Cariere Mediaroom

Pregătiți pentru Brexit

Echipa noastră care se ocupă de proiectul Brexit a pus bazele unei rețele logistice funcționale și sigure din și către Marea Britanie. Cu toate acestea, multe companii care se bazează pe transportul lin al produselor lor nu și-au făcut încă temele cu privire la Brexit. Aceste întreprinderi trebuie să se ocupe cât mai curând de pregătiri, dacă vor să-și mențină bunurile în mișcare.

Pregătiți pentru Brexit
Pregătiți pentru Brexit

La 24.12.2020, UE și Regatul Unit au încheiat un acord cu privire la viitoarea cooperare și comerț. Un punct cheie îl reprezintă faptul că nu se percep taxe vamale între UE și Marea Britanie pentru livrările de mărfuri dintre cele două teritorii. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că vămuirea administrativă va fi eliminată. Astfel, toate documentele și informațiile relevante vamale trebuie să fie transmise de clienții noștri în prealabil. În special, trebuie furnizată dovada originii preferențiale a mărfurilor. Numai după ce echipa vamală DACHSER dă undă verde, marfa poate fi acceptată pentru expediere.

Acest lucru se aplică începând cu 01.01.2021 pentru toate transporturile dintre UE și Marea Britanie, doar transporturile din UE către Irlanda de Nord sunt excluse.

Formalitățile vamale trebuie stabilite înainte de expediere

În urmă cu doi ani, am înființat o echipă care să se ocupe de proiectul Brexit. Aceasta deține toate abilitățile și expertiza necesare pentru a ne asigura că bunurile clienților noștri pot continua să circule în siguranță din și către Marea Britanie în 2021 și nu numai. Datorită progresului incert al discuțiilor, echipa noastră de experți a trebuit să dezvolte concepte și soluții adecvate care să contribuie la asigurarea transportului neîntrerupt al mărfurilor, indiferent de rezultatul politic, acoperind fiecare permutare posibilă a Brexit-ului. De asemenea, numărul angajaților din echipele noastre vamale a cresut, în special în Regatul Unit și Irlanda, pentru a obține un control asupra tuturor lucrărilor suplimentare care vor fi implicate în vămuire. În plus, am creat noi soluții IT care permit clienților noștri să gestioneze în mod sigur și eficient procedurile vamale. Dar participarea activă a clienților noștri este vitală pentru a se asigura că procesele vamale sunt gestionate în siguranță și cu o eficiență maximă. Doar acționând împreună putem să ne optimizăm eforturile și să îndeplinim toate cerințele vamale, astfel încât mărfurile să poată fi transportate în rețea fără niciun fel de impediment. O parte importantă a acestui lucru este verificarea în prealabil a faptului că transporturile îndeplinesc toate cerințele vamale pentru transportul din și către Marea Britanie, pentru a preveni confiscările imprevizibile din vamă. În special, integritatea și calitatea documentelor vamale sunt o condiție esențială pentru procesarea transporturilor. La urma urmei, funcționarea sigură a rețelei este de o importanță capitală pentru noi și clienții noștri.

Pregătirea corectă reprezintă cheia succesului

Pentru a identifica soluția perfectă pentru transporturile dumneavoastră, este extrem de important să faceți pregătiri temeinice. Iată o listă cu cele mai importante sarcini pe care trebuie să le îndepliniți pentru a ne ajuta în gestionarea eficientă a comenzii dumneavoastră:

Atenție! Formalitățile vamale nu pot fi procesate fără autorizație

Pentru a putea îndeplini în mod corespunzător formalitățile vamale de import și export în numele dumneavoastră, avem nevoie de o autorizație de reprezentare vamală (CRA)  sau de o procură (POA) corespunzătoare. Această autorizație creează baza legală care ne permite să acționăm în numele dumneavoastră în relațiile cu autoritățile vamale locale (această reprezentare are loc pe cheltuiala dumneavoastră).

Notă: Pentru a nu exista întârzieri, trebuie să primim de la dumneavoastră CRA / POA înainte de a accepta transportul. Puteți obține formularele relevante de la agenția DACHSER locală.

Această verificare în avans servește pentru a vă asigura fluxul de mărfuri

Verificăm documentele necesare pentru vămuire pentru a fi complete pentru toate transporturile. Astfel, întârzierile cauzate de lipsa documentelor pot fi prevenite în prealabil. Pentru a vă asigura transportul, vă solicităm următoarele:

  • Documente: factură comercială / factură proformă, bon de livrare, packing list
  • Verificați dacă documentele includ tot conținutul esențial necesar pentru îndeplinirea formalităților vamale. Următoarele informații trebuie să fie prezente pe factura comercială: datele generale ale facturii, numărul EORI al părților implicate în tranzacția comercială, destinatarul / expeditorul cu datele de contact, numărul și tipul pachetelor, descrierea detaliată a mărfurilor, codul TARIC, valoarea mărfuri, greutate netă / brută pentru codul TARIC, greutatea totală netă / brută a transportului, numărul pachetelor și țara de origine, precum și moneda. Vă rugăm să vă asigurați că informațiile sunt corecte și complete. Datele trebuie să se potrivească cu marfa fizică.
  • În cazul în care este vorba de un client nou, avem nevoie și de datele de contact ale importatorului (nume, adresă de e-mail, număr de telefon) și vă rugăm să informați importatorul dumneavoastră că DACHSER va lua legătura cu acesta.
DACHSER vă va oferi aceste servicii
  • Pentru a ne asigura că procedurile vamale se desfășoară fără probleme pentru expedierile clienților, vă solicităm datele și documentele necesare în prealabil.
  • Pentru a putea gestiona vămuirea, echipa vamală a fost extinsă în mod semnificativ, în special în Marea Britanie și Irlanda.
  • Pentru a evita blocajele semnificative de trafic pe rutele principale, am planificat rute de transport alternative în avans, inclusiv pentru transporturile către Irlanda.
  • Folosim noi soluții IT dezvoltate intern pentru a face vămuirea sigură și eficientă.
  • Pentru a putea gestiona sarcinile suplimentare legate de Brexit, am creat o echipă internă care să se focalizeze doar pe acest proiect.
  • Dacă aveți nevoie de soluții de depozitare atât în Marea Britanie, cât și în UE, vă rugăm să contactați agenția DACHSER responsabilă. Dacă este necesar, este posibilă și o soluție de depozit vamal.

Următoarele link-uri oferă informații utile despre principalele subiecte și sarcini legate de Brexit:

Informații curente de la guverne

Numere de identificare și standarde international

Directivele privind etichetarea și ambalarea mărfurilor

Cerințe minime cu privire la facturile comerciale

Descărcați aici lista noastră de verificare pentru facturi comerciale conforme.

Descarcă

Brexit checklist

Potrivit pentru Brexit: Aici veți găsi o imagine de ansamblu rapidă asupra importantelor sarcini din Brexit (a se vedea descărcarea).

Descarcă