Anca Ghitulescu, HR Manager DACHSER Romania: Avem o fluctuatie de personal mica raportata la piata

Anca Ghitulescu, , HR Manager DACHSER Romania.

Anca Ghitulescu gestioneaza de aproape doi ani politicile de HR ale biroului din Romania al companiei germane DACHSER, furnizor de servicii de transport si logistice la nivel international. Expertul in HR spune despre echipa locala, care numara peste 100 de angajati, ca este talentata, implicata si fidela, multi fiind anagajati inca de la lansarea operatiunilor pe piata romaneasca, in 2009. Anca mai povesteste ca se simte la birou ca intr-o familie, ceea ce reflecta esenta DACHSER, pornita ca afacere de familie in Germania anilor ’30. Care sunt provocarile managerului HR intr-o companie lider pe piata europeana, intr-un domeniu extrem de competitiv? Care este profilul angajatilor si cum face compania sa isi fidelizeze oamenii?

Am discutat despre toate aceste teme cu Anca in interviul de mai jos, primul dintr-o serie care isi propune sa puna #Oamenii DACHSER fata-n fata, sa ii aduca mai aproape unii de altii, sa descopere ce ii pasioneaza si ce asteptari au de la locul de munca.


 
Anca, te-ai alaturat echipei DACHSER Romania in august 2022. Cum a fost sa preiei conducerea departamentului HR intr-o perioada cand lumea inca incerca sa isi revina dupa pandemie?

Nu am simtit o presiune, cand am venit eu la DACHSER lucrurile incepeau sa intre pe un fagas normal, iar colegii lucrau exclusiv de la birou. A fost foarte interesant pentru ca am inceput mandatul la DACHSER calatorind, prima zi de munca a fost in Slovacia, unde am avut o intalnire cu echipele de HR din regiune, asa ca a fost foarte interesant pentru mine pentru ca am reusit sa inteleg repede care este strategia de HR la nivel regional.

Relatia angajator – angajat este esentiala pentru sanatatea businessului. Ce face DACHSER pentru a intari aceasta relatie? Si cum sunt stimulati angajatii sa se implice?

Consider ca la fel ca in orice relatie, comunicarea transparenta este cheia. Apoi este necesara promovarea unui mediu de lucru pozitiv si a oportunitatilor de dezvoltare profesionala. Recunoasterea meritelor angajatilor este de asemenea un ingredient fara de care nu putem vorbi despre retentia personalului si atragerea unor noi angajati. DACHSER nu se abate de la aceste aspecte.

E important sa oferi conditii de lucru propice angajatilor, sa asiguri un mediu de lucru pozitiv, sa le recunosti meritele. Ne uitam cu atentie si la echilibrul work – life si practicam ascultarea activa, in sensul de a fi atent si de observa nevoile si asteptarile reale ale angajatilor pentru a oferi ajutor atunci cand este necesar.

Ce inseamna sa fii un angajator apreciat? Mentioneaza cateva elemente care diferentiaza compania DACHSER.

In primul rand respectul fata de angajati. Incercam sa promovam o cultura pozitiva la locul de munca, sa oferim compensatii echitabile, sa incurajam dezvoltarea profesionala. Daca toate acestea sunt bifate, angajatii se simt apreciati si se vor implica pentru a aduce plus valoare companiei.

DACHSER se remarca prin cultura organizationala orientata catre oameni. Unele dintre valorile noastre sunt integritatea si responsabilitatea care definesc puterea corporativa a DACHSER si o fac sa fie un angajator care pune accent pe oameni si pe relatiile interpersonale.

Iar rezultatul este masurabil, fluctuatia de personal fiind mica intr-o industrie in care competitia pentru angajati talentati este mare.

Pana anul trecut DACHSER Romania a avut o fluctuatie de personal de pana in 5%, un nivel mic, care spune multe despre mediul de lucru si nivelul de satisfactie al angajatilor.

Doar ca sa dau un exemplu edificator, aproape toti angajatii vechi sunt in continuare in companie de la lansarea operatiunilor in Romania, in 2009.


 
Interviu cu: Anca Ghitulescu
E important sa oferi conditii de lucru propice angajatilor, sa asiguri un mediu de lucru pozitiv, sa le recunosti meritele.
Care sunt cele mai importante calitati pe care le cauti atunci cand recrutati? Cum ai descrie in cateva cuvinte echipa DACHSER Romania?

Atitudinea e foarte importanta si ne orientam de obicei spre candidati cu atitudine proactiva. Capacitatea de adaptare, bune abilitati de comunicare si o buna expertiza in domeniul lor de activitate sunt esentiale. Este important sa aiba initiativa, dorinta de invatare continua. Integritatea si responsabilitatea sunt valori pe care le apreciem la un candidat si in mod evident cunostintele tehnice specifice jobului, experienta si aptitudinile necesare pentru a presta conform standardelor impuse de DACHSER.

Cum i-aș descrie pe colegii mei? Profesionisti, dedicati, implicati in rezolvarea tuturor problemelor profesionale, dar si empatici la problemele personale ale colegilor, cu abilitati de a aduce in cadrul de lucru o atmosfera relaxanta si de buna dispozitie.

Cat de competitiva este industria din punct de vedere al fortei de munca?

Nu avem asa cum spuneam o fluctuatie semnificativa de personal, de aceea recrutarile le facem punctual, nu continuu. Este mai dificil sa gasim personal calificat in zona de depozite – stivuitoristi, manipulanti marfa, care au nevoie de autorizatii speciale pentru a putea lucra.

Compania are in Romania depozite la Bucuresti, Brasov, Ploiesti si Arad.

Ce iti place cel mai mult din jobul la DACHSER?

Categoric cel mai mult imi place ca am gasit aici o familie. Impartasim nu doar provocarile, ci si realizarile si asta sudeaza si mai mult echipa. Imi place atmosfera propice socializarii si schimbului de idei. Asa imi explic de ce angajatii au preferat sa vina la birou si in timpul pandemiei atunci cand acest lucru a fost posibil. Stim ca si astazi sunt multe companii care fac eforturi sa isi convinga angajatii sa revina la birou fizic, ceea ce la noi nu este cazul.

În cadrul seriei "Oamenii DACHSER", luna viitoare vom continua să discutăm cu unul dintre colegii noștri. Vom discuta despre muncă, familie, experiențe, experiențe de neuitat și momentele lor cheie.
DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant