Madalina Sandu, Team Lead Customer Service DACHSER Romania: DACHSER a fost primul si singurul interviu la care am participat

Madalina Sandu, Team Lead Customer Service DACHSER Romania.

Pentru Madalina, intalnirea cu DACHSER a fost ‘dragoste la prima vedere ‘. Primul interviu pentru un job s-a dovedit a fi potrivirea perfecta. Au trecut zece ani de-atunci, timp in care Madalina a avut diverse roluri in companie, a invatat, a castigat experienta pentru a ajunge intr-un moment in care a preluat o pozitie-cheie, aceea de Team Lead Customer Service. Un job complex si sensibil, in care modul in care abordezi clientii este esential pentru sanatatea businessului. Am povestit cu Madalina, in cadrul programului strategic al DACHSER intitulat “Logistica este businessul oamenilor”, despre cum reuseste sa gestioneze sincopele inerente care apar in relatia cu clientii, despre munca de echipa si despre modul in care isi doreste sa se dezvolte profesional in continuare. Aflati povestea colegei voastre din interviul care urmeaza. Speram sa va placa si sa va inspire.

Povestește-ne cum te-ai angajat la DACHSER si ce roluri ai avut in acesti ani.

Fac parte din echipa DACHSER Romania inca din 2014, asadar anul acesta aniversez 10 ani  de cand am o a doua familie. Dupa ce am finalizat studiile de masterat, am decis ca este timpul sa iau viata in propriile maini, ca sa zic asa si din acest motiv m-am prezentat la interviu. A fost primul si singurul interviu la care am participat, pentru ca mi-a placut foarte mult atmosfera din cadrul companiei si am decis ca acesta va fi locul meul pentru viitor. Am inceput in echipa de invoicing si usor usor am trecut la departamentul de PR & Marketing , pentru ca in final, in anul 2018 sa imi gasesc locul la customer service. Cred ca menirea mea este sa ii ajut pe oameni si de aceea mi se pare ca jobul acesta mi se portiveste manusa.

Ce îți place cel mai mult la job-ul tău? (Ce anume din rutina ta zilnică îți place cel mai mult? Dar cel mai puțin?)
Asa cum am precizat la intrebarea anterioara, pentru mine, a-i ajuta pe ceilalti reprezinta o mare satisfactie. In momentul in care un client suna la telefon cu o problema legata de transportul sau ce se afla in derulare sau poate are un incident ce poate sa apara post-livrare, iar dupa o conversatie de cateva minute incheiem discutia cu multumiri si aprecieri, atunci inseamna ca treaba mea a fost indeplinita cu succes. Acesta reprezinta motivul pentru care zilnic vin la serviciu cu zambetul pe buze. Desigur, ca in orice alt job, exista si parti mai putin placute, insa incercam sa le facem fata cat mai bine, folosind cat mai putine resurese emotionale. Partea cea mai solicitanta, ca in toate domeniile, este atunci cand apar situatii neprevazute pe durata transportului. Asa numitele crize, insa imi place sa cred ca am déjà o echipa cu multa experienta, capabila sa raspunda eficient in astfel de cazuri. Reusim acest lucru prin monitorizarea cat mai fidela a traseului marfurilor, pentru a reduce la minimum riscul ca ceva sa nu mearga bine.
Customer Service este un departament-critic in economia companiei. Care sunt provocarile interactiunii cu clientii?

Din punctul meu de vedere, in orice companie, departamentul de customer service este vital, deoarece acesta reprezinta un canal direct de comunicare cu clientii si potentiali clienti chiar. Atunci cand reusesti sa livrezi un seviciu de top, este mult mai simplu sa mentii clientii loiali companiei si chiar sa atragi altii noi. De multe ori, oamenii tind sa aleaga un seviciu calitativ care sa le indeplineasca cerintele specifice, cu toate ca acesta  implica alte costuri. Serviciul pentru clienti reprezinta imaginea, misiunea si valorile companiei, de aceea trebuie sa fie tot timpul la inaltime. Pentru mine personal, a lucra cu oamenii este o provocare placuta prin intermediul careia am posibilitatea sa imi demonstrez abilitatile de comunicare, intelegere si empatie fata de problemele celorlalti.

Interviu cu: Madalina Sandu

Ma concentrez pe dezvoltare personala si ma bucur ca DACHSER este o companie incurajeaza ascensiunea profesionala.

Profesional, ce îți mai dorești?

Consider ca dezvoltarea mea profesionala nu a ajuns la potentialul maxim, iar telul meu este sa ajung cat mai sus posibil. Tot timpul este loc de mai bine, iar evolutia unei persoane, pe toate planurile, nu ar trebui sa inceteze indiferent de varsta. Prin urmare ma concentrez pe dezvoltare personala si ma bucur ca DACHSER este o companie care apreciaza spiritul competitiv si incurajeaza ascensiunea profesionala. Mi s-au parut foarte utile, in acest sens, cursurile online ale Academiei DACHSER si conferintele la care am participat de-a lungul anilor.

Ce sfat i-ai da unui tânăr la început de carieră pentru a deveni un bun profesionist?

M-as bucura sa fiu in situatia de a da sfaturi privind cariera, dar sunt inca la varsta la care inca am eu nevoie de ele.

Dar ca sa raspund la intrebare, din punctul meu de vedere, atunci cand pornesti pe un drum profesional, indiferent de domeniul in care alegi sa activezi, trebuie sa fii serios, profesionist, flexibil si capabil sa te adaptezi oricarei situatii, sa imbratisezi tot ce este nou si sa nu fi reticent la schimbari, sa fii proactiv, sa ai curaj.

Care crezi că sunt principalele trei calități care te-au adus în acest punct al vieții?
Ar trebui sa ma intorc mult in trecut ca sa dau un raspuns corect acestei intrebri. Cred ca la baza mea, ca om, stau cei 7 ani de acasa, educatia pe care am primit-o de la parintii si bunicii mei. Am putea discuta multe pe tema aceasta, dar ca sa raspund punctual, cred ca cele mai importante 3 calitati ale mele sunt: educatia, dorinta continua de a fi printre cei mai buni si curiozitatea.

Continuăm luna viitoare seria interviurilor Oamenii DACHSER, când vă propunem un dialog cu un alt coleg din echipa DACHSER Romania. Vom povesti despre muncă, familie și întâmplări care i-au marcat parcursul profesional.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant