Focus pe transformarea digitală

Cristina Cașotă, Team Leader Customer Service  DACHSER Romania

Cristina Cașotă, Team Leader Customer Service  DACHSER Romania, este în companie din 2009 și a fost martorul evoluției digitale spectaculoase care a transformat modul de lucru, a eficientizat operațiunile și a întărit conectivitatea globală. Lansarea DACHSER Platform în 2023 a fost un punct de inflexiune, care a setat dezvoltarea companiei pe o nouă direcție și a întărit poziția de lider în logistica globală. Cristina apreciază și felul în care compania stimulează angajații să se dezvolte personal și să învețe continuu.

Am avut un dialog interesant cu Cristina pe aceste teme, vă invităm să îl parcurgeți și să o cunoașteți mai bine pe colega voastră.

Spuneți-ne cum v-ați alăturat echipei DACHSER și ce roluri ați avut de-a lungul anilor.

Am venit în companie în 2009, chiar de la momentul înființării DACHSER Romania. În perioada 2009-2017 am ocupat poziția de Customer Service Manager la DACHSER București.

În 2017 am lucrat în  departamentul Quality Management, în poziția de Data Quality Supervisor, iar în ianuarie 2025 am revenit la Customer Service, de data aceasta în noua calitate de Team Leader Customer Service București și totodată am devenit membru al grupului NCE CS (North Central Europe Customer Service) Working Comittee Managers. Acesta a fost constituit pentru o mai bună coordonare și optimizare a tuturor operațiunilor din departamentul Customer Service și pot să confirm, la nivelul companiei locale, că este util să avem sesiuni de lucru cu colegii din alte țări și să schimbăm informații și idei de lucru.

Din experiența dumneavoastră, cum încurajează DACHSER inovarea și cum rămâne în frunte în logistică și tehnologie?

DACHSER investește continuu în dezvoltarea sistemelor IT și în platforme TMS și WMS cum sunt DACHSER Domino, Mikado și Othello, care optimizează gestionarea transporturilor și a depozitării.

Compania își consolidează poziția de lider în logistică prin cercetare, digitalizare și soluții inovatoare, asigurând eficiență, sustenabilitate și conectivitate globală. Un exemplu relevant al efortului continuu al DACHSER în ceea ce privește inovația este Idea2net, o platformă colaborativă în care angajații pot propune și dezvolta idei pentru îmbunătățirea proceselor logistice, inovații implementate de la telematică avansată până la distribuție urbană optimizată.

Compania desfășoară numeroase inițiative pentru a îmbunătăți logistica, sustenabilitatea și digitalizarea. Printre acestea se numără extinderea rețelei de transport terestru și logistică contractuală în Italia prin DACHSER & FERCAM Italia, achiziția Frigoscandia pentru consolidarea rețelei europene de logistică alimentară în țările nordice, extinderea în Australia și Noua Zeelandă. O altă inițiativă în domeniul digitalizării este colaborarea DACHSER Enterprise Lab cu Fraunhofer IML pentru dezvoltarea soluțiilor digitale avansate. Unul dintre rezultate este sistemul Digital Twin @ILO, premiat cu Deutscher Logistik-Preis 2023, care îmbunătățește transparența și eficiența activității depozitelor.

De asemenea, DACHSER a achiziționat furnizorul de software logistic Kasasi pentru a îmbunătăți expertiza în sistemele de urmărire GPS-Telematics, conectivitate și inteligență artificială (AI) și IoT (Internet of Things). Pentru a asigura un lanț de aprovizionare eficient și transparent, DACHSER utilizează telematica și soluția XDP (Cross-Docking Platform).

Compania a integrat soluții telematice pentru monitorizarea în timp real a flotei, sisteme GPS și Galileo pentru urmărirea vehiculelor și a unităților de transport. Dispozitivele telematice sunt echipate cu module solare și tehnologie 5G/LPWAN, platforme digitale care permit vizualizarea și analiza datelor despre transporturi.

În ceea ce privește sustenabilitatea, DACHSER a implementat Emission-Free Delivery, o soluție de livrare fără emisii disponibilă în mai multe orașe europene.

Ce fel de instrumente și tehnologii aveți la dispoziție care vă fac munca mai ușoară sau mai eficientă?

Eficientizarea muncii angajaților și a operațiunilor logistice este posibilă datorită investițiilor continue în tehnologie și digitalizare. AI contribuie la optimizarea rutelor de transport și automatizarea proceselor logistice. În analiza datelor, algoritmii AI identifică modele și tendințe pentru a îmbunătăți fluxurile de transport.

Utilizăm în rețeaua europeană tehnologia Image Recognition pentru identificarea, localizarea și măsurarea coletelor în terminalele de tranzit (@ILO – Advanced Indoor Localization and Operations).

O platformă digitală pentru gestionarea transporturilor pe care am implementat-o în cadrul DACHSER Platform și care funcționează cu succes este eLogistics, care permite urmărirea transporturilor, gestionarea comenzilor și accesul la datele operaționale. Active Report este un instrument de monitorizare proactivă care notifică automat orice neregularități sau obstacole apărute în procesul de transport. Active Report Monitoring permite monitorizarea personalizată și vizualizarea datelor relevante.

Interviu cu: Cristina Cașotă

Apreciez transformarea digitală și modul în care compania încurajează dezvoltarea continuă a angajaților.

Cât de importantă este digitalizarea pentru DACHSER?

DACHSER investește semnificativ în digitalizare, concentrându-se pe automatizarea proceselor, integrarea soluțiilor digitale și utilizarea inteligenței artificiale pentru eficiență operațională. Inteligența artificială este folosită pentru analiza datelor, optimizarea rutelor de transport , proceselor de livrare, automatizarea depozitelor prin tehnologii avansate precum scanarea codurilor de bare și sistemele de localizare în timp real (RTLS).

DACHSER și-a lansat platforma digitală în 2023. Care este impactul asupra afacerii și care este feedback-ul clienților?

DACHSER Platform este un ecosistem digital inovator care integrează serviciile de Road Logistics și Air & Sea Logistics într-o interfață unificată și modernă si care oferă clienților acces la toate serviciile de transport și depozitare într-un singur loc. Până la sfârșitul anului 2025, aproximativ 13.000 de clienți vor fi integrați în noua platformă. DACHSER Platform a fost bine primită de clienți, fiind o interfață intuitivă, apreciată pentru designul modern și ușor de utilizat. În timp ce unele funcții sunt încă în faza de optimizare, soluția are un potențial excelent.

Cum vă sprijină DACHSER în dezvoltarea profesională și învățarea continuă?

Din ianuarie 2025 fac parte din NCE CS Working Comittee Managers, unde sunt încurajată să particip la diverse cursuri și sesiuni de workshop care mă ajută în dezvoltarea profesională.

Totodată întâlnirile periodice cu colegii din comitet, schimbul de experiență și informații sunt deosebit de importante și utile. Cea mai recentă experiență a fost în aprilie când am participat la Customer Service Managers Forum 2025 la Frankfurt. Evenimentul s-a bucurat de participarea a 130 de manageri Customer Service Organization Road Logistics la DACHSER și, pentru prima dată, a unor reprezentanți ai Air and Sea Logistics.

A fost o ocazie excelentă pentru noi de a primi informații despre programe strategice ale companiei și aspectele importante viitoare, precum și de a discuta despre evoluția proiectelor relevante pentru Customer Service. Forumul a evidențiat totodată cooperarea dintre cei trei piloni DACHSER: Serviciul Customer Service, Operations și Sales.

În cadrul seriei "Oamenii DACHSER", luna viitoare vom continua să discutăm cu unul dintre colegii noștri. Vom discuta despre muncă, familie, experiențe, experiențe de neuitat și momentele lor cheie.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Tereza Haraksim PR and Marketing Consultant