Când mai puțin înseamnă mai mult

Pentru a ne asigura că sensorul tehnologic la cerere atinge o dinamică de încredere pe piață, tehnologia electronică a companiei se bazează pe un lanț de aprovizionare flexibil și global - incluzând “lanțul grupajului mărilor” cu încărcături pațiale provenite din diverse expedieri trimise într-un singur container.

Toate procesele de mână - Livrările LCL au ajuns.
Toate procesele de mână - Livrările LCL au ajuns.

“Mai mult înseamnă mai puțin” - această zicală este o descriere aptă pentru lanțul de aprovizionare global, în special de când întreruperile determinate de pandemie au răsturant mai multe procese de producție bine întemeiate. Drept rezultat, calitățile logistice precum transparența și încrederea au fost împinse în prim-plan. Acest lucru este adevărat pentru industria electronică, a căror produse sunt mai cerute ca oricând într-o lume care devide digitală, care trece către electromobilitate și tranferă multe procese industriale pe această cale.

Compania electronică IFM, cu sediul în Essen, Germania se simte ca acasă în acest context. Unul dintre liderii de pe piață în automatizare și soluții pentru industria 4.0, angajează global 8750 de oameni pentru zece producții și locații de dezvoltare, dintre care șase se află în Germania. În 2022, a general peste 1.3 miliarde de euro. Mai mult, pentru a poziționa și procesa senzorii, compania oferă produse pentru industria imagistică și a comunicării, dar și pentru sistemul de identificare. Portofoliul acesteia se extinde către soluții invoative pentru industria 4.0 și corespunde cu software și spațiul de stocare al produselor pentru a îmbunătăți procesul digital utilizabil. Oferă senzori pentru mașinile de producție de la nivel global.

“Declarație oficială a corporației IFM este Aproape de tine ceea ce face clar interesul pentru client și viziunea centrată pe client a companiei noastre. Aceasta este și deviza noastră în materie de logistică de asemenea.” spune Enijal Rabic, Team Leader pentru zona de Expedieri la IFM. “Simplul fapt că clienții noștri își primesc produsele cerute la timp în peste 90% din cazuri se întâmplă mulțumită procesului de logistică de control preventiv, care nu eșuează în momente dificile.”

Soluții de la o singură sursă

DACHSER a oferit companiei suport în această zonă încă din anul 2015. “Încrederea pe care o avem unii în alții a crescut odată cu trecerea anilor, până în punctul în care relația a devenit mult mai mult decât un serviciu de transport.” spune Christian Kruse, Head of Global Ocean Freight LCL la DACHSER. “Conducem întreg lanțul de aprovizionare în numele și împreună cu clienții noștri, de la sursele din Asia și până la livrarea către clienții IFM. Pentru că folosim propria rețea, avem o transparență totală și un control optim al calității.”

Lanțul de aprovizionare IFM beneficiază de o interacțiune fără cusur între rețeaua globală pe calea aerului și a apei DACHSER și rețeaua de logistică europeană. De exemplu, colegii de la DACSHER - Logistică pe calea aerului și a apei aranjează aprovizionarea cu niște componente din Asia trimise în containtere de livrare din Hong Kong către Europa. Din Hamburg, containerele vor lua calea terestră cu trenul direct către sudul Germaniei. DACHSER va descărca materialele în branșa din Langenau, lângă Ulm, de unde produsele vor fi livrate cu ajutorul camioanelor către cel mai mare centru de dezvoltare și producție IFM, din Tettnang și către piețele Europene din Franța, Republica Cehă și Polonia.

“Ne ocupăm de întreg lanțul de aprovizionare în numele și alături de clienții noștri, prin sursele provenite din Asia și livrate tocmai către clienții IFM.  Pentru că folosim propria rețea, avem o transparență totală și un control optim al calității.”

“Pentru a fi cât mai aproape de tine - clienții noștri - și pentru o flexibilitate crescută, am optat pentru integrarea serviciilor de logistică în serviciile globale din ușă-în-ușă DACHSER” spune Rabic.

Transport maritim întâlnește logistica rutieră.
Transport maritim întâlnește logistica rutieră.

Punere în comun a comenzilor pentru eficiență maximă

Există un rol cheie pentru soluțiile transportului pe apă a containerlor de tip LCL. “Componentele electronice sunt deseori mici și toate felurile de mărimi trebuie să fie livrate la timp către mașinăriile de producție sau către industria automativă. În sfera livrărilor cu timp de execuție mic pentru aceste produse individuale, deseori nu este o opțiune să aștepți pentru un container plin FCL înainte de livrare” spune Christian Jung, Manager pentru Importul pe Mare la DACHSER Air & Sea Logistics în Laufbeuren. Acest lucru face ca LCL să fie soluția. În grupajul de pe mare, precum Logistica Terestră, comenzile de la diferiți clienți  sunt adunate și puse împreună, apoi trimise în funcție de program.

“Lucrând cu încărcături parțiale și nu containere pline, acest lucru este o modalitate atractivă de a păstra costurile de transport proporționale cu mărimea transportului” spune Jung. “Mai mult, acest lucru oferă clienților flexibilitatea de a reduce volume, când poate că au nevoie doar de 2-3 paleți dintr-un container.”

În final, livrările DACHSER prin furnizorii IFM, sunt fabricate în Asia. Acest companii transportă bunuri către un magazin de ambalare la un loc specific de livre, în care DACHSER mai apoi adună containerele și livrează peste hotare către Europa printr-un program fix. Odată ce produsele au ajuns în port, containerele de import nu se îndreaptă către un manipulator cargo local pentru descărcare, ci către branșele logistice DACHSER, de exemplu cel din Langenau. “În transportul de grupaj, acest pas elimină ridicarea din port, care determină întârzieri. În loc, noi setăm priorități și facem față mai multor volume.” spune Lennart Behrendt, Product Development Manager pentru Global Ocean freight LCL, care este un membry al echipei lui Kruse. “Pentru a preveni întârzierile, imediat ce containerele sunt descărcate, noi optimizăm procesele pentru clienți. În acest fel, noi putem livra produsele - paleți sau comenzi - direct către rețeaua de transport europeană în linie cu cererea” spune Moritz Welter, account manager în vânzări la DACHSER în Kaufbeuren. “Acest proces este unul de tip câștig-câștig pentru toată lumea - nu doar reduce traficul încărcat, dar de asemenea și optimizează utilizarea mașinilor mari, manipularea și resursele umane disponibile.” Adaugă Behrendt. Și merită ”Serviciile mai rapide și timpii de livrare mai mici înseamnă un cash-flow mai mare pentru clienții noștri”

Kruse raportează că clienții s-au gândit la experiențele din timpul pandemiei și a crizei provocate de coronavirus și s-au petrecut distrageri din această cauză:” Prezicerea și crearea unui plan care spune exact cât timp va dura o anumită livrare și cât timp aceasta va petrece în tranzit a devenit un lucru foarte important. Acest lucru face din LCL livrările pe apă un lucru atractiv.” Adaugă el faptul că clienșii sunt foarte interesați de transportul sustenabil. “Prin crearea unui sistem optim de folosire a containerelor de livrare prin folosirea lor la capacitate maximă și în mod eficient, prin transmiterea lor prin trenuri și printr-o rețea terestră de transport, contribuim la reducerea emisiilor de carbon pentru clienții LCL.”

“Soluțiile LCL pentru servicii din ușă-în-ușă globale necesită o echipă experimentată și internațională, capabilă să conducă constant diveristatea lanțului de aprovizionare” spune Kruce. Din acest motiv DACSHER lucrează cu experți interni și externi și este acum reprezentat pe fiecare continent în parte - “Acest lucru face ca experții noștri în logistică să aibă o prezență locală și să asigure apropierea constată de piețe” spune Kruce. “R ețeaua noastră este în creștere tot timpul, deci suntem bine pregătiți să navigăm în siguranță în viitor pentru și alături de clienții noștri, chiar și prin ape tulburi. Te poți baza mereu pe DACHSER.”

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant