înapoi
Informații despre piață Noutăți

Aveți probleme tehnice? Chemați-l pe Ionuț!

Ionuț Constantin, coordonator IT la DACHSER Romania.

La prima vedere, Ionuț Constantin, coordonator IT la DACHSER Romania, pare că are un job solitar, înconjurat de servere, într-o lume a sistemelor și automatizării, de puțini înțeleasă. Și totuși nu este deloc așa, Ionuț este o verigă de bază în lanțul DACHSER Romania, mereu în miezul operațiunilor, în dialog permanent cu echipa pentru că departamentul IT este de importanță strategică pentru companie.

Ionuț a venit la DACHSER în urmă cu 13 ani. Interviul a fost o probă de foc pe care a trecut-o cu brio și de atunci se ocupă de tot ceea ce înseamnă funcționarea echipamentelor companiei, infrastructura pentru Internet, aparatura specifică depozitelor până la calculatoarele și laptopurile angajaților. Cu alte cuvinte, Ionuț estimează că gestionează buna funcționare a unui departament care dispune de echipamente în valoare de 600.000 de euro.

Aflați mai multe detalii despre provocările cu care se confruntă zilnic Ionuț Constantin,  colegul care se asigură că totul merge șnur din punct de vedere tehnic. Urmăriți așadar interviul care face parte din programul strategic al DACHSER intitulat “Logistica este businessul oamenilor”.

Povestește-ne cum te-ai angajat la DACHSER si ce roluri ai avut in acesti ani

Totul a început acum 13 ani, când desfășuram activități de instalare a cablajelor și a sistemelor pentru noua locație DACHSER. Dirigintele care conducea lucrările, m-a întrebat dacă vreau să îmi depun un CV, DACHSER Romania fiind în căutarea unei persoane pe zona IT. Am acceptat „provocarea” , am trimis CV-ul și am fost chemat la interviu, care în fapt a fost o probă practică de instalare de echipamente în camera server, alături de reprezentantul DACHSER Ungaria pe IT, iar la sfârșitul interviului am devenit colegi.

În ce constă jobul tău și care sunt problemele cu care te confrunți zilnic? Care a fost cel mai greu task din activitatea ta de până acum la DACHSER România?

Sunt primul suport al tuturor colegilor care se confruntă cu probleme tehnice. Nu merge laptopul, calculatorul, serverul sau conexiunea la Internet nu este bună, se desincronizează echipamentele din zona depozitelor – toate acestea sunt situații cu care ne confruntăm și este rolul meu să le rezolv. Sigur că avem proceduri pentru situații de criză și toate solicitările primite sunt abordate în funcție de gravitate, pe baza unui sistem de prioritizare.

Într-o zi normală, jobul meu este să mă asigur că toate echipamentele funcționează în condiții optime. mentenanța este un proces pe care îl fac aproape zilnic pentru echipamentele alocate local sau de la distanță. Vorbim de diverse sisteme, de la antene și switchuri CISCO, la servere, echipamente, aplicatii specifice logisticii, de UPS-uri (surse de tensiune neintreruptibilă) etc. dar și despre echipamente electrice și electronice specifice depozitelor.

În plus este datoria mea să instruiesc, sa informez colegii din toate departamentele  atunci când apar schimbari in ceea ce priveste functionalitatea unor aplicatii sau programe.

Ce îți place cel mai mult la job-ul tău? (Ce anume din rutina ta zilnică îți place cel mai mult? Dar cel mai puțin?)

Am fost pasionat de mic de șurubărit, așa că îmi place acțiunea, îmi place să fiu solicitat pentru a rezolva diverse situații. Mă simt cel mai bine când sunt în acțiune, nu am căutat un loc călduț și să număr orele până la finalul programului. Sigur că nu acționez mereu singur, atunci când problema este complexă cer ajutor și este minunat când ești asistat și reușești să duci lucrurile la bun sfârșit.

Interviu cu: Ionuț Constantin
Lucrez cu pasiune și caut să mă depășesc, întorc o problemă pe toate fețele înainte să cer ajutor.
Profesional, ce îți mai dorești?

În meseria mea apar tot timpul lucruri noi, tehnologia avansează rapid și trebuie să fii la curent cu noile soluții. Să fii coordonator IT într-o companie logistică este un job complex, în continuă schimbare si miscare datorită evoluției tehnologice.

Prin urmare cel mai mult mă interesează să fac un update constant al cunoștințelor mele și mă bucur că în companie există atenție pentru această zonă. DACHSER pune la dispozitie o gama variata de training-uri pentru pregatirea continua. Sunt ocazii foarte bune de a întâlni oameni foatre bine pregatiti, specializați si dedicati activitatii lor și, de la care poti invata lucruri noi.

Nu mă cramponez de funcție, îmi place să urc profesional pe palierele pe care le pot înțelege.

Ce sfat i-ai da unui tânăr la început de carieră pentru a deveni un bun profesionist?

Să aibă chemare – mi se pare esențial pentru că altfel jobul ar fi o corvoadă, o luptă continuă cu tine însuți să-ți demonstrezi că totuși poți să duci acel rol

Să accepte provocarea – cred că este o condiție pentru a te dezvolta, de ce nu pentru a te depăși, iar asta înseamnă valoare

Să fie pasionat de ceea ce face – pentru că atunci jobul este o plăcere și asta este ceva de neprețuit

Care crezi că sunt calitățile care te-au adus în acest punct al vieții?

Sunt o persoană stabilă, mă despart greu de un loc unde mă simt bine și cred că e limpede acest lucru, din moment ce sunt la DACHSER de 13 ani.

Sunt o persoană educată, asta vine din familie, din cei 7 ani de acasă. Dacă te respecți pe tine, îi respecți și pe ceilalți.

Sunt un om de echipă, am deschidere către oameni, îmi place să-i ascult, să colaborez cu ei, să cer ajutorul și lucrul acesta este apreciat și încurajat de DACHSER.

Sunt optimist și abordez crizele și situațiile neplăcute ca atare astfel încât la final lucrurile să nu mai pară atât de negre. Cred că un strop de optimism face bine în vremurile astea tulburi pe care le trăim.

În cadrul seriei "Oamenii DACHSER", luna viitoare vom continua să discutăm cu unul dintre colegii noștri. Vom discuta despre muncă, familie, experiențe, experiențe de neuitat și momentele lor cheie.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant