Hard Brexit – Măsuri

Chiar dacă există anumite mișcări în negocierile dintre UE și Marea Britanie, totuși, un Brexit „fără acord” la 31 octombrie 2019 nu poate fi exclus.

Sunt bine cunoscute consecințele unei ieșiri fără acord la data de 31 octombrie, în special pentru circulația mărfurilor către și dinspre Marea Britanie. În primul rând, vor exista timpi mai lungi de așteptare din cauza controalelor la frontieră și a vămuirii tuturor mărfurilor, în conformitate cu normele OMC.

DACHSER va lua măsurile corespunzătoare pentru a se asigura că toate mărfurile care sosesc / pleacă din Marea Britanie după ora 23.00 GMT (00.00 CET) la 31 octombrie sunt vămuite și impozitate în consecință.

Prin intermediul acestei scrisori am dori să reamintim cele mai importante puncte și măsuri pentru a menține cât mai scăzute efectele și întârzierile în livrare pentru clienții noștri.

 În cazul unui Brexit neratificat, următoarele informații și documente trebuie să fie disponibile pentru vămuire înainte de colectarea mărfurilor:

  • Nota de transport
  • Factură comercială / factură pro forma
  • Packing list / delivery note
  • Document de însoțire la export (poate fi emis de noi, dacă este necesar)
  • Documente speciale și alte documente specifice produsului, numai dacă este posibil și este necesar

Vă rugăm să vă asigurați că aceste documente conțin următoarele informații:

Expeditor cu număr EORI, destinatar cu date de contact, importator, dacă este diferit de destinatar, cu date de contact, număr de factură secvențială, Incoterms, număr și tip de pachete, descrierea mărfurilor, țara de origine, cod Taric, valoarea mărfii, monedă, greutate netă/brută.

Vă rugăm să acordați o atenție deosebită asupra corectitudinii informațiilor - documentele trebuie să corespundă întocmai cu marfa fizică.

Dacă documentele sunt puse la dispoziția noastră în formă electronică, acestea ar trebui să corespundă unei rezoluții de 300dpi dacă este posibil.

În plus, avem nevoie de persoana de contact pentru vamă, inclusiv datele de contact ale destinatarului / importatorului (adresa de e-mail), astfel încât să le putem contacta pentru a obține procura vamală necesară. Avem nevoie de acestea pentru a putea efectua formalitățile vamale necesară. Fără împuternicire nu putem vămui mărfurile.

Vă rugăm să rețineți, de asemenea, că vom avea nevoie de informații de expediere mai detaliate, precum numărul și tipul de pachete, descrierea mărfii, valoarea mărfii, dacă primiți mărfuri din Irlanda cu tranzitare pe teritoriul Marii Britanii, deoarece va trebui să emitem o procedură de tranzit prin Marea Britanie. Pentru început, vă recomandăm, de asemenea, să adăugați un document de tipul T2L la aceste transporturi, deoarece nu suntem încă siguri, dacă agențiile vamale din Irlanda vor accepta T2 ca dovadă pentru mărfurile aflate în liberă circulație după tranzitarea prin Marea Britanie.

În cadrul aplicației noastre eLogistică, posibilele condiții de livrare vor fi modificate datorită necesității vămuirii mărfurilor. La început doar FCA / EXW sau DAP sunt posibile în eLogisitcs pentru a asigura procesul. De asemenea, informațiile despre EDI cu privire la condițiile de livrare trebuie adaptate, persoana responsabilă din sucursala DACHSER cu care dvs. colaborați vă va contacta pentru a efectua modificările necesare.

Vă suntem recunoscători pentru înțelegere și cooperare, deoarece în felul acesta, DACHSER va reuși să  eficintizeze fluxul dvs.de mărfuri și va evita numeroase probleme în cazul unui Brexit neratificat.

Cele mai importante măsuri de pregătire le veți găsi menționate suplimentar în lista noastră de verificare Brexit (consultați mai jos).

Vă rugăm să nu ezitați să contactați sucursala DACHSER cu care colaborați dacă aveți întrebări suplimentare.

Hard Brexit PDF (0,14 MB)
DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Madalina Sandu