DACHSER creează mai mult spațiu de încărcare

Trecerea treptată de la semiremorci în linia de afaceri European Logistics optimizează utilizarea capacității și, în același timp, îmbunătățește amprenta climatică al transporturilor

Din aprilie 2021, DACHSER a optat exclusiv pentru așa-numitele ‘mega trailers’ în Germania. Datorită dimensiunilor mai generoase ale spațiului de încărcare - altfel cu aceeași lungime și lățime – acestea au un consum de combustibil mai bun decât semiremorcile standard, în special pe distanțe mari. Înlocuirea completă a flotei germane este programată să fie finalizată până în 2027, cu aproximativ 680 mega trailer noi în total. În următorii câțiva ani, DACHSER va începe, de asemenea, să își înlocuiască flotele în celelalte 24 de țări europene.

Mega-trailers
Mega-trailers

Înălțimea totală rămâne, de asemenea, sub înălțimea vehiculului de patru metri permisă în Germania. Cu toate acestea, acestea au o înălțime interioară cu 20 de centimetri mai mare, deoarece suprafața de încărcare este la doar 100 de centimetri deasupra suprafeței drumului. Acest lucru are ca rezultat un total de 8 metri cubi mai mult spațiu de încărcare. În cazul încărcării pe două etaje, un mega trailer oferă spațiu pentru 67 de paleți de euro. Astfel, se apropie de capacitatea unui semiremorci cu două corpuri de schimb - totuși, deoarece acesta oferă încă cinci spații pentru paleți, va rămâne opțiunea preferată de DACHSER pentru moment.

Factorul limitativ în activitatea de grupaj nu este, de obicei, greutatea totală maximă permisă de 40 de tone metrice, ci volumul de încărcare disponibil. Mai mult spațiu de încărcare înseamnă o mai bună utilizare a capacității; în cazul mega trailers aceasta poate ajunge la 18%. Acest lucru este eficient și, de asemenea, bun pentru amprenta noastră de carbon, deoarece scade numărul de călătorii.

Christian Schütz, șef departament Tehnică / Achiziții tehnice la DACHSER

„DACHSER a fost pionierul introducerii swap body-ului în urmă cu 50 de ani și rămâne reperul în ceea ce privește eficiența spațiului de încărcare. Astăzi, dorim să fim primul furnizor logistic important de transport în regim de grupaj din Europa care folosește mega trailers în loc de semiremorcile standard ”, spune Alexander Tonn, COO Road Logistics la DACHSER. „Mega trailers sunt mai scumpe, dar compensează prin durata de viață și prin rentabilitatea lor mai mare. În plus, acest progres contribuie la strategia noastră pe termen lung de protecție a climei. ”

Focus pe logistica eficientă și inovația tehnologică

În urmărirea acestei strategii, DACHSER se concentrează pe logistica eficientă și inovație tehnologică. Compania consideră că acesta este cel mai bun mod de a atinge obiectivul de stabilit de Acordul de la Paris, precum și obiectivele de protecție climatică ale Uniunii Europene și ale multor alte țări pe termen mediu și lung. În acest scop, DACHSER lucrează împreună cu clienții și partenerii, care sunt, de asemenea, dornici să modeleze activ modul în care logistica se schimbă în vedera adoptării tehnologiilor cu emisii de CO2 reduse și zero. DACHSER își concentrează inițiativele de protecție a climei pe patru domenii cheie de acțiune: eficiența proceselor, eficiența energetică, cercetarea și dezvoltarea și angajamentul social. Acesta din urmă se referă la un angajament față de societate și problemele sociale care depășește interesele directe ale companiei.

Contact Madalina Sandu