de asemenea aceștia lucrează și când condițiile de iluminat sunt dificile, precum răsărit sau apus: “Noi am făcut teste în vreme rea, condiții precum zăpadă masivă, iar aceste probleme au fost rezolvate.”

În depozitul sucursalei DACHSER din Langenau, în sud-vestul Germaniei, o viziune a viitorului devine realitate: proiectul de cercetare SAFE20, finanțat de Ministerul Federal German pentru Afaceri Economice și Acțiune Climatică, testează funcționarea regulată a vehiculelor complet automatizate în depozite.
În depozitul sucursalei DACHSER din Langenau, în sud-vestul Germaniei, o viziune a viitorului devine realitate: proiectul de cercetare SAFE20, finanțat de Ministerul Federal German pentru Afaceri Economice și Acțiune Climatică, testează funcționarea regulată a vehiculelor complet automatizate în depozite.

O adăugare valoroasă

În timpul unor reduceri de șoferi drastice, vehiculele independente pot oferi un suport util. Cu toate acestea, ele pot performa manevre independente, în totalitate fără oameni. Sarcini precum securizarea unui trailer cu căi pe roți sau închiderea ușilor încă trebuie să se facă manual. Procesarea s-a definitivat pentru acest lucru. În unele cazuri, echipa de încărcare își asumă responsabilitatea. Un cuplu automat al sistemului a fost instalat atât pentru a manipula cuplul automat și pentru a conecta aerul compresat pentru sistemul de frânare dar și pentru cel electric pentru lumină. Cu toate acestea, având ca sarcină echiparea fiecăruit trailer cu aceste sisteme va avea un impact negativ asupra profitabilității. Mutarea containerelor detașabile este mai simplă.

 

Un rezultat cheie a proiectului SAFE20 este cum se identifică potențialul de îmbunătățire pentru viitoare soluții de pe piață. Există totuși un lucru inovativ din acest proiect de cercetare care arată - obiectivul integrării vehiculelor autonome în mod sigur și economic în operațiunile de logistică este tangibilă.                

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant