Logistică 2030 - Oamenii fac diferența

Logistica joacă un rol complex între distribuirea bunurilor și a informațiilor în rețelele inteligente. Oamenii sunt și rămân cheia succesului și a încrederii. Maxima Logistica noastră de business o reprezintă oamenii are mai multe fețe - în strategia DACHSER precum și în viața de zi cu zi în compania de familie.

Lucrul în echipă este parte din parcela pentru logistica calității. Fotografie de Detlef Majer.

Deja așteaptă în depozit. Astăzi este Ziua alături de echipă. La fiecare două luni, echipa de proiect DACHSER din banșa Kornwestheim lângă Stuttgart aduce câteva mese de pub și o tablă cu scopul de a discuta cu angajații. Fac acest lucru pentru fiecare nivel operațional - câteodată în birou, câteodata în depozit, în stațiile de manipulare cargo, câteodată îm depozitele externe din Vaihingen an der Enz. În programul german denumit M.I.T se regăsește denumirea germană Mitten im Team, tradus drept în mijlocul echipei. Cu toate acestea, este și prima parte a cuvântului miteinander care înseamnă unii cu alții. În acest fel, programul conține puncte cheie ale obiectivelor.

Branșa Kornwestheim este unul dintre cele mai mari rețele DACHSER. Acoperind o arie de 91800 m2, este format din trei cladiri complexe la care se adaugă un depozit. “Nu este ușor pentru 530+ angajați să își amintească de tot ce se întâmplă în această branșă.” spune Project Manager-ul Lena Herion. Angajatul de 27 de ani face parte din noua echipă M.I.T.einander, la fel ca și colega acesteia, HR manager Manuel Scimone. “Cu ajutorul acestei campanii, vrem să oferim angajaților din diferite departamente oportunitatea de a discuta cu noi în mod regulat despre proiecte curente, noutăți și acțiuni din branșa și din rețeaua DACHSER.” explică Simone, “și vrem să purtăm un dialog direct cu echipa.” Și funcționează: Herion raportează că participanții au fost inițial reticenți dar acest lucru s-a schimbat în timp și acum au devenit mai vocali.

În 20 de minute, totul se deschide - de la mașina de cafea defectă la siguranța ocupării, sau sistemul de sănătate oferit de companie și imaginea de ansamblu în logistică procesată cu noi posibilități IT. “Profunzimea conversației este fascinantă.” spune Herion fericită. “Există puncte de învățare pentru toată lumea, de fiecare dată.” Angajații care au zile libere sau care lucrează de la distanță nu sunt lăsați pe dinafară: echipa M.I.T.einander crează un video special care acoperă toate subiectele de discuție ale evenimentului. Acest lucru oferă șansa tuturor de a face sugestii sau de a adresa întrebări după sesiune.

“Puterea organizației noastre este în rețeaua noastră de oameni care împart o pasiune pentru logistică. Și acest lucru se face la mai multe niveluri - de la mangeri la interni, de la angajații comerciali la cei de logistică operațională, sau chiar până la șoferi care în ultimă fază oferă o perfomanță dar și o față prietenoasă în fiecare zi.” explică Burkhard Eling CEO DACHSER. “Nimic nu funcționează în logistică fără oameni. Angajații noștri sunt și vor rămâne cheia pentru succesul companiei.” Această idee se materializează printr-o atenție sporită la programul DACHSER numit Logistica noastră de business o reprezintă oamenii. Această expresie este o introducere a sistemului de HR și în multe inițiative locale reprezintă oamenii precum și pe cei din Kornwestheim.

O strategie globală de HR

Pentru a promova strategia și pentru a conduce succes în companie, programul de management LiPB a fost creat sub conducerea lui Silke Schopp. Împreună cu echipa ei, ea se concentrează pe patru strategii de acțiune important - Experiența Angajatului, Colaborare, Învățare și Dezvoltare și Cultura Companiei.

“Ne-am întrebat ce face din DACHSER un angajator important în ziua de astăzi și ce ar face această companie atractivă în viitor” spune Schopp. “Nimeni nu cunoaște acest lucru mai bine decât cei care experimentează compania în toate formele sale de zi cu zi de la interor și către cei care ajută în mod activ la conturarea lor. Avem angajați fantastici în toată lumea care pot face o contribuție valoroasă în toate rețelele.” Comunicarea și schimbul de idei aduce împreună perspective din diferite țări și arii ale companiei. “Este o situație de felul câștig - câștig pentru toată lumea” spune Schopp.

Află mai multe despre cele patru strategii de acțiune din acest număr al revistei DACHSER, 04/23.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant