Cinci megatrenduri în cadrul logisticii
Care sunt megatrendurile care arată calea înainte pentru furnizorii de logistică din industria de Retail și din servicii pe durata următorilor cinci sau zece ani? Și care sunt provocările și oportunitățile pe care le prezintă? Ne uităm către megatrendurile care trebuie adoptate de sectorul de logistică.

Privind către viitorul unei industrii și realizarea unor predicții corecte reprezintă cea mai mare realizare a unui departament de cercetare și dezvoltare. Din perspectiva DACHSER, există cinci trenduri cheie pentru care specialiștii în logistică și managerii de supply chain trebuie să se pregătească, mai ales în Europa Centrală dar și în restul lumii.
Megatrenduri care conturează direcția pentru retail și supply chain în următorul deceniu
1. Schimbarea generațională
Datorită nivelului scăzut al natalității și o capacitate limitată de a integra migranții, distribuția demografică a societății tinde să devină mai bătrână, în particular în țările industrializate. Acest lucru conduce la o scădere masivă a muncitorilor calificați în toate sectoarele economice. Angajații vor avea succes în impunerea unor idei sau condiții de muncă precum și a mediului de muncă. Normele sociale care fac referire la muncă și timp liber sunt puse sub semnul întrebării. Tot mai multe sectoare economice nu pot să mai țină pasul cu bătălia pentru muncitori calificați și trebuie să reducă sau să automatizeze serviciile. Cu toate acestea, producția este automatizată sau relocată în alte economii, ceea ce conduce la schimbări în performanța economică a țărilor. În același timp, cu cât societatea îmbătrânește, tot mai mulți consumatori doresc bunuri și servicii specifice pentru oameni mai în vârstă. Acest factor precum și alte implicații ale schimbării generaționale au un impact extrem asupra flow-ului logisticii de bunuri și este în continuare un proces bazat pe forța de muncă umană.
Cu toate acestea, producția este automatizată sau relocată în alte economii, ceea ce conduce la schimbări în performanța economică a țărilor.
Andre Kranke, Head of Corporate Research & Development la DACHSER
2. Procesele autonome
Algoritmii bazați pe inteligența artificială fac posibilă controlarea unei mari varietăți de workflow și procese autonome, ceea ce determină diminuarea intervenției umane și încrederea tot mai crescută în inteligență artificială. Ceea ce cunoaștem drept Asistenți AI sau Agenți AI pot rezolva probleme matematice și se pot îmbunătăți continuu în baza acțiunii de training data. Acest lucru face posibilă luarea deciziilor preliminare cu o acuratețe mare, de exemplu când vine vorba despre proceduri administrative recurente, achiziția de C-parts, analiza datelor sau planificarea proceselor.
În logistică, acești Asistenți AI sau Agenți AI pot comunica cu roboți sau vehicule pentru a muta diverse bunuri.
Cei care dezvoltă și controlează un Asistent AI inteliget sau un Agent AI vor influența automat lanțul de aprovizionare.
Cei care dezvoltă și controlează un Asistent AI inteliget sau un Agent AI vor influența automat lanțul de aprovizionare.
Andre Kranke, Head of Corporate Research & Development la DACHSER
3. Un business digital simplu
Completarea digitalizării a tuturor proceselor este un pas indispensabil pentru controlarea workflow-urilor în business și în logistică, într-un mod mai inteligent și în cele din urmă mai autonom. Aceste procese de tipul no touch conduc la crearea unor flow-uri de informații rapide, eficiente și fără erori. Identitățile consumatorilor, a instituțiilor și bunurile în general pot fi stabilite într-o manieră sigură și automată iar apoi folosită ulterior.
Documente scrise, înregistrări manuale ale informațiilor, stabilirea legală a unei identități sau declarația de intenție a unei persoane sunt înlocuite de platformele digitale și de utilizarea metodelor de digitalizare precum open source sau citizen development. Structurile de baze de date permit acces rapid și ușor la informații păstrate și devin fundamentele unui business de succes. Doar cei care controlează cu succes și într-un mod neîntrerupt și ușor un proces dintr-un business digital vor fi în poziția de a continua să participe la piața din viitor.
4. Economia verde
În special când vine vorba despre acțiunea de climat, tot mai multe reguli și cereri legale avansează pentru a motiva sau chiar forța companiile să convertească modelele de business la un concept mai sustenabil. Mai mult, tot mai multe companii mari, în special din cadrul UE, continuă să ceară furnizorilor adoptarea măsurilor de protejare a mediului înconjurător, a climatului și oferirea dovezilor care le confirmă eforturile. Industria de logistică cere atingerea targetului de emisii zero pentru transport. Companiile de logistică care oferă răspunsuri la aceste sau la alte cerințe din domeniul sustenabilității vor obține o cotă de piață pozitivă - în special dacă pot oferi aceste elemente fără un cost adăugat.
5. Reziliența lanțului de aprovizionare
Companiile de logistică trebuie să fie capabile să se adapteze atât la întreruperile de scurtă durată cât și la schimbările structurale de lungă durată. Acestea includ vremea severă datorată încălzirii globale, cu efectele sale distructive asupra infrastructurii de transport. Pe mare, aer sau pe cale terestră unele rute nu mai pot fi folosite datorită conflictelor armate sau a atacurilor teroriste, precum și datorită schimbărilor prevăzute sau neprevăzute în flow-ul bunurilor, în special datorită sancțiunilor, tarifelor sau a alinierii strategice a relațiilor de schimb. Doar companiile care sunt capabile să creeze și să ruleze concepte reziliente de logistică pentru a opera cu succes.
Doar companiile care sunt capabile să creeze și să ruleze concepte reziliente de logistică pentru a opera cu succes.
Andre Kranke, Head of Corporate Research & Development la DACHSER

Megatrenduri
Drept un partener de logistică inovativ, DACHSER lucrează atât pe cont propriu cât și împreună cu partenerii săi la aceste elemente. Conform spuselor fostului cancelar german, Willy Brandt - Cea mai bună metodă de a prezice viitorul este să îl conturăm.