Transformarea DACHSER în România văzută prin ochii lui Florin Moț
Florin, Branch Manager în Arad, este în DACHSER din 2009 și a participat la momente cheie în extinderea grupului în România. Cel mai dificil, dar și captivant, i s-a părut construcția depozitului din Arad, în 2022, proiect în care a fost implicat în toate fazele. Apreciază oportunitățile pe care le oferă compania germană care funcționează ca un ceas elvețian și se bucură de compania unor colegi profesioniști, care fac ca lucrurile să meargă bine. Setează mereu ștacheta mai sus, așa că următorul obiectiv este dublarea suprafeței depozitului de la Arad. Florin apreciază avansul tehnologic și digitalizarea, care fac parte din ADN-ul DACHSER, însă consideră că binomul tehnologie – uman rămâne cel care dă cele mai bune rezultate.
Am stat de vorbă cu el și vă invităm să îl cunoașteți mai bine din acest interviu.
Spuneți-ne cum ați ajuns la DACHSER și ce funcții ați ocupat de-a lungul anilor.
M-am alăturat familiei DACHSER în 2009, moment care a coincis cu deschiderea primelor agenții ale companiei în România. Anterior, lucram pentru compania de transport care era partenerul local al grupului pe partea de distribuție. Din 2009 am preluat funcția de Branch Manager, fiind în același timp și Operation Manager, și Sales Manager. Această triplă responsabilitate a contribuit semnificativ la dezvoltarea mea, atât pe plan profesional, cât și personal. Experiența mea în domeniul transporturilor a debutat în anul 2001, parcurgând diverse departamente: inițial am activat în cel de vămuire, pentru ca ulterior să mă specializez în departamentul operațional, ocupându-mă de distribuție și de serviciul clienți.
În ce constă munca dumneavoastră și cu ce probleme vă confruntați zi de zi? Care a fost cea mai dificilă sarcină pe care ați avut-o până acum la DACHSER România?
DACHSER Arad gestionează transporturile de mărfuri printr-o combinație de servicii de transport directe și de sistem. Prin poziția pe care o ocup, sunt implicat atât în administrarea agenției, cât și în activitatea operațională zilnică, oferind soluții pentru optimizarea tuturor proceselor. Zilnic apar noi provocări și situații diverse, însă echipa noastră din Arad este capabilă să gestioneze profesionist și proactiv toate problemele apărute. Cea mai dificilă sarcină de până acum a fost participarea la construcția noului depozit din Arad, cu suprafața de 2450 mp și 15 porți, finalizată în 2022. Am fost implicat în toate fazele proiectului, de la proiectare până la recepția finală a construcției.
Ce vă place cel mai mult la munca dumneavoastră?
Să lucrez alături de o echipă profesionistă și unită, cu care ne atingem obiectivele la finalul zilei, este partea cea mai plăcută. Îmi plac mult diminețile, în cadrul întâlnirilor cu departamentele pentru planificarea operațiunilor pe întreaga zi.
Apreciază digitalizarea însă consideră că binomul tehnologie – uman rămâne cel care dă cele mai bune rezultate.
Din punct de vedere profesional, ce alte aspirații aveți?
Îmi doresc să transmit echipei dorința de a performa și de a se dezvolta pe plan profesional, menținându-le, totodată, un nivel ridicat de motivație. De asemenea, îmi propun să dezvolt filiala prin creșterea capacității depozitului din Arad, printr-o extindere de încă 2153 mp și 18 porți de andocare.
Ce sfat i-ați da unui tânăr la începutul carierei sale?
În această perioadă, toate industriile se digitalizează foarte rapid. Sfatul meu pentru un tânăr este să rămână ancorat în realitate și să verifice fizic toate procesele în faza incipientă. Astfel, va înțelege exact cum funcționează lucrurile, dar și ce impact are munca lui asupra celorlalți. Importanța învățării de la colegii cu experiență în acumularea cunoștințelor practice este foarte valoroasă iar acest lucru accelerează dezvoltarea profesională. În același timp, este esențial să folosească toate sistemele digitale de optimizare pentru a obține cel mai bun rezultat la finalul zilei. Combinația dintre tehnologie și realitatea din teren va aduce performanța în domeniul în care activează.
Care credeți că sunt cele trei calități principale care v-au adus în acest punct al vieții?
1. Atenția la detalii: Capacitatea de a mă concentra pe detalii m-a ajutat să previn erori și să optimizez constant procesele.
2. Reziliența și capacitatea de a gestiona stresul: Abilitatea de a rămâne calm sub presiune și de a lua decizii rapide și raționale.
3. Abilitățile de comunicare și negociere: Comunicarea eficientă cu personalul din subordine și negocierea unor termene limită realiste și a unor prețuri competitive cu clienții.
În cadrul seriei "Oamenii DACHSER", luna viitoare vom continua să discutăm cu unul dintre colegii noștri. Vom discuta despre muncă, familie, experiențe, experiențe de neuitat și momentele lor cheie.