înapoi
Noutăți Comunicate de presă

Gabriel Mărăcine: AI ne va ajuta să luăm decizii din ce în ce mai bune legate de operațiunile zilnice

Gabriel Mărăcine - manager al filialei Ploiești la DACHSER Romania

Gabriel muncește încă din studenție și a avut șansa să se alăture echipei încă de la intrarea DACHSER pe piața locală, în 2009. Jobul actual, de manager al filialei Ploiești, unde se află un depozit pentru produse periculoase, este solicitant prin prisma specificului activității, însă plin de satisfacții pentru că echipa este bine sudată, așa cum ne-a povestit Gabriel. El mizează pe inteligența artificială pentru eficientizarea activității și îi sfătuiește pe tinerii aflați la începutul carierei să își construiască parcursul profesional cu răbdare și perserverență. Am povestit cu Gabriel despre provocările zilnice cu ocazia seriei de interviuri cu angajații DACHSER. Vă invităm să aflați mai multe despre colegul vostru în rândurile care urmează.

Povestește-ne cum te-ai angajat la DACHSER și ce roluri ai avut în acești ani.

Activitatea mea profesională a început încă de când eram student la Universitatea Politehnică din București, catedra de Tehnologia Transporturilor. După o perioadă de 11 ani în care am lucrat pe mai multe poziții la nivel operational și de management în două dintre cele mai mari companii de transport și logistică, inclusiv o perioadă de 2 ani în terminalul de transport multimodal din Sezana, Slovenia, în momentul în care DACHSER și-a deschis în 2009 filiale proprii în România, am fost selectat ca director de vânzari în filiala București. În primul an am participat la mai multe training-uri, am avut ocazia să vizitez multe sucursale DACHSER și să iau contact cu toate serviciile multiple de transport și logistică la nivel înalt pe care DACHSER le oferă clienților săi. În 2010, când am fost informați că DACHSER a decis să investească în propria filială din Ploiești prin construirea unui depozit SEVESO (notă: conform Directivei Europene 2012/18/EU privind controlul accidentelor majore în care sunt implicate substanțe periculoase) pentru produse periculoase cu o suprafață de 6.700 mp, am decis că este timpul pentru o nouă provocare așa că am aplicat și am fost selectat pentru funcția de director de sucursală. Mă consider unul dintre puținii norocoși care au șansa de a vedea cum se conturează viitorul loc de muncă încă de la momentul stabilirii fundației. În timpul lucrărilor de construcție am avut ocazia să fac vizite regulate și pot spune că imi este cunoscut fiecare centimetru pătrat al acestei locații. De la deschiderea oficială în 2011, oferim servicii premium de transport și logistică pentru companii.

În ce constă jobul tău și care sunt problemele cu care te confrunți zilnic? Care a fost cel mai greu task din activitatea ta de până acum la DACHSER România?

Sarcina mea este să asigur siguranța colegilor mei, siguranța mărfurilor și servicii standard de calitate DACHSER pentru clienții noștri. Avem mai multe programe de formare operațională și de siguranță pe care le supervizez, avem întocmit un raport de siguranță care respectă regulile de depozitare în comun conform VCI (Asociația Germană a Industriei Chimice) și care ne spune ce produse avem voie să stocăm. De la deschiderea sediului sunt unul dintre consilierii pentru siguranța mărfurilor periculoase. Din 2014, eu și managerul de securitate suntem persoanele responsabile pentru evaluările SQAS (Safety & Quality Assessment for Sustainability) atât pentru modulul de transport cât și pentru cel de depozitare. La reevaluările care au avut loc la fiecare 3 ani și care sunt efectuate de catre un evaluator al Consiliului European al Industriei Chimice (CEFIC), am obținut scoruri foarte bune, cu mult peste media companiilor europene. Provocarea este să le explicăm clienților specificul activității noastre și felul în care abordăm problema siguranței ca fiind prioritară, astfel că prevenția este esențială pentru servicii sigure de transport și depozitare a mărfurilor periculoase. Siguranța este motivul pentru care DACHSER a făcut această investiție într-un depozit unic SEVESO III de nivel superior, cu sistem de stingere a incendiilor tip sprinkler la fiecare nivel de depozitare a raftului, sisteme multiple de siguranță, senzori pentru detecție atmosferă toxică și/sau inflamabilă, rafturi de depozitare cu calcul de rezistență la cutremur de până la 8,1 grade pe scara Richter, cu serviciu privat propriu pentru situații de urgență și cu pompieri atestați profesional. Efectuăm controale stricte asupra tuturor camioanelor și șoferilor care descarcă/încarcă în/din locația noastră astfel încât să îndeplinească cerințele legale cu privire la transportul mărfurilor în regim ADR.

Ce îți place cel mai mult la job-ul tău?

Ceea ce îmi place cel mai mult la serviciu este să interacționez cu clienții și cu colegii mei de la DACHSER, în special cu cei din filiala Ploiești. Încă de la început am reușit să creez o echipă de încredere, unită, cu oameni profesioniști cu atitudine pozitivă, cărora le pasă și se implică în obținerea unor rezultate extraordinare. Sunt foarte mândru de colegii mei. Avem încredere unii în alții, ne ajutăm, credem unul în celălalt, ne respectăm și împărtășim aceleași valori. Cu o astfel de echipă, provocările zilnice sunt mai ușor de abordat și rezolvat.

Interviu cu: Gabriel Mărăcine

Pentru a deveni un bun profesionist, un tânăr trebuie să fie deschis la acumularea de noi.
 

Profesional, ce îți mai dorești?

Pe plan profesional, aștept cu nerăbdare să încep diferite training-uri pentru aplicații interne create de colegii departamentului IT din sediul DACHSER pe baza inteligenței artificiale. Consider că implicarea AI în activitățile zilnice va ușura munca colegilor din depozit și din birou și ne va ajuta să luăm decizii din ce în ce mai bune legate de operațiunile zilnice și de serviciile pe care le oferim clienților noștri.

Ce sfat i-ai da unui tânăr la început de carieră pentru a deveni un bun profesionist?

Pentru a deveni un bun profesionist, un tânăr trebuie să fie deschis la acumularea de noi cunoștințe, să fie perseverent, să caute să devină din ce în ce mai bun în ceea ce face. De asemenea, va trebui să aibă răbdare. Mulți tineri se așteaptă ca lucrurile să se întâmple repede, dar trebuie să fie conștienți că mai întâi trebuie să te pregătești pentru a putea profita de oportunitățile care apar în viață și că ordinea corectă este aceea că mai întâi trebuie să dai și mai târziu să ceri. Trebuie să ofere ajutor și să nu-i fie rușine să ceară ajutor, trebuie să aibă un spirit autocritic, să fie corect cu el însuși dar și cu cei cu care relaționează la locul de muncă sau în viața de zi cu zi. El trebuie să fie o persoană etică și de încredere și, mai presus de toate, să aibă o atitudine pozitivă.

Care crezi că sunt principalele trei calități care te-au adus în acest punct al vieții?

1. Reziliența. De-a lungul timpului, am reușit să trec peste momentele dificile, m-am adaptat rapid la schimbări, am rămas concentrat pe obiective și am luat deciziile corecte.

2. Empatia. Întotdeauna am avut un respect profund pentru toți colegii mei, un nivel bun de comunicare reală, am văzut lucrurile și din perspectiva lor, le-am arătat că țin la ei și am făcut tot posibilul să-i ajut. Am cultivat constant spiritul de înțelegere, colegialitate și respect reciproc.

3. Integritatea. Indiferent dacă te afli la nivel operațional sau de management, este foarte important să fii o persoană integră. Integritatea personală, precum și integritatea în afaceri sunt esențiale pentru atingerea succesului și stabilirea obiectivelor. În interacțiunea cu clienții, colegii, furnizorii și autoritățile am avut întotdeauna un comportament onest. Stabilirea unei culturi organizaționale corecte la vârful companiei permite răspândirea integrității în cadrul acesteia.

În cadrul seriei "Oamenii DACHSER", luna viitoare vom continua să discutăm cu unul dintre colegii noștri. Vom discuta despre muncă, familie, experiențe, experiențe de neuitat și momentele lor cheie.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant