Impactul situației din Marea Roșie pentru dinamica pieței

Situația din Marea Roșie nu se îmbunătățește în vederea securității. Rebelii Houthi își extind țintele în Marea Roșie și Golful Aden, forțând adaptarea navelor de transport și schimbarea rețelei pentru a păstra echipele și navele în siguranță. Această situație a condus la modificarea rețelei de servicii și creșterea tranzitului din timpul zilei către locații precum Europa spre și dinspre Asia/India-Pakistan-Bangladesh-Ceylon (IPBC) precum și Orientul Mijlociu.

Diversiunea folosită de navele de transport în jurul Africii a dus la extinderea timpului de tranzit cu 14 sau chiar 18 zile și continuă să crească cererea pentru un astfel de transport, care deja se află la capacitate maximă. În ultimele luni traficul portuar s-a înrăutățit, datorită valurilor noi de tranzit, a navelor care ajung în afara orelor de program și a condițiilor meteo nefavorabile. După cum am văzut clar în timpul pandemiei - Traficul portuar conduce la o reducere a vaselor disponibile din punct de vedere al capacității și al navigării fără încărcătură.

După Noul An Chinezesc în februarie, multe vase care navigau în scop comercial către India au fost oprite în rutele dinstre vest pentru a parcurge și tranzita prin Capul Bunei Speranțe. Acest lucru a avut drept rezultat o lipsă a spațiunul din nave, mai multă navigare fără încărcătură și întârzieri în încărcarea containerelor din China. Vremea rea a dus, de asemenea, la mai multe întârzieri în porturile chinezești. Mai multe nave au avut o întârziere de cel puțin 5 până la 7 zile. Acest lucru a dus la întreruperi ale serviciilor, care în cele din urmă au fost anulate sau porturile respective au fost complet omise. Capacitatea se află sub o presiune extremă și întârzierile de o săptămână sau mai mult se simt, de exemplu în Vietnam, Tailanda și India.

Livrările comune din porturi precum Busan, Shekou, Port Klang, Tanjung Pelapas și Singapore continuă să funcționeze cu întreruperi masive de 2-3 săptămâni. Colombo, un port de livrări pentru zonele de este și vest cu transport cargo către Sudul Indiei, se află de asemenea sub o presiune masivă datorită reparțiilor demarate la terminal și închiderea unor spații. Recentele pene de curent au condus la distrageri operaționale la terminale din Ennore și Kattupalli din Sudul Indiei.

Cererea mare din zona pieței de export a Asiei a dus la un proces de restocking dupa doi ani de pandemie, care au stimulat cursul materialelor din China spre Sudul Asiei și sper India. Datorită creșterii continue, productivitatea portuară a fost impactată și navele de transport au luat măsuri de scurtă durată precum reducerea întâlnirilor portuare, a acostării last-minute, și s-a redus capacitatea pentru diverse porturi pentru a menține încrederea în acest serviciu, dar acest lucru a dus la întârzieri a serviciilor

Recomandarea noastră este de a adăuga un buffer de 3-4 săptămâni pentru fiecare livrare pentru a lua în considerare condițiile severe prin care trece piața în momentul de față și includerea unor detalii de management. Rezervările ar trebui plasate cât mai curând posibil, ideal cu 3-4 săptămâni înainte de livrare.

Echipa noastră la DACHSER lucrează din greu pentru a minimiza impactul asupra livrărilor clienților noștri și ne concentrăm pe oferirea unor alternative, unde este nevoie și posibil.

Vă rugăm să va contactați reprezentantul local DACHSER dacă aveți mai multe întrebări.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant