Ambalaje menite să prevină deteriorarea din timpul transportului

Din cauza situației economice incerte din ziua de azi, accentul cade în principal pe siguranță și capacitatea de livrare. Transportul mărfurilor fără daune este esențial, iar acest lucru necesită ambalaje rezistente la manevrare și transport. În cele ce urmează, am dori să oferim o prezentare generală a prevenirii daunelor prin intermediul modului de ambalare.

Ambalajele rezistente la manevrare și transport, luând în considerare ruta, durata și sarcina de transport, asigură faptul că mărfurile ajung la destinatar fără daune și, de asemenea, servesc la protejarea vândabilității și funcției mărfurilor. Ambalarea este responsabilitatea expeditorului, cu condiția ca mărfurile să poată fi transportate numai cu modul de transport și mijloacele de transport convenite. În cazul unui defect dovedit al ambalajului în urma căruia s-a produs o pagubă, expeditorul nu este răspunzător și, de asemenea, nu este obligat să repare ambalajul defect sau să reambaleze bunurile. Expeditorul cunoaște proprietățile speciale ale produselor sale și știe cum să le protejeze cel mai bine împotriva daunelor. Ambalajul trebuie să protejeze mărfurile împotriva influențelor previzibile așteptate, cum ar fi vibrațiile tipice, forțele centrifuge în curbe strânse, efectele de frânare, efectele căldurii și frigului sau a stresului cauzat de manipularea repetată. Simbolurile de avertizare aplicate de expeditor nu înlocuiesc ambalajul. Dacă mărfurile sunt expediate în ambalajul de vânzare, care nu trebuie deteriorat, mărfurile sunt considerate „neambalate” în sens legal.

În general, ambalajele adecvate transportului cu camionul trebuie să îndeplinească următoarele cerințe: protecția mărfurilor împotriva încărcăturilor dinamice în timpul transportului și a manipulării multiple sau a potrivirii formei coletului. Pachetele trebuie, de asemenea, să fie ambalate astfel încât accesul la conținut să fie posibil doar lăsând urme externe, pentru a asigura protecția împotriva furtului. Pachetele mai mici dintr-un lot trebuie grupate pentru a forma unități mai mari, iar pachetele cu greutatea mai mare de 1.000 kg trebuie să fie marcate corespunzător. În cazul unor caracteristici speciale ale mărfurilor, trebuie atașate instrucțiunile de manipulare standardizate.

Ambalaje dimensionate incorect, limite de performanță depășite, ambalaje de calitate inferioară, lipsa instrucțiunilor pentru manipularea sau etichetarea corectă a mărfurilor, fixarea slabă a unității de încărcare pe palet, înfolierea necorespunzătoare, mărfurile care ies în afara paletului sau complet neambalate se numără printre defectele cele mai frecvent în ambalare.

Pe lângă obligația de ambalare, expeditorul are și obligația de a furniza informații și etichetare corespunzătoare. Informațiile despre toți factorii cunoscuți de expeditor și care afectează executarea comenzii, cum ar fi adresele, tipul și natura mărfurilor, greutatea brută, valoarea mărfurilor sau termenele de livrare, trebuie să fie furnizate de către ordonator în timp util. La fel, pachetele trebuie să fie corect marcate, astfel încât transportatorul să poată verifica mărfurile pentru a fi complete și ușor de identificat pentru a fi livrate destinatarului corect.

Numai un proces de ambalare corespunzător poate duce la un transport economic și fără daune. Optimizarea ambalajului începe cu dezvoltarea vânzărilor sau a ambalajului produsului, care influențează dimensiunea și stabilitatea acestuia din timpul transportului.

La preluarea lotului, expeditorul trebuie să verifice numărul și tipul coletelor preluate și starea externă a ambalajului. Acest lucru nu se aplică și nu trebuie confirmat în cazul în care ambalajul utilizat este potrivit pentru transport, conținutul ambalajelor individuale, numărul de cutii individuale pe un palet sau greutatea ambalajelor.

Dacă aveți întrebări, vă rugăm să luați legătura cu sucursala DACHSER locală.

Contact Madalina Sandu